Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-03-20, 20:42
Dawid77 napisał/a:
w silniku (PSA)(kod silnika DHU czyli zwykły diesel, bo turbo diesel ma DHY) zmieniłem pompę wtryskową kilka dni temu ponieważ zaczęło się z niej lać , i okazało się prawdą to że dołożyli turbo i egr-a do zwykłego diesla po to by zmieścić sie w normach spalin a pompa została ze zwykłego diesla przez to te diesle sa słabe i mulą i turbo wogule nie słychać, i założyłem pompe wtryskową z puga 306 1.9 TD , pompa Lucas R8445B251B , i teraz słychać i czuć turbinę , i teraz sami wreszcie nie muli tylko lata
a resy są oryginalne , były klepane ale siadły
dlatego teraz składam na resy OME +2 i wieszaki +2
Tutaj będzie chyba lepsze miejsce na dyskusję o Twoim samochodzie :) strasznie to intrygujące z tą zmianą pompy, spasowała bez przeróbek? Nie było kłopotu z jakąś elektryką? I jak się teraz zachowuje spalanie w porównaniu do oryginalnej pompki?
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-03-20, 20:59
bez przeróbek pasuje , tylko że w tej pompie masz wyjście do podłączenia pod układ dolotowy przewodu i wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania pompa zwieksza dawkę paliwa tak jak w prawdziwym turbo dieslu jest , i w 306 podłącza się ten przewód pod IC , a u siebie podłączyłem ten przewód pod turbinę , bo w tej pompie co była tego nie było bo była od zwykłego diesla i przez to turbo nic nie dawało , i wydawało sie że turbina padła bo jak ścisnąłeś przewód na dolocie miedzy turbo a kolektorem dolotowym to przewód nic nie puchnął nie było wogule wyczuwalne doładowanie
co do elektryki to , zmieniłem elektrozawór na ten z tamtej pompy ponieważ mam odłączony immobiliser , wykręciłem go , zakręciłem i podlączyłem kabelek i podpiąłem kostke , i tyle
a spalanie raczej zbyt wiele nie wzrosło , dziś dopiero troche sobie poupalałem po poskładaniu auta wiec dokładnie jak spalanie wyglada nie wiem , ale podejrzewam że maksymalnie o 0,5 l na 100km , trochę pojeżdżę to bede wiedział dokładnie
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-03-20, 21:45
będę wdzięczny za jakieś relacje z tego jak się samuraj teraz zachowuje - jak żwawość, przyspieszenie, czy zakres obrotów się zmienił no i spalanko jak wygląda :) mam ten sam silnik i tak jak piszesz turbiny to ja raczej nawet nie słyszałem nie mówiąc o jej działaniu.
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-03-20, 22:18
dziś po lesie nim jeździłem i powiem Ci że zrobił się naprawdę zrywny, po wciśnięciu gazu w podłogę aż wciska w fotel , a na wolnych obrotach ma tak jakby ciutke więcej obrotów ale dokładnie nie wiem bo obrotomierza nie mam, tylko słychać tak jak by troszeczkę głośniej chodził ale może to przez to że wydech kończy się pod fotelem kierowcy , a turbinę przy sporym wciśnieciu gazu słychać że gwizda więc zaczęła robić robote , może jeszcze w tym miesiącu uda mi się założyć zegar boosta , żeby widzieć ile doładowywuje turbo , a co do spalania to jeszcze dokładnie nie wiem bo zbyt wiele km nie przejechałem nim
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2012-03-21, 23:52, w całości zmieniany 1 raz
kręci się silnikiem w prawo aż koła zębate wałka rozrządu i pompy wtryskowej będą na wprost otworów, i wtedy blokuję się wał korbowy poprzez włożenie pręta 5mm za rozrusznikiem (najlepiej rozrusznik odkręcić) w koło zamachowe (jest tylko jeden otwór w kole zamachowym więc pomylić sie nie można) fotka poniżej
http://imageshack.us/phot...07409kopia.jpg/
gdy mamy już wszystko zablokowane , to wykręcamy śrubę (nr 1 na zdjeciu) na klucz imbus 6 z napinacza i popuszczamy nakrętkę, klucz 13 (nr 2 na zdjęciu) , i wkładamy np. śrubokręt (w miejsce nr 3) i odchylamy napinacz by poluzować pasek, i pasek ściągamy, foto niżej
http://imageshack.us/phot...05401kopia.jpg/
Wymiana pompy wtryskowej na: Lucas R8445B251B (+30 KM)
po zdjęciu paska rozrządu odkręcamy koło zębate pompy (1) , odłączamy przewód dopływu paliwa (2), odkręcamy przewody wtryskowe (3) , odłączamy elektrozawór(4) , rozłączamy linkę gazu i ssania (5) , rozłączamy przewód od powrotu z wtryskiwaczy i powrót paliwa (6) , po rozłączeniu wszystkiego odkręcamy trzy nakrętki które trzymają pompę (7) i wyjmujemy pompę
zakładamy nową pompe i przykręcamy ją trzema nakrętkami (1), zakręcamy przewody wtryskowe (2) , podłączamy linke gazu i ssania (3) , podłączamy elektrozawór (4) , zakładamy przewód powrotu od wtryskiwaczy i powrót paliwa (5) , podłączamy dopływ paliwa (6), i podpinamy kostke (7) zakładamy koło zębate pompy i ustawiamy je na znakach nastawczych
nastepnie zakładamy przewód od turbo do pompy:
przy turbinie: ( wykręcamy śrube przy turbo i ściągamy przewód od zaworu (1) , zastępujemy do dłuższym przewodem i robimy pentelkę , końce zakładamy tak jak były jeden do turbo drugi do zaworu , a na środku pentelki przecinamy przewód i zakładamy trójnik (2) , i zakładamy przewód na ten trójnik (3) a drugi koniec zakładamy do pompy wtryskowej )
http://imageshack.us/phot...0070210429.jpg/
przy pompie:
http://imageshack.us/phot...0/s7301549.jpg/
i na koniec trzeba odpowietrzyć układ paliwowy przy pompce ręcznej i przypompie wtryskowej a później najlepiej jest odkręcić przewody wtryskowe od wtryskiwaczy i zakręcić rozrusznikiem aż się pojawi paliwo i wtedy skręcić i zapalić
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-11, 23:50
Dawid jak tam sprawuje się zmota pompy? Żadnych niedogodności nie odczuwasz po tym czasie? I jeszcze mnie ciekawi czy biegi nie zrobiły się za krótkie?
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-05-12, 11:33
pompa spisuje się znakomicie i robi robotę jak należy , a co do biegów to one były i są krótkie tylko że wcześniej zanim zdążyłeś wrzucić następny bieg to silnik nie dawał rady go uciągnąć bo robił się za wysoki bieg , strasznie słaby był i piątkę to wrzucałem tylko zjeżdżając z górki , a teraz każdy bieg rozpędza błyskawicznie i krótkie biegi są dobre w terenie a po czarnym znowu tragedii nie ma tylko po prostu szybciej biegi sobie zmieniasz bo nie trzeba czekać pół dnia zanim auto Ci się rozpędzi
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-09-23, 21:44
Dawid czy majstrowałeś może coś przy swojej skrzyni biegów? Czy orientujesz się może czy do diesla xud9 będzie pasować skrzynia od zwykłego sj413 ? Gdzieś tam wyczytałem, że są inne przełożenia w skrzyni ale nie wiem na ile to wiarygodne i co znaczy "inne". Jakbyś coś wiedział w temacie skrzyni będę wdzięczny za info.
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-09-24, 19:03
Cześć ,
na razie nic nie majstrowałem , miałem w tym roku sprzęgło wymienić i synchronizator 'jedynki' ale kasę przepiłem i na wiosnę dopiero się za to wezmę i obczaję przy okazji od czego ta skrzynia wogóle jest , od sj 413 na 99% Ci nie podejdzie skrzynia bo rozrusznik jest po drugiej stronie ( http://moto.allegro.pl/sk...2663106624.html ) przy 410 też jest po tej samej stronie rozrusznik , no chyba że są jakieś jeszcze inne skrzynie samurajowe co mają po drugiej stronie rozrusznik a co się stało z Twoją skrzynią ?
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-09-24, 20:10
dzięki za odpowiedź. Z moją hmm pewnie nic złego się nie dzieje jak na standard samuraiowy, ale... mój rydwan musi być idealny :)
trochę mnie denerwuje dwójka, która nie bardzo chce wchodzić czasem (to raczej synchronizator), a jeszcze bardziej denerwuje mnie pewna wibracja w jaką wpada coś w skrzyni przy obrotach 1400-1500 na IV biegu. Cała reszta była robiona (reduktor, sprzęgło, zawieszenie nowe, jeździłem z odkręconymi na przemian wałami, mam nowo wyważony i założony wałek krótki) i co ciekawe skrzynia też była otwierana i serwisowana a jednak coś mi się zdaję, że tam jakiś wałek ma luz i w takie drgania wpada.
Skrzynie z SJ413 można kupić w tanich pieniądzach, czasem nawet z jeżdżącego samochodu więc można sprawdzić trochę przed kupnem to sobie pomyślałem, że jak trochę drobnych od Mikołaja wpadnie to nowa/stara skrzynia na podmianę się znajdzie.
Będę atakował serwis suzuki może coś podpowiedzą.
[ Dodano: 2012-09-25, 12:56 ] "Skrzynia biegów z wersji benzynowej nie będzie pasować do Pańskiego pojazdu. Z katalogu części wynika iż obudowy skrzyń są inne, inne są wały.
Nie znalazłem zamiennika do tej skrzyni, niestety nie była montowana w innych modelach Suzuki."
Pomógł: 8 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-09-25, 20:26
A od Poldota?
Silnik ten sam był w Polonezie dieslu stosowany, a przełożenia w porównaniu z samuraiowymi są prawie identyczne. Powinno pasować, chyba że jakieś głupoty gadam.
Pomógł: 8 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-09-25, 21:50
No, ale SamNaSamZSam, ma chyba taki sam silnik jak Dawid, czyli PSA 1.9TD (Peugeot, Citroen). W Poldocie też był silnik PSA 1.9 tylko bez turbiny (Taki silnik był m.in. w Citroenie C15), więc skrzynia powinna pasować z Poldka. (?)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-09-25, 22:09
Tak jest, mam PSA tak jak Dawid. Zerknąłem na foty skrzyni poldolota na allegro i na mój laicki umysł widzę tylko tyle, że miejsce na rozrusznik jest z tej samej strony i flansza jest inna. Być może "bebechy" są zbieżne.
Męczę dalej Suzuki Poland o jakieś informacje o przełożeniach i ewentualnych zamiennikach całej skrzyni dostępnych przez oficjalny kanał Suzuki. Dam znać jak się coś nowego pojawi w temacie.
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 19 Skąd: Dubai - Zamość
Wysłany: 2012-10-09, 17:58
Panowie, ma ktoś może do sprzedania pompę wtryskową taką jak ma Dawid założoną u siebie. Dokładnie to Lucas R8445B251B peugot 306, obecnie odesłałem drugą pompę z allegro do sprzedawcy i jestem parę dyszek do tyłu na kosztach przesyłki. Pomimo zapewnień ze pompy są w 100% sprawne dopiero co wymontowane z samochodów, jednej nie dało się wogóle obrócić dlatego nawet nie zakładałem żeby paska rozrządu nie rozwalić, a w drugiej uszkodzone były dwa elektrozawory. Na allegro widzę jest jeszcze chyba 3 sztuki ale jakoś całkowicie straciłem zaufanie do wszystkich auto-złomiarzy. Gdyby ktoś miał na zbyciu albo wiedział gdzie kupić z pewnej ręki jestem zainteresowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum