Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
kule zwrotnic
Tomasz Branny 
świeżak
Tom


Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-03-13, 10:29   kule zwrotnic

Koledzy czy smarujemy kule zwrotnic jeżeli tak to jak?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-03-13, 12:35   

Jak masz podejrzenia, że w kulach jest coś nie tak, to możesz je rozebrać, innej metody w zasadzie nie ma.
 
     
shagger 
nowicjusz


Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 34
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2012-05-23, 09:11   

Witam.
Po czym poznać że kule wymagaja przesmarowania???
Czy powinny być raczej suche cz raczej pokryte lekką warstewką smaru?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-23, 10:25   

z tego co mi koledzy radzili kiedyś to kule powinny być suche i nie smaruje się ich z zewnątrz. Jak są mokre to pora pomyśleć o wymianie uszczelniaczy. Ewentualnie jak są chronicznie mokre to trzeba zbadać czy nie mają głębszych wżer bo wymiana uszczelniaczy też nic nie da. Jest na forum temat w którym koledzy napisali jak sobie z taki wżerami poradzić.
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2012-05-23, 10:59   

Dokładnie jak napisałeś, kule nie powinny się pocić, mają być suche jak pieprz. Kiedy ciekną trzeba rozebrać, ocenić wygląd "kuli", przy okazji wymienić łożyska zwrotnicy,po dwie sztuki na stronę koszt jednego około 20PLN i uszczelniacz pochwy mostu, koszt 30PLN. Filce, ja osobiście wycinałem z wkładek do butów filcowych rozmiar 45, odrysowane od oryginalnych, uszczelniacze z doświadczenia wiem, że oryginały z salonu.
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-13, 16:58   

Cześć, na dniach zabieram się za moje kule :D
Mam już zestaw, łożyska zwrotnicy, uszczelniacz polosi, uszczelniacz kuli, filcowa podkładka i dwa metalowe księżyce.

Co tam jeszcze może być przydatne?

Widziałem że po zdemontowaniu manualnego sprzegielka piasty mam luz na półosi Góra dół, więc zamówiłem już tulejke z brązu.

Nie lubię przestojów auta że względu na brak części, więc wolę dopytać czego jeszcze mogę się spodziewać.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-02-14, 07:45   

A moze warto lozyska piasty od razu wymienic, jak chodzily w szambie (smar z olejem przekladniowym)?No i obadaj czy kule sa gladkie... jak nie, warto wygladzic zeby nie robic uszczelki za 3 miesiace ponownie :)

Wage hakowa sobie sprawiles do napiecia lozysk?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-14, 08:16   

Kule nie są idealnie gładkie, ale też nie ma głębokich rys czy wzerow większość syfu na ich powierzchni to mieszanka bitexu ze smarem.
Myślałem aby wyczyścić je Szczotka druciana a później wygladzic listkownicą z drobnym papierem ściernym typu 180/360.
Chyba im nie zaszkodze w ten sposób?

Z tego co widziałem w manualu to wagę hakowa można wykonać z wagi do ważenia ryb :D
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-02-14, 08:20   

Smar z olejem nie zrobi szkody łożyskom, nie to co smar z wodą albo błotem :mrgreen:
Jak nie ma wżerów na bieżniach/rolkach i jest jeszcze z czego regulować, to łożyska można śmiało zostawić.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-02-14, 09:41   

Mysle, ze wszyscy mamy w jakims momencie olej z woda;P

[ Dodano: 2019-02-14, 09:41 ]
@Fakir, ja czyscilem szczotka recznie i potem papierem recznie... z listkowa bym byl ostrozny :D
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-14, 13:11   

Spoko, nowy uszczelniacz kuli montować na sucho? Czy smarować smarem?

Słyszałem o patencie z smarowniczka wkrecona w kule od dołu, która umożliwia napakowanie smaru
Co o tym sądzicie?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-02-14, 13:41   

Posmaruj, zawsze mu bedzie milej smyrac... inaczej ciezko Ci bedzie ustawic "sile" ciagniecia za zwrotnice (podkladki pod sworznie) bo guma bardzo mocno opina kule.
Ja zapomnialem i potem podwazalem gume i strzykawka z igla podawalem smar (tawot) pod gume.

Co do smarowniczki to jest jakis pomysl, ale nie bardzo widze tam miejsce na kalamitke... bo od dolu i gory masz sworzen... jedynie "od tylu" daloby sie...:) Ja dorzucalem przez sworznie (kingpin) -wyjalem sworzen i wciskalem smarowniczka, az wychodzilo gwintami od srub ;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-14, 13:49   

Czyli luz a raczej napięcie łożysk ustalam zanim zamontuje uszczelniacz kuli i podkładkę filcowa?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-02-14, 14:54   

Lozysk piasty? Czy lozysk zwrotnicy?
Ja oba robilem po zalozeniu gumy i filcy (i tu masz racje, powinno sie robic bez gumy i filcy).
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-14, 15:13   

Mam na myśli łożyska zwrotnicy.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-02-14, 15:46   

mnie lejące kule zdemolowały przegub
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-14, 16:27   

A jaki smar naładować do kuli i pod uszczelniacz ?
Smar do przegubów z dwusiarczkiem molibdenu będzie git?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-02-16, 15:26   

Ja taki dalem:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-16, 17:26   

No to już jestem prawie całkowicie zaopatrzony w potrzebne rzeczy :)
jeszcze tylko nasadka i pompka do odpowietrzania hamulców - przy okazji reperaturki zacisków są do zrobienia do i wymiana płynu w całym układzie. No i najważniejsze, czyli kasta browaru :-D
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-02-16, 20:34   

Tego molibdenu gdzies pol kilo na kule wchodzi.
A pompke szczerze polecam!
Co do reperaturek...tloczki ogladales?:D
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.