Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wymiana łożysk zwrotnicy + koła + uszczelniacze
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-03, 17:21   wymiana łożysk zwrotnicy + koła + uszczelniacze

Koledzy, szykuję się do rewitalizacji przedniego "mostu" bez ruszania gruchy. Przejrzałem kilka tematów na forum i korci mnie żeby zabrać się za to samodzielnie, ale boję się, że dłubiąc maks godzinę dziennie zejdą mi na tym dwa tygodnie, a tyle czasu nie mogę mieć unieruchomienia samuraja. Być może zdecyduję się więc na pomoc mechanika. Tak czy inaczej części chcę kupić sam, żebym wiedział co tam siedzi. W związku z tym proszę o korektę listy czego potrzebuję na jedną stronę:

2x łożyska stożkowe zwrotnicy - Lozysko 30302 NACHI/KOYO - 45zł/szt. (www.stozek.pl)
1x filc do kuli - 10zł/szt. (jeszcze nie wiem gdzie, ale podpasuję coś na wymiar w motoryzacyjnym)
1x guma do kuli - 10zł/szt. (j.w.)
1x uszczelniacz półosi - 26x38x8 - 5zł/szt. (motoryzacyjny albo z uszczelniaczami przemysłowymi)
1x łożysko koła - Lozysko 57414/LM 300811 - Koyo 100zł/szt. lub Fersa 53zł szt. (gdzieś w necie znalazłem)

czyli zestaw na koyo = 170zł na stronę, Fersa - 123zł

Strona Danielsa nie działa mi chwilowo i nie mogę znaleźć wymiarów tego filcu i gumowego uszczelniacza kuli. Wiem, że filc można dociąć na wzór z filcu z Castoramy, ale jakby ktoś podrzucił wymiar tej gumy będę wdzięczny :)

Czytałem coś o "odpowiednim" dystansowaniu łożysk zwrotnicy, zakładam jednak że prócz wymiany łożyska pozostałe elementy zamontuję tak samo jak były dotychczas. Czy są jeszcze jakieś kruczki? Czy potrzebuję jakieś fachowe ściągacze, praskę? Przy okazji chciałbym zrobić wszystko co mogę przy tej jednej rozbiórce, więc jeśli coś jeszcze mogę wymienić proszę o info.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-03, 17:24   Re: wymiana łożysk zwrotnicy + koła + uszczelniacze

SamNaSamZSam napisał/a:


Strona Danielsa nie działa mi chwilowo i nie mogę znaleźć wymiarów tego filcu i gumowego uszczelniacza kuli. Wiem, że filc można dociąć na wzór z filcu z Castoramy, ale jakby ktoś podrzucił wymiar tej gumy będę wdzięczny :)

http://suzuki.run4x4fun.com/
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-03, 18:22   

dzięki Hałas. Już widzę, że na koło 2 łożyska idą czyli zestaw z koyo robi się 270 a Fersa ok 180 zł... x2 to różnica wychodzi prawie 200zł. Warto wkładać koyo przy takiej różnicy cenowej? Nie topię i nie upalam samochodu w terenie prawie w ogóle, ale robota ma być dobra i służyć relatywnie długo.
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-03, 20:17   

Jak ma służyć długo i zalewane nie będzie to wrzuciłbym koyo - mimo wszystko powinny wytrzymać dłużej.
 
     
Arni 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-03, 21:59   

Jeśli chodzi o łożyska na piaście i uszczelniacz podzielę się info w poniedziałek bo właśnie jestem na etapie reanimacji (jaka cena ja biorę KOYO). A w temacie filcu na kulę nie polecam dorabianie na własną rękę przerabiałem i gra nie warta świeczki (moje zdanie) :-D . Piasta schodzi bez najmniejszego problemu (po zdjęciu sprzęgiełka) ale to na pewno wiesz (pod sprzęgiełkiem jest zeeger i wszystko schodzi). W reszczcie niestety nie pomogę to jeszcze przede mną :-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-04, 07:24   

Arni czekam zatem z niecierpliwością na dalsze wieści :) brałeś jakiś zestaw uszczelniaczy z Allegro?
 
     
Arni 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-07, 16:06   

A więc tak uszczelniacz zamawiałem przez allegro ale bez łożysk. Łożyska kupiłem osobno. Jeśli chodzi o łożyska na piastę w sobotę zakupiłem zestaw na jedną stronę za 110zł (łożyska firmy OPTIMAL w zestawie 2 łożyska + uszczeniacz) produkt niemiecki. Polecono mi też smar MOBILE (kolor niebieski) podobno wodoodporny ale to się zobaczy po paru topieniach :-) Dzisiaj się zgapiłem trochę roboty było ale jutro zadzwonię i dowiem się o łożyska KOYO na piastę.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-07, 16:34   

dzięki, fajne info. Jakbyś wybadał temat KOYO to miałbym jakieś odniesienie. A całą robotę sam ogarniasz czy oddałeś komuś w opiekę?
 
     
Arni 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-07, 17:46   

Jutro będę wiedział info o KOYO. Jeśli chodzi o "robotę" sam robiłem łożyska na piaście. Uszczelniacz kuli niestety robił mechanik przy okazji większej roboty.
 
     
vsh 
rozgadany
Pikahu?



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 146
Skąd: Ostpreussen Oi!
Wysłany: 2012-05-08, 12:46   

Witam,
W ostatni weekend przerabiałem temat, z cenami jestem na bieżąco ;) ceny z normalnego sklepu z łozyskami:

2x łożyska stożkowe zwrotnicy - Lozysko 30302 - 26,48 zł szt. (52,96zł za 2 szt.)
1x filc do kuli - we własnym zakresie zmotałem z grubszej wykładziny podłogowej ;)
1x guma do kuli - odzysk z tej co była założona wcześniej - była w dobrym stanie
1x uszczelniacz półosi - 4,21 zł
2x łożysko koła - Lozysko 57414/LM 300811 - i tu dostałem 1 szt. Fersa za 52,58zł i 1 szt. Koyo 94,89zł (mieli po 1 szt.)
uszczelniacz kuli zwrotnicy dostałem gratis ;)
smar grafitowy - 12 zł, smar do łożysk 14 zł (puszki po 0,8L), odrdzewiacz wurth 19 zł i kupe zabawy ;) zwłaszcza jak się to robi pierwszy raz ;)
cała zabawa jakieś 250 zł jak widać ;)
_________________
gabba gabba hey!
Samurai 1,3i, ome +2, 7" + sahara 225/70/r15,
または武士オアナッシング
 
     
szelka
świeżak


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-05-08, 13:16   

Witam! Mam pytanko. Musze wymienić uszczelniacz kuli przedniego mostu i zastanawiam się czy mogę zlecić to mechanikowi czy lepiej oddać do serwisu? czy skomplikowana jest to naprawa?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-08, 13:54   

@ Szelka - kolego możesz zlecić mechanikowi, ewentualnie jak powyższe przykłady pokazują temat można ogarnąć samodzielnie bo nie jest technicznie skomplikowany. Potrzeba chęci, trochę czasu i z tego co się orientowałem podstawowych narzędzi.

Po chwili zastanowienia to stwierdzam, że nawet do serwisu mógłbyś zapchać samochód pod warunkiem że za pracę nie wezmą więcej niż XX,XX zł (gdzie w XX,XX należy wstawić indywidualną cenę jaką jesteś skłonny za tę usługę zapłacić).

@ vsh dziękuję za szczegółowe informacje.

czy do kuli może iść smar jak do przegubów? Molibdenowy znaczy się.
 
     
Arni 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 16:40   

I ja uzyskałem informacje na temat cen. Łożyska KOYO do piasty 57414 cena 80zł. Na miejscu maja tylko jedną sztukę reszta na zamówienie.
A jeśli chodzi o firmę OPTIMAL podobno niestety niezły badziew (sprawdzę na własnej skórze) łożyska są niewiadomo skąd a w Niemczech są tylko pakowane.
 
     
vsh 
rozgadany
Pikahu?



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 146
Skąd: Ostpreussen Oi!
Wysłany: 2012-05-08, 18:42   

SamNaSamZSam - ja do kuli dawałem grafitowy, czyli do przegubów ;)
w którymś wcześniejszym wątku była foto relacja z wymiany całego przegubu z jakiejs angielskiej strony przez jakas dziewczyne, ktora to ogarneła, wiec temat do zrobienia na pewno ;]
_________________
gabba gabba hey!
Samurai 1,3i, ome +2, 7" + sahara 225/70/r15,
または武士オアナッシング
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-08, 21:36   

vsh napisał/a:
SamNaSamZSam - w którymś wcześniejszym wątku była foto relacja z wymiany całego przegubu z jakiejs angielskiej strony przez jakas dziewczyne, ktora to ogarneła, wiec temat do zrobienia na pewno ;]


no teraz żeś mi pojechał po ambicji!! :) dzięki za motywację... i oczywiście wszystkie cenne uwagi w tym temacie.
 
     
szelka
świeżak


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-05-09, 06:50   

Fajno. Dzięki za odpowiedź.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-06-21, 16:00   

ile smaru zakupić do kul? Chodzi mi o objętość, żeby mi nie brakło jak wszystko rozłożę, ale żeby też nie zostało wiadro na następny raz ;-)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-06-21, 16:28   

Kilo starczy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
pietrek 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2012-06-21, 16:34   

ja sam wymieniałem łożyska pierwszy raz w życiu i nie było większych problemów. Popatrz tu:
http://www.samurai4x4.pl/...-piasta,28.html

[ Dodano: 2012-06-21, 17:45 ]
zobacz jeszcze tę str. http://www2.izook.com/?page_id=402
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-06-21, 17:52   

Dziękuję koledzy :)

[ Dodano: 2012-06-22, 07:42 ]
Cytat:
"Do regulacji sworznie wystarczy przykrecić na dwie śruby mocujące po przekątnej, po pomyślnej regulacji ponownie demontujemy sworznie, uszczelniamy silikonem i składamy na gotowo."


a co to za silikon jest?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.