Witam,
Pogrzebałem trochę na "starym" forum w poszukiwaniu czegoś na temat krzyżaków, jednak za wiele nie znalazłem. Orientuje się ktoś gdzie można wymienić krzyżaki w wałach napędowych? Może ktoś z okolic Warszawy się orientuje. Czy jest to na tyle proste i łatwe, że we własnym garażu można? Aktualnie poszukuje nowego wału do przedniego mostu, jednak wymiana jednego krzyżaka, który jest o wiele tańszy niż sam wał może mnie uratować.
A co do samych krzyżaków, opłaca się kupować te tańsze? Np. coś takiego: http://allegro.pl/krzyzak...1328265578.html Czy jak kupować to już kupować, chociaż nie widze za wiele różnic poza ceną pomiędzy tymi krzyżakami: http://allegro.pl/4x4-krz...1342231778.html
Do tego jak widze dochodzą jeszcze wymiary, akurat mnie interesuje krzyżak do wału na śruby 10".
Dzięki z góry za pomoc.
Pozdrawiam
w obu przypadkach jak widać krzyżaki sa tej samej firmy .... wyznacznikiem danego krzyżaka do walu nie jest napewno dziurka 10 na kluczyk 12 .... jak nie potrafisz wymieni Ci każdy mechanior i nie zedrze skory operacja bardzo prosta ... musisz pomierzyć szklankę ( jej średnice) i wysokość krzyżaka ... wystarczy zmierzyć jedna średnice ... bardzo często spotyka sie krzyżaki pasujące od poloneza .... jesli znajdę to podrzucę Ci linka jak go wymienić krok po kroku
Ja wymieniałem tydzień temu krzyżak. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za 25zł (identyczny jak te z linków, napisy takie same). Wymiar 25/64mm. Wymiana wcale nie jest trudna, aczkolwiek trzeba się trochę pomęczyć.
Napiszcie proszę , czy podstawowe narzędzią w garażu wystarczą do wymiany krzyżaków ( młotek , klucze , imadło , wkrętaki ,... , albo czy potrzebne są jakieś specjalistyczne . Bo nie wiem czybrać się samemu , czy oddać do naprawy
Pepe126
Może to Ci coś rozjaśni w kwestii instalowania nowych krzyżaków.
Pan Mechanik, także pokazuje w innych filmikach jak usuwa się skutecznie, zużyty krzyżak
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
W sumie wał się kręci z dużą prędkością i jego idealne rozłożenie masy nie będzie powodować żadnych wibracji, widocznie wymiana krzyżaków może zakłócić to wyważenie
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-03-26, 17:55
ja kilka dni temu sam wymieniałem krzyżaka ( stan krzyżaka taki jak u Kosy ) i bardzo łatwo się go wymienia ale spotkała mnie niemiła niespodzianka bo po wyjęciu wału ujrzałem że ten krzyżak jest przyspawany , ale udało mi sie go wyrwać bez uszkodzenia wału , a zalożyłem krzyżaka GMB, 45 zł za sztukę
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: warszawa okecie
Wysłany: 2011-09-19, 11:14
Przyłacze sie do tematu
Mam samuraia z 97'
potrzebuje wymienić krzyżaki na wale przednim i tylnym jestem w garażu i mam juz je własnie na stole i u mnie nie ma zadnych zabezpieczeń ani segerów????czy to mozna wybić samemu czy trzeba mieć do tego jakies specjalne maszyny??
chciałbym je wyjąć zeby miec na wzór
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-19, 11:43
Jesteś pewien, że nie ma? U mnie pokazały się po zeskrobaniu warstwy błota i rdzy, bez pierścieni to musiałyby chyba być przyspawane, żeby się trzymały
Jeżeli są założone normalnie, to ściąga się na dużym imadle, ewentualnie młotkiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum