Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana usczelniacza półosi .
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-14, 21:12   

widziałem :)
low range robi tak samo ;)
ale bez dwóch zdań ciekawe rozwiązanie
na forum z usa widziałem jak z tyłu zamontowali HUB-y ze sprzęgiełek, śmiesznie to wygląda, ale podobno działa i robi swoje
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-01-14, 21:14   

Ktos stresci na czym polegaja te odciazone polosie?
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-14, 21:17   

http://www.team-bhp.com/f...tc-imag0011.jpg
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-14, 21:22   

I wszystko jasne. :mrgreen: dzieki
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-14, 21:35   

"odciążyć" nie oznaczało wagowe odciążenie oczywiście, tylko jak ograniczyć działające na półoś siły i transferować je na inne elementy zawieszenia, w tym przypadku na most
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-06, 22:31   

Muszę wymienić uszczelniacz półosi w przednim moście.
Pytanie... Czy mogę wyjąć całą piastę razem z półosią czy jednak muszę rozbierać piastę na drobno?

Jak tak sobie to oglądam to jak ściągnę zacisk, jarzmo zwrotnicy, wybije te 2 piny to piasta piwinna wyjechać razem z półosią. Dobrze myślę?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-04-06, 22:39   

Joszi napisał/a:

Jak tak sobie to oglądam to jak ściągnę zacisk, jarzmo zwrotnicy, wybije te 2 piny to piasta piwinna wyjechać razem z półosią. Dobrze myślę?


Jeszcze blaszki trzymające uszczelniacz kuli.
Ja bym rozebrał na atomy - zawsze się okazuje, że łożyska zwrotnicy zardzewiały albo warto nowy smar dać do przegubów...
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-06, 23:12   

To było jakiś czas robione przez poprzedniego właściciela. Niestety na kiepskich uszczelniaczach. Z resztą, może masz rację. Lepiej rozebrać i przesmarować
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-04-07, 07:26   

Joszi... "robione" przez poprzednika to zawsze jest strzał w ciemno, rozbieraj po kolei, nie ma dużo roboty, zapisz sobie tylko ile blaszek było na którym kingpin (bodajże sworzeń zwrotnicy po polskiemu:) - te bolce co siadają w łożyskach od góry i dołu kuli...)
Jak coś to jest tutorial dla debili znaczy amerykanów przez LowRangeOffRoad napisany :)

Nawet takie amerykan jak ja ogarnął z obrazkami XD
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-04-07, 13:21   

jak robione niedawno a cieknie to koniecznie zweryfikuj tę tulejkę prowadzącą w czopie piasty https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tuleja-prowadzaca-przegub-w-piascie-Vitara-Samurai-Jimny/215 jak wytarta to do wymiany bo będzie lało znowu za krótką chwilę.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-04-07, 22:37   

amen sameczku amen ;-)
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-09, 11:26   

I dzięki koledzy za podpowiedzi. Dobrze kurt_, że doradziłeś rozebrać. Łożyska piasty były w miarę ok, ale zalane olejem z mostu więc musiałem je przesmarować. Znalazłem też prawdopodobnego winowajce wycieku - dolne łożysko zwrotnicy z kiepskim stanie i jakieś nieoryginalne/słabopasujące. Tulejka prowadząca była ok. Przy okazji przegub dostał nowy smar.
Jak na pierwszy raz zajęło mi to wszystko jakieś 5-6 godzin na stronę, ale masa czyszczenia była.
Teraz już wiem, że nie ma sensu tego robić budżetowo bo szkoda czasu i niepotrzebnie się brudzić. Lepiej przy jednej robocie wymienić wszystko... może z wyjątkiem przegubu ;)

Swoją drogą kto wymyślił nakrętki rozmiar 50? :mrgreen:

Tak, że ten tego... prawie jak stary maluch... tam tydzień jeździłeś i cały weekend naprawiałeś, a tu tydzień naprawiasz, a przez weekend psujesz w terenie ;)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-04-09, 12:06   

Joszi napisał/a:

Swoją drogą kto wymyślił nakrętki rozmiar 50? :mrgreen:


Zaszłość historyczna.
Konstrukcja wzorowana na jeepach, więc rozmiar nakrętki 2 cale (ale u nas wszyscy używają klucza 50mm albo młotek/przecinak :mrgreen: )
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-10, 10:46   

miałem nawet taką nasadkę na pokrętło 3/4 cala ale co z tego jak była za krótka i nie chciała do końca wejść :-P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.