Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-23, 20:37
Wszystko o Kołach!
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
  Wysłany: 2009-11-15, 20:37   Wszystko o Kołach!

Jako pierwszy napisze co ja mam i jak sie to sprawdza.
Więc moje felgi to tzw. trójkąty odwócone, założony na każdym kole dystans +5mm. Oponki to 235/75 . Spisuje się to całkiem dobrze - nie narzekam na brak mocy który jednak jest troche odczuwalny ale przynajmniej przeswit jest wiekszy więc coś za coś.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2012-08-21, 14:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-11-18, 08:44   

u mnie to wygląda tak: wieszaki +5cm, felgi trójkąty odwrócone plus 5mm dystanse oraz 225/75 15'. Auto na tym rozmiarze jest wg mnie tak samo dynamiczne jak na serii...piątka od 70km/h po trasie wskakuje i suka jedzie dalej...nie przekraczam 80 km/h na simexopodobnej gumie
 
     
ilek79
świeżak


Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 6
Wysłany: 2009-11-18, 20:19   

Witam u mnie jak wyzej opony sahara 215/80 reduktor 410 predkosc max 110km wg gps
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2009-11-19, 19:29   

ja u siebie mam 235/75/15 MT na początku myślałem ze jest ok ale przy pełnym skrecie opona ociera o resor (co dziwne tylko prawe koło?) czasami potrafi tak dobic przodem ze buda też chaczy ale to rzadkość. Generalnie o 5 biegu zapomniałem auto zdecydowanie czuje te koła ale tragedi nie ma chyba że na CPNie ;-) W terenie SUPER
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2009-11-20, 21:09   

Ja na swoich kołach też na asfalcie nie poszaleję-przerobione na "simexa" Dakar Insa Turbo 235/75/15 i brak drążków stabilizacyjnych pozwalają jechać maksymalnie 80-85 km/h.Piątego biegu używam rzadko:( ale w terenie sprawują się ekstra:):):).Moje koła wyglądają tak:
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2009-12-01, 23:32   

[quote="LIROY"]Ja na swoich kołach też na asfalcie nie poszaleję-przerobione na "simexa" Dakar Insa Turbo 235/75/15 i brak drążków stabilizacyjnych pozwalają jechać maksymalnie 80-85 km/h.Piątego biegu używam rzadko:( ale w terenie sprawują się ekstra:):):).

pochwal sie kto Ci żelastwo przespawał i jak z wyważeniem ??
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2009-12-02, 05:23   

Na takich kołach już był kupiony,a felgi przerabiali w Żaganiu.Co do wyważenia to szkoda kasy-pojedzie się dwa razy w teren i po ciężarkach:/ więc nie ma to sensu z resztą wulkanizatorzy po głowie się drapią że się na takich wynalazkach jeździ;)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2009-12-05, 23:26   

a jak z kasiorka za przespawanie??
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2009-12-06, 13:25   

Poprzedniemu właścicielowi przerabiał te koła dobry znajomy trudniący się takimi rzeczami łącznie z liftowaniem Samurai'ów,Jimmy'ich czy Vitar...Nie wiem ile dokładnie biorą za takie rzeczy,ale za 300 złotych(czyli "za darmo") odkupiłem od Niego takie koło na zapas tyle że opona nówka nie śmigana i jeszcze nie przerabiana.Słyszałem tylko że inni biorą za przerabianie koła od 100 do 200 zł za sztukę...
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2009-12-06, 22:01   

ozesz 100/200 za sztuke ??!!!!!!!!!!! qwa mac
 
     
beret
świeżak


Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-03-22, 23:37   

co do wyważania kół i opcji gubienia ciężarków to kolega w swoim autku na oponach 33" wymyślił temat wsypania do kół kulek do asg wyczytał to na jakimś forum i twierdzi że jest git. troszkę szumi jak się zwalnia ale to nie problem a wczasie drogi koła same się doważają.
 
     
Hans Kloops 
świeżak
ArturoK4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 22
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2010-03-29, 13:26   

beret napisał/a:
co do wyważania kół i opcji gubienia ciężarków to kolega w swoim autku na oponach 33" wymyślił temat wsypania do kół kulek do asg wyczytał to na jakimś forum i twierdzi że jest git. troszkę szumi jak się zwalnia ale to nie problem a wczasie drogi koła same się doważają.


zgadza się , mam to u siebie :lol:

i co najfaniejsze , TO ROBI :mrgreen:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=m_xfhqVmYGw
http://www.youtube.com/watch?v=63OcqbuGVRk
 
     
Hans Kloops 
świeżak
ArturoK4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 22
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2010-04-22, 13:52   

Kolega ma w samuraju opony AT 235/75/15 które nie robią w terenie wcale , w dodatku na mocno plusowych alusach wiec są mocno schowane :roll:



w stosunku do tego na fotce wyhamrował resory (dołożone po piórku do każdego) tak że auto poszło 10cm w górę

marzą mu się opony Kumho KL-71 31/10,5/15 na felgach z odsadzeniem ET-25

http://www.allegro.pl/ite...umho_kl_71.html

boi się tylko czy auto będzie jeszcze jechać czy tylko ledwo się toczyć

ogólnie te kumho podobno nie trzymają rozmiaru i są lekko mniejsze (bliżej im do 30 niz 31)

ma ktoś z was doświadczenia z takimi rozmiarami w samuraju ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=m_xfhqVmYGw
http://www.youtube.com/watch?v=63OcqbuGVRk
Ostatnio zmieniony przez Hans Kloops 2010-04-22, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-04-22, 13:56   

Hans Kloops napisał/a:
Kolega ma w samuraju opony AT 235/75/15 które nie robią w terenie wcale , w dodatku na mocno plusowych alusach wiec są mocno schowane :roll:


To może czas żeby zapodał MT z bieżnikiem typu Simex (kostka) ?

W wadowicach jest spory wybór - http://www.opony-4x4.pl/
W Krakowie Janpol - http://www.janpol4x4.pl/


Do 31' trzeba nie wystarczy mieć podniesioną bude i lift zawieszenia - tutaj w gre wchodzi już wycinanie nadkoli.
Przy tym rozmiarze silnik 1.3 wyzionie szybko ducha - poza tym przełożenie reduktora stanie się zbyt szybkie.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
Ostatnio zmieniony przez Myszon 2010-04-22, 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Hans Kloops 
świeżak
ArturoK4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 22
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2010-04-22, 14:03   

właśnie tej kopi simexa nie chce , spodobały mu się te kumho

wczoraj widział jak robią w terenie na cheerokim od kumpla a jego nie robiły niestety :-(

poza tym on chce na jakieś dalsze wypady też jeździć więc te kumho lepsze o kopi simexa
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=m_xfhqVmYGw
http://www.youtube.com/watch?v=63OcqbuGVRk
Ostatnio zmieniony przez Hans Kloops 2010-04-22, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-04-22, 14:10   

Ja jestem zadowolony z simexowej kostki - nigdy niemam niedosytu że kupiłem złe opony w teren i że jak bym miał inne to by było lepiej. Ciesze sie w sumie że nie kupiłem Maxxis Big Horn (miałem niezłą chrapke na nie) bo pewnie nie robią tak jak simex. Zobacz osbie na stronie oponz wadowic maxxisy nr.15 - może się kumplowi spodobają :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Hans Kloops 
świeżak
ArturoK4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 22
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2010-04-22, 14:12   

Cytat:
Do 31' trzeba nie wystarczy mieć podniesioną bude i lift zawieszenia - tutaj w gre wchodzi już wycinanie nadkoli.


to nie problem , będzie wycinał :mrgreen:

będzie dawał dłuższe wieszaki i lift budy ja będzie mało :roll:

na razie jest na etapie kumho i takie będzie kupował ;-)

problem jest tylko czy 31 nie za dużo do samuraja :?:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=m_xfhqVmYGw
http://www.youtube.com/watch?v=63OcqbuGVRk
 
     
lider
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-09-10, 11:37   

LIROY napisał/a:

Obrazek


Rozumiem, że to przespawane od vitary są? Orientujecie się może, czy występujące w niektórych samurajach podobne z wyglądu fele z okrągłymi dziurami (tylko jest ich 10, a nie 9, jak w vitce, no i ET inne) można odwracać, czy tylko trójkąty tak mają?
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2010-09-19, 17:39   

ja pojechałem na zakupy do wadowic ( http://www.opony-4x4.pl/ ) i tam zakupiłem hi-lifta , line a także felgi 7,5/15 z odsadzeniem 10mm ( 200 zł za szt.), i do nich oponki glob-gum kopia simexa 225/75 ( 300 zł za szt ). po założeniu kół nie ocierały one o resory ani o nic innego oprócz rurki od seryjnego mocowania zderzaka które i tak miało wylecieć za pomocą boscha i wyleciało bo został założony zderzak pod wyciągarkę i o nic nie ociera, były tez felgi z odsadzeniem 20mm ale nie chciałem przesadzać, ponieważ te co mam wystaja już troche po za obrys autka, wiec seryjne plastikowe poszerzenia wyleciały a za miast nich założyłem pas transmisyjny który w razie przygiecia o drzewo lub coś innego sam się wyprostuje, sami na tych oponkach jest odczuwalnie słabszy ale nie jest to straszna różnica.

S7300270.JPG
tak wyglądaja te kółka (nadkole na zdjeciu jest jeszcze z plastikiem ale aktualnie ma założony pas transmisyjny)
Plik ściągnięto 624 raz(y) 166,91 KB

 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-09-23, 19:39   

Porównanie opon 235/75 i pełnej 31''x 10.5 - miałem na wierzchu więc cyknołem foto - może sie przydać.

opony-porownanie.jpg
Plik ściągnięto 731 raz(y) 199,79 KB

_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.