Jako pierwszy napisze co ja mam i jak sie to sprawdza.
Więc moje felgi to tzw. trójkąty odwócone, założony na każdym kole dystans +5mm. Oponki to 235/75 . Spisuje się to całkiem dobrze - nie narzekam na brak mocy który jednak jest troche odczuwalny ale przynajmniej przeswit jest wiekszy więc coś za coś.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2012-08-21, 14:15, w całości zmieniany 2 razy
u mnie to wygląda tak: wieszaki +5cm, felgi trójkąty odwrócone plus 5mm dystanse oraz 225/75 15'. Auto na tym rozmiarze jest wg mnie tak samo dynamiczne jak na serii...piątka od 70km/h po trasie wskakuje i suka jedzie dalej...nie przekraczam 80 km/h na simexopodobnej gumie
ja u siebie mam 235/75/15 MT na początku myślałem ze jest ok ale przy pełnym skrecie opona ociera o resor (co dziwne tylko prawe koło?) czasami potrafi tak dobic przodem ze buda też chaczy ale to rzadkość. Generalnie o 5 biegu zapomniałem auto zdecydowanie czuje te koła ale tragedi nie ma chyba że na CPNie W terenie SUPER
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2009-11-20, 21:09
Ja na swoich kołach też na asfalcie nie poszaleję-przerobione na "simexa" Dakar Insa Turbo 235/75/15 i brak drążków stabilizacyjnych pozwalają jechać maksymalnie 80-85 km/h.Piątego biegu używam rzadko:( ale w terenie sprawują się ekstra:):):).Moje koła wyglądają tak:
_________________ Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
[quote="LIROY"]Ja na swoich kołach też na asfalcie nie poszaleję-przerobione na "simexa" Dakar Insa Turbo 235/75/15 i brak drążków stabilizacyjnych pozwalają jechać maksymalnie 80-85 km/h.Piątego biegu używam rzadko:( ale w terenie sprawują się ekstra:):):).
pochwal sie kto Ci żelastwo przespawał i jak z wyważeniem ??
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2009-12-02, 05:23
Na takich kołach już był kupiony,a felgi przerabiali w Żaganiu.Co do wyważenia to szkoda kasy-pojedzie się dwa razy w teren i po ciężarkach:/ więc nie ma to sensu z resztą wulkanizatorzy po głowie się drapią że się na takich wynalazkach jeździ;)
_________________ Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2009-12-06, 13:25
Poprzedniemu właścicielowi przerabiał te koła dobry znajomy trudniący się takimi rzeczami łącznie z liftowaniem Samurai'ów,Jimmy'ich czy Vitar...Nie wiem ile dokładnie biorą za takie rzeczy,ale za 300 złotych(czyli "za darmo") odkupiłem od Niego takie koło na zapas tyle że opona nówka nie śmigana i jeszcze nie przerabiana.Słyszałem tylko że inni biorą za przerabianie koła od 100 do 200 zł za sztukę...
_________________ Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
co do wyważania kół i opcji gubienia ciężarków to kolega w swoim autku na oponach 33" wymyślił temat wsypania do kół kulek do asg wyczytał to na jakimś forum i twierdzi że jest git. troszkę szumi jak się zwalnia ale to nie problem a wczasie drogi koła same się doważają.
Pomógł: 1 raz Wiek: 56 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 22 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2010-03-29, 13:26
beret napisał/a:
co do wyważania kół i opcji gubienia ciężarków to kolega w swoim autku na oponach 33" wymyślił temat wsypania do kół kulek do asg wyczytał to na jakimś forum i twierdzi że jest git. troszkę szumi jak się zwalnia ale to nie problem a wczasie drogi koła same się doważają.
Do 31' trzeba nie wystarczy mieć podniesioną bude i lift zawieszenia - tutaj w gre wchodzi już wycinanie nadkoli.
Przy tym rozmiarze silnik 1.3 wyzionie szybko ducha - poza tym przełożenie reduktora stanie się zbyt szybkie.
Ja jestem zadowolony z simexowej kostki - nigdy niemam niedosytu że kupiłem złe opony w teren i że jak bym miał inne to by było lepiej. Ciesze sie w sumie że nie kupiłem Maxxis Big Horn (miałem niezłą chrapke na nie) bo pewnie nie robią tak jak simex. Zobacz osbie na stronie oponz wadowic maxxisy nr.15 - może się kumplowi spodobają :)
Rozumiem, że to przespawane od vitary są? Orientujecie się może, czy występujące w niektórych samurajach podobne z wyglądu fele z okrągłymi dziurami (tylko jest ich 10, a nie 9, jak w vitce, no i ET inne) można odwracać, czy tylko trójkąty tak mają?
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2010-09-19, 17:39
ja pojechałem na zakupy do wadowic ( http://www.opony-4x4.pl/ ) i tam zakupiłem hi-lifta , line a także felgi 7,5/15 z odsadzeniem 10mm ( 200 zł za szt.), i do nich oponki glob-gum kopia simexa 225/75 ( 300 zł za szt ). po założeniu kół nie ocierały one o resory ani o nic innego oprócz rurki od seryjnego mocowania zderzaka które i tak miało wylecieć za pomocą boscha i wyleciało bo został założony zderzak pod wyciągarkę i o nic nie ociera, były tez felgi z odsadzeniem 20mm ale nie chciałem przesadzać, ponieważ te co mam wystaja już troche po za obrys autka, wiec seryjne plastikowe poszerzenia wyleciały a za miast nich założyłem pas transmisyjny który w razie przygiecia o drzewo lub coś innego sam się wyprostuje, sami na tych oponkach jest odczuwalnie słabszy ale nie jest to straszna różnica.
S7300270.JPG tak wyglądaja te kółka (nadkole na zdjeciu jest jeszcze z plastikiem ale aktualnie ma założony pas transmisyjny)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum