Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
kola podczas zimy
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-14, 23:22   kola podczas zimy

w zwiazku z tym, ze to moj pierwszy samuraj i na dodatek pierwsza zima dla mojej suzi, mam kilka zapytan które wynikaja z moich spostrzezeń

1. z napedem tylnym nie da sie jezdzic, mieli na sniegu, pod gorke nie podjedzie

- jakie cisnienie w kolach, zmniejszacie cisnienie?

- lekka dupka, dociążącie tyl?

- ma ktos doswiadczenia z lancuchami snieznymi?

- jakies swoje patenty?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ostatnio zmieniony przez albert 2010-12-15, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-15, 10:47   

ja jeżdząc po mieście ja mam cały czas tylko tył - na czarnym, jak nie daje rady to dopiero właczam 4H - wcale sie tak bardzo nie slizga wbrew pozorom (albo Katowice sa tak dobrze odsniezone)
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
  Wysłany: 2010-12-15, 15:19   

nie mowie o odsniezonych placach, drogach itd.
Na bialym sniegu lub malutkim lodzie czy tez pod mala gorke tyl nie daje rady, no ale do przodu wajcha i dzida, ciekawe czy jak bym go dociazyl to tyllny naped lepiej by sobie radzil, taka ciekawostka, poznaje go a zima to dobry czas, mozna poznac siłe napedów i mozliwosci autka bez zampoczenia. haha
co do cisnienia - opuszczacie?

pozdro z nad bałtyku!
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-16, 18:16   

Ja mam też I SUZI w rodzinie i mam na tyle zwykłe NOWE agresywne zimówki! Po śniegu śmiga na tyle, podjazdy pod górkę też tył (mieszkam na Podkarpaciu okolice Krosna i powiem szczerze, że mamy tutaj górki i trudną zimę)!! Jak już ktoś napisał na tym forum na zimę zimówki, a w teren MT!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-17, 12:36   

Kosa napisał/a:
Jak już ktoś napisał na tym forum na zimę zimówki, a w teren MT


Czy ja wiem MT też dobre na zimę oczywiście jak mają mieszankę M+S :-)
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-17, 13:03   

wiec inwestycja zimowa- zimowki

na nie bialy puch- simex
zrozumialem, pokiwalem glowa i patrze a w sieci zimowe lacze


a co do cisnienia opon zmniejszacie ?

pozdrawiam z nad bałtyku!
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Grondzi
nowicjusz
Grondzi



Wiek: 38
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 30
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-12-17, 22:03   

ja z tego co wiem i co widze u moich kolegów to simex odpada na snieg,zakopuje sie szybko i słabiutkie hamowanie...ja mam jodełke M+S i jest lepsza niz simex napewno ale tez nie raz trzeba zapiac 4... tamtej zimy miałem normalne hankoki (tyle ze 30cali)i nawet sobie dawały rade.te auta tak maja sa małe i lekkie i nic na to nie poradzimy(chyba ze 2worki cementu do bagarznika)o ile ma sie bagarznik heheh bo umnie jest z tyłu kanapa.
_________________
Grondzi
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-17, 22:06   

Upuść powietrze ile ciężko wyczuć zależy chyba od tego jak się będzie opona zachowywać!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Grondzi
nowicjusz
Grondzi



Wiek: 38
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 30
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-12-17, 22:07   

P.S a jesli chodzi o cisnienie to juz testwoałem ta opcje,fakt jezdzi sie troche lepiej ale to szkoda opon...zazwyczaj sie spusza powietrze jak sie jedzie w teren albo jak sie zakopie :mrgreen:
_________________
Grondzi
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-17, 22:33   

przed chwila, az sie zdziwilem, no ale pisza spece, ze zima powinno sie pompowac kola o 0.2 ba wiecej

http://www.opony.autko.pl...S__P2_4815.html
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-17, 22:46   

z tego względu, że gdy sprawdzamy ciśnienie w temp dodatniej to podczas spadku temp ciśnienie w kołach się zmniejszy a w zimie jak wiadomo występują niskie temp więc aby ciśnienie w niskiej temp było poprawne to należy dopompować o ileś tam więcej!!

ALE wyjaśniłem :oops: :mrgreen:

Gdy jest zimno, ciśnienie w oponie pokazane przez manometr może być niższe niż ciśnienie rzeczywiste. Na przykład, dla opony napełnionej do 2 atmosfer w temperaturze otoczenia około dwudziestu stopni, przy temperaturze 8 stopni Celsjusza ciśnienie odczytane na manometrze może wynieść 1.9 atmosfery. To zjawisko może wprowadzić w błąd i nie oznacza koniecznie, że ciśnienie jest zbyt niskie. Dlatego nalezy wziąć pod uwage mozliwy błąd pomiaru. Niemniej zimą należy uzupełnić powietrze w oponach w przypadku spadku temperatury. Jeśli w temp.+20 stopni Celsjusza ciśnienie w oponie wynosi 2,0 bar, to przy -5 stopniach spada do 1,74 bar, a przy -20 wynosi 1,59 bar. Oczywscie przy wzroscie temperatury nalezy ponownie dokonać korekty cisnienia w oponach.

;-)
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-18, 13:26   

dobrze piszesz, wychodzi na to ze trzeba zwiekszac przy mrozach a nie opuszczac. po mojemu- jak mam 2 atm w kolach to nic nie robie, mam wtedy rzeczywiste 1.7-1.8, wiec troszke mniejsze,Wydaje mi sie ze troszke mniej nie zaszkodzi na zime, nie zmniejszam ale i nie dopuszczam powietrza wiecej. jest jak jest i oto chodzi.
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-18, 21:07   

Jeżeli opuścisz powietrze to teoretycznie zwiększa się powierzchnia opony przylegająca do podłoża oraz bieżnik lepiej dopasowuje się do podłoża co poprawia przyczepność!! TAKA JEST MOJA TEORIA!! Czy słuszna to nie wiem!! :lol:
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-18, 22:59   

dokladnie, czyli jak standardowo masz 2.0 to przy mrozach okolo 1.7 - 1.8 , wiec nie trzeba opuszczac, rewelka
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-18, 23:11   

Jak się ślizga bardzo a opona nie jest w dużym stopniu "ugięta" to ja na TWOIM miejscu bym jeszcze zmniejszył ciśnienie!! :-/
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-18, 23:22   

dokladnie tak trzeba bedzie zrobic jak ponownie spadnie snieg i go ubija
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.