Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-14, 21:12
widziałem :)
low range robi tak samo ;)
ale bez dwóch zdań ciekawe rozwiązanie
na forum z usa widziałem jak z tyłu zamontowali HUB-y ze sprzęgiełek, śmiesznie to wygląda, ale podobno działa i robi swoje
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-14, 21:22
I wszystko jasne. dzieki
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-14, 21:35
"odciążyć" nie oznaczało wagowe odciążenie oczywiście, tylko jak ograniczyć działające na półoś siły i transferować je na inne elementy zawieszenia, w tym przypadku na most
Muszę wymienić uszczelniacz półosi w przednim moście.
Pytanie... Czy mogę wyjąć całą piastę razem z półosią czy jednak muszę rozbierać piastę na drobno?
Jak tak sobie to oglądam to jak ściągnę zacisk, jarzmo zwrotnicy, wybije te 2 piny to piasta piwinna wyjechać razem z półosią. Dobrze myślę?
Jak tak sobie to oglądam to jak ściągnę zacisk, jarzmo zwrotnicy, wybije te 2 piny to piasta piwinna wyjechać razem z półosią. Dobrze myślę?
Jeszcze blaszki trzymające uszczelniacz kuli.
Ja bym rozebrał na atomy - zawsze się okazuje, że łożyska zwrotnicy zardzewiały albo warto nowy smar dać do przegubów...
To było jakiś czas robione przez poprzedniego właściciela. Niestety na kiepskich uszczelniaczach. Z resztą, może masz rację. Lepiej rozebrać i przesmarować
Joszi... "robione" przez poprzednika to zawsze jest strzał w ciemno, rozbieraj po kolei, nie ma dużo roboty, zapisz sobie tylko ile blaszek było na którym kingpin (bodajże sworzeń zwrotnicy po polskiemu:) - te bolce co siadają w łożyskach od góry i dołu kuli...)
Jak coś to jest tutorial dla debili znaczy amerykanów przez LowRangeOffRoad napisany :)
Nawet takie amerykan jak ja ogarnął z obrazkami XD
I dzięki koledzy za podpowiedzi. Dobrze kurt_, że doradziłeś rozebrać. Łożyska piasty były w miarę ok, ale zalane olejem z mostu więc musiałem je przesmarować. Znalazłem też prawdopodobnego winowajce wycieku - dolne łożysko zwrotnicy z kiepskim stanie i jakieś nieoryginalne/słabopasujące. Tulejka prowadząca była ok. Przy okazji przegub dostał nowy smar.
Jak na pierwszy raz zajęło mi to wszystko jakieś 5-6 godzin na stronę, ale masa czyszczenia była.
Teraz już wiem, że nie ma sensu tego robić budżetowo bo szkoda czasu i niepotrzebnie się brudzić. Lepiej przy jednej robocie wymienić wszystko... może z wyjątkiem przegubu ;)
Swoją drogą kto wymyślił nakrętki rozmiar 50?
Tak, że ten tego... prawie jak stary maluch... tam tydzień jeździłeś i cały weekend naprawiałeś, a tu tydzień naprawiasz, a przez weekend psujesz w terenie ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum