Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem ze zmianą biegów
mr nightmmare
świeżak


Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 1
Wysłany: 2011-08-11, 16:58   Problem ze zmianą biegów

Witam,

Mam problem ze zmianą biegów po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Kiedy auto jest zimne nie ma z tym problemu, natomiast jak przejadę kilkadziesiąt kilometrów to mam straszny kłopot z wrzuceniem jedynki najbardziej ale i inne biegi sprawiają kłopot, jedynka praktycznie nie chce wskoczyć, a co którąś zmianę biegu słyszę zgrzytanie. Z tego co czytam w internecie to podobno wina zużytego sprzęgła ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, mam nadzieje że to nie skrzynie biegów. Proszę o pomoc, jestem początkującym użytkownikiem i wszelkie wskazówki będą pomocne. Auto to Suzuki Samurai 1.9 D 2002

Pozdrawiam serdecznie.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-08-11, 19:16   

Na mój gust sprzęgło działa tak na samo na zimno i na gorąco ;-) Natomiast gorący olej przekładniowy jest dużo rzadszy więc zużyte synchronizatory i inne bajery dają znać o sobie... ;-) Skrzynię kupisz za nie więcej niż 200zł.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-11, 20:41   

olej, regulacja sprzęgła, poduszka skrzyni, regulator drążka zmiany biegu, dużo opcji...
 
     
dodge 
nowicjusz


Wiek: 43
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 53
Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2011-08-11, 20:51   

podobny problem miałem w pajero zaczą bym od oleju
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-19, 19:37   

Problem miałem ten sam.Wymieniłem linkę sprzęgła i usunąłem z niej gumowy zderzak który jest zakończeniem pancerza linki przy skrzyni.Jest na razie ok.
 
     
shagger 
nowicjusz


Wiek: 42
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 34
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2011-08-20, 23:32   

A u mnie jest inny problem z jedynką - mianowicie żeby ją wrzucić muszę się całkowicie zatrzymać. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik. Jest to kłopotliwa sprawa szczególnie podczas jazdy w terenia. Pozostałe biegi są ok a właśnie ta jedynka jest jakby niezsynchronizowana. Co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-20, 23:44   

Spróbuj podciągnąć trochę sprzęgło.
 
     
OjciecMocyMroku 
nowicjusz
OMM


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 43
Wysłany: 2011-12-27, 18:02   

A jak się podciąga linkę sprzęgła?

Mam ten sam problem co opisany w pierwszym poście. Nasila się - takie mam wrażenie. W momencie kiedy nie mogę włożyć biegu - tzn jest bardzo ciężko z tym (już po jakimś czasie jeżdżenia) to przydusza silnik i spadają obroty jak naciskam na lewarek i próbuję wrzucić bieg. To chyba więc kwestia wysprzęglania - tylko dlaczego dzieje się tak jak już trochę samochód był w ruchu?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-27, 18:19   

Sprawdź ten amortyzator gumowy na lince.Ja go wyrzuciłem i dałem dużą podkładkę z tworzywa.Podciąga się z dołu zmniejszając luz na lince dokręcając nakrętkę na lince i kontrując drugą.
 
     
OjciecMocyMroku 
nowicjusz
OMM


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 43
Wysłany: 2011-12-27, 21:26   

Dzięki - póki co leżę chory w łóżku (i zastanawiam się nad przyczyną opisanego stanu) ale za kilka dni wezmę się za to ;)
 
     
kulczaswrz
nowicjusz
Piotrek


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-04-14, 20:06   

Mam podobny problem. Nie zredukuje podczas jazdy biegu z 2 na 1 bo zgrzyta, tzn da się ale jest to nie miłe dla ucha i jeszcze bardziej zapewne dla auta. Jak ledwo co się toczy auto da się już wrzucić 1 bieg. mechanik mówił że tak poprostu może być z uwagi na to kiedy byl wyprodukowany, że tak dawniej robili. :-|
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-14, 20:21   

nie robili.... albo Ci sprzęgło do końca nie wysprzęgla albo się synchronizator 1 biegu posypał.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-14, 20:51   

Jak obroty silnika są za wysokie to zawsze zgrzyta.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-14, 20:54   

no chyba nie wrzuca 1 z międzygazem hehehe
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-04-14, 21:53   

Ja też stawiał bym na synchronizator
Jak by sprzęgło padało to na moje oko na każdym biegu by się to działo.

A spróbował bym właśnie wbić bieg po przegazówce (swoją drogą nie odczytałem intencji slavoka z ostatniego posta :roll: )
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.