Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dawid77
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-23, 11:54   

a co dają te nawiercenia i frezy? lżejsza tarcza? lepiej chłodzona?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-08-23, 12:03   

nawiercenie daje lepsze chłodzenie tarczy (tu istotne jest żeby to były tylko nawiercenie, bo w przypadku pełnych otworów tarcza lubi się krzywić i pękać) a nacięcia są dla lepszego odprowadzenia gazów powstających przy hamowaniu oraz oczyszczania klocka.

Do tego typu tarcz najlepiej stosować klocki ceramiczne bo mniej się zużywają i mniej pylą.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-08-25, 23:09   

no i przód też gotowy,

_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-10, 15:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-26, 08:32   

a co robi to łożysko na szczycie amortyzatora? ;>
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-26, 08:36   

SamNaSamZSam napisał/a:
a co robi to łożysko na szczycie amortyzatora? ;>


Samie, taki duży a nie wie! Łożysko ono tam leży ;)
_________________
szym
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-08-26, 08:53   

Z ciekawości - jaki skok mają te amortyzatory?
Na fotach wydają się dosyć krótkie...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-08-26, 09:18   

Ładnie ci to wyszło
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-08-26, 21:35   

SamNaSamZSam napisał/a:
a co robi to łożysko na szczycie amortyzatora? ;>


szeryfie , żaden detal nie przeoczysz widzę :-P


Didymos napisał/a:
Z ciekawości - jaki skok mają te amortyzatory?


mają 20 cm skoku , to mało :?:


woodek napisał/a:
Ładnie ci to wyszło


podziękował ;-)
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-08-26, 22:38   

Dawid77 napisał/a:

mają 20 cm skoku , to mało :?:

Całkiem przyzwoicie.
Foty nie zawsze oddają właściwą skalę, dlatego pytałem.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-26, 22:50   

Ale opancerzenie przedniego mostu naprawdę szacun. Nie bałeś się że przy spawaniu pognie Ci most? Nie mniej ładna robota, szacun
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-08-28, 14:17   

Didymos napisał/a:
Dawid77 napisał/a:

mają 20 cm skoku , to mało :?:

Całkiem przyzwoicie.
Foty nie zawsze oddają właściwą skalę, dlatego pytałem.


ale zawias jest spięty na 19,5 cm i blokuje go pas , żeby amory nie dostawały po dupie , tak samo jest przy maksymalnym dobiciu , ale tył przy testach na sucho ma ok 80 cm wykrzyżu , na dniach zostanie sprawdzone ile jest w rzeczywistości ;-)

moziembl napisał/a:
Ale opancerzenie przedniego mostu naprawdę szacun. Nie bałeś się że przy spawaniu pognie Ci most? Nie mniej ładna robota, szacun


spaw nie był ciągły więc nie miało prawa przekosić mostu ,( a obudowę przedniego mostu musiałem dokupić bo sie okazało że moja była skrzywiona na prawej kuli dlatego postanowiłem wzmocnić most raz a dobrze ) blacha poszła 4mm na przód i tył więc mosty trochę ważą ale myślę że ich już pogiąć się nie da, maszyna już na kołach stoi , jeśli uda sie jutro to wjadę na wagę sprawdzić ile wzrosła waga przez przeróbke na springi :-)

jazda testowa już była i do poprawy drążek kierowniczy bo nie robi roboty , za duża jest wysokość i działa jak dźwignia , w prawo podnosi auto a w lewo obniża i dopiero później skręca masakra
i trzeba coś wykombinować by drążek był prosty i mocowany wyżej
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-10, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-08-28, 17:54   

Masz ogromną różnicę między kątem drążka kierowniczego, a kątem panharda, to nie ma prawa dobrze działać, oba drążki powinny być do siebie równoległe i przy okazji, w miarę możliwości, poziome.
Panhard jest dosyć krótki, to też ma wpływ na precyzję prowadzenia, szczególnie na nierównej nawierzchni.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-28, 21:37   

wieloklinu chyba Ci brakuje z tyłu :D fajnie, że wiesz co do poprawki like
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-08-28, 21:50   

Didymos napisał/a:
Masz ogromną różnicę między kątem drążka kierowniczego, a kątem panharda, to nie ma prawa dobrze działać, oba drążki powinny być do siebie równoległe i przy okazji, w miarę możliwości, poziome.
Panhard jest dosyć krótki, to też ma wpływ na precyzję prowadzenia, szczególnie na nierównej nawierzchni.


panhard jest poziomo jak auto stoi na równym , tylko różnica między wąsem z przekładni a drążkiem kierowniczym jest prawie 25 cm a seryjnie jest coś poniżej 10 cm , dlatego muszę drążek kierowniczy zrobic prosty bez przęgięć , i tu ponoc pasuje wąs z w 126 pod jarzmo zacisku ?

SamNaSamZSam napisał/a:
wieloklinu chyba Ci brakuje z tyłu :D fajnie, że wiesz co do poprawki like


wał tylny mam do wymiany bo luz jest taki na wieloklinie że masakra , i przy okazji dorzucę dystans 20 mm od strony mostu żeby jak najwięcej się zazębiało , bo miał być wał z toyoty ale okazało się że most przesunie się na środek zbiornika a z przodu pasuje prawie idealnie :-D

[ Dodano: 2016-09-03, 19:39 ]
już poprawiony zawias samurai2
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-10, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
querly 
nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 41
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-12-31, 13:45   

Coś cisza tutaj :-( Dawid77 działasz coś jeszcze przy tym fajnym projekcie ?
_________________
Santana 1.9 TD PSA, 1999/2000 rok, DHU XUD9T , pompa Bosch , 30 cali FEDERAL
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2017-01-01, 20:51   

Od czego zastosowałeś przednie wahacze ?? I czy mi sie wydaje czy przód sie nie krzyżuje za bardzo ??
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2017-09-29, 22:13   

querly napisał/a:
Coś cisza tutaj :-( Dawid77 działasz coś jeszcze przy tym fajnym projekcie ?


Prace trwają cały czas , maszyna aktualnie wyglada tak

_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-03, 19:20, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2017-09-29, 22:58   

ładniutki .... tylko troche wysoki :)
 
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2017-10-02, 19:38   

No mógł być trochę niższy ale już wyszło jak wyszło :-)

bialy bill napisał/a:
Od czego zastosowałeś przednie wahacze ?? I czy mi sie wydaje czy przód sie nie krzyżuje za bardzo ??


Wachacze są z LR Discovery I , myślę że wykrzyż jest w sam raz :roll:
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
querly 
nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 41
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-10-09, 09:38   

Ooo fajny , dobra robota :-D !! A silnik jak sobie radzi ? Czekamy na więcej zdjęć i jakiś filmik z jazdy !
_________________
Santana 1.9 TD PSA, 1999/2000 rok, DHU XUD9T , pompa Bosch , 30 cali FEDERAL
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.