K...WA, wlasnie przyszedlem do domu wsciekly bo mi zdechl rozrusznik. Od dluzszego czasu juz rzezil, ale za ktoryms razem w koncu zakrecil. Teraz po parominutowym postoju koniec - tylko cyk i przygasa swiatelko zegarka, ale nie kręci... żesz by go uj strelił, akurat jutro mi auto potrzebne... Znalazlem jakies "nowe rozruszniki" w warszawie na al. prymasa 1000 lecia po 200 zł, podjade jutro jakos tam skuterem i kupie, ale jak to gófno wymienić jak sie nigdy tego nie robio a ma sie podstawowy komplet kluczy do dyspozycji? Jakies porady, najlepiej foto poglądowe co okdrecić
_________________ Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
Odkręca się dwie śruby. Jedną od góry drugą od spodu. Wkur.....ce zajęcie zwłaszcza ta od góry. Odłączasz przewody i po zabawie. Zajęcie albo na 5 minut roboty albo na godzinę. Zależy jak szybko pójdzie Ci z górną.
Kostka nie, dzis stuknalem kluczem w rozrusznik i zapalil. Jade dzis po tego chinczyka. Na Bosha mnie nie stac czy inne ustrojstwo za ciężki pieniądz, nie jezdze zbytnio w teren a juz napewno nie topie auta do poziomu rozrusznika wiec pożyje napewno pare lat. Problem bedzie z wymiana bo parownik gazu i przewody ograniczają mi dostep do rozrusznika.
_________________ Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
Dokładnie miałem ten sam problem z parownikiem. Całe szczęście pozbyłem się gazu ale i tak dostęp do górnej śruby nie jest łatwy. Przed kupnem nowego polecam Ci rozebrać ten i wyczyścić dokładnie. Ja miałem identyczne objawy jak ty. Po wyczyszczeniu działa ok.
No ale jeszcze musze wiedziec co odkrecic zeby zdjac to ustrojstwo i czy jeszcze o czyms powinienem pamietac przy zdejmowaniu oprocz odlaczenia sygnalu i masy...
_________________ Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
Nie ma tam wielkiej filozofii. śruby wymacasz rękami. Od dołu odkręcasz jednym kluczem (12 chyba że ktoś założył inną) i z tym nie ma problemu. Od góry jak masz zamontowany gaz to jest bardzo ciężki dostęp. Jeśli masz wersję gaźnikową to śruba znajduje się jakieś 10 cm pod pompą paliwa. Musisz odkręcać kluczem jednocześnie blokując nakrętkę.
Napisałem w szzrot boxie dopiero potem zobaczyłem ten temat, tak więc wklejam
wolf78 napisał
: Wczoraj wyjmowałem i robiłem swój rozrusznik. Wymieniłem w nim ; bendiks made by Japan, szczotki, tulejki+ porządne czyszczenie. Koszt to 95 zł za części +15 przesyłka. Nie polecam nikomu rozruszników z alledrogo chiński syf miałem w osobówce i umarł po 3 miesiącach, po rozebraniu okazało się że nie nadaje się do remontu ( nietypowe części itp) 160 zł psu w d.... poszło.
[ Dodano: 2012-09-14, 12:43 ]
Napisałem to w szrot boxie, dopiero potem zobaczyłem ten temat, tak więc wklejam to tu.
wolf78 napisał
: Wczoraj wyjmowałem i robiłem swój rozrusznik. Wymieniłem w nim ; bendiks made by Japan, szczotki, tulejki+ porządne czyszczenie. Koszt to 95 zł za części +15 przesyłka. Nie polecam nikomu rozruszników z alledrogo chiński syf miałem w osobówce i umarł po 3 miesiącach, po rozebraniu okazało się że nie nadaje się do remontu ( nietypowe części itp) 160 zł psu w d.... poszło.
No fajnie, ale nie mam czym jezdzic wiec niestety oczekiwanie na wysylke - przysylke + czas robocizny to jest tydzien bez auta minimum. Chinol wygrał, kolega na nim jezdzi 3 rok i żyje. No chyba, że to nie chinol bo nie kosztuje 160 zł tylko 220
_________________ Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
Tak na prawde do tego nie trzeba elektryka tyko checi. Rozkladasz czyscisz skladasz. W miedzyczasie sprawdzasz czy tak jak Zawias napisal szczotki sa ok.
Jasne ze rozloze :) Pisalem tylko ze musze na czyms jezdzic wiec kupie ten chinski/ innego pochodzenia za 220. Mitsubishi bedzie na zapas jak nowy wyzionie ducha ;)
_________________ Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
Rozrusznik wymieniony. Kompletna rozwałka, koło zebate wyszczerbione, luzy na tej panewce trzymającej...nic z niego racej nie bedzie, ale zostawie na czarną godzine bo jednak jak sie w niego popukało to jakos tam kręcił Nowy (chinski zamiennik) spisuje sie bdb. Autko zapala w ulamku sekundy :) Zobaczyy ile pozyje al emysle ze jeak go nie bede topił to dlugo. Dam znac gdyby cos sie zaczelo dziać.
_________________ Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
Będę musiał wykręcić i rozebrać rozrusznik - jak będę miał go na stole to gdyby okazało się że szczotki są biedne to czy można kupić gdzieś nowe? Jak i gdzie ich szukać? dodam tylko że mam silnik F8Q - czyli Renault 1,9D (bez turbiny)
_________________ 1,9D (1870 cm³ Renault F8Q), 64kM, 2002 rok
Ostatnio zmieniony przez metler 2013-05-05, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
Rozrusznik wymieniony. Kompletna rozwałka, koło zebate wyszczerbione, luzy na tej panewce trzymającej...nic z niego racej nie bedzie, ale zostawie na czarną godzine bo jednak jak sie w niego popukało to jakos tam kręcił Nowy (chinski zamiennik) spisuje sie bdb. Autko zapala w ulamku sekundy :) Zobaczyy ile pozyje al emysle ze jeak go nie bede topił to dlugo. Dam znac gdyby cos sie zaczelo dziać.
Jezeli wyszczerbiło Ci koło zębate, to sprawdziłbym stan koła zamachowego, jak w nim zęby wyglądają. Powinno wystarczyć jak odkręcisz osłonę przy skrzyni (dwie śruby klucz 10) i masz widok na wieniec, tylko trzeba będzie przekręcić silnikiem, zeby cały zobaczyć.
Ostatnio przy okazji wymiany sprzęgła z kumplem odkręciliśmy koło zamachowe, żeby sprawdzić czy uszczelniacz nie leje i okazało się, że koło ma mocno zęby wybrane i trzeba było szybko szukać na wymianę.
Rozrusznik wymieniony. Kompletna rozwałka, koło zebate wyszczerbione, luzy na tej panewce trzymającej...nic z niego racej nie bedzie, ale zostawie na czarną godzine bo jednak jak sie w niego popukało to jakos tam kręcił Nowy (chinski zamiennik) spisuje sie bdb. Autko zapala w ulamku sekundy :) Zobaczyy ile pozyje al emysle ze jeak go nie bede topił to dlugo. Dam znac gdyby cos sie zaczelo dziać.
Jezeli wyszczerbiło Ci koło zębate, to sprawdziłbym stan koła zamachowego, jak w nim zęby wyglądają. Powinno wystarczyć jak odkręcisz osłonę przy skrzyni (dwie śruby klucz 10) i masz widok na wieniec, tylko trzeba będzie przekręcić silnikiem, zeby cały zobaczyć.
Ostatnio przy okazji wymiany sprzęgła z kumplem odkręciliśmy koło zamachowe, żeby sprawdzić czy uszczelniacz nie leje i okazało się, że koło ma mocno zęby wybrane i trzeba było szybko szukać na wymianę.
Sorry za odkop, ale nie chciałem nowego tematu zakładać :)
Skąd wytrzasnąć nową kostkę stacyjki ? W motoryzacyjnym mówili że tylko z stacyjką z serwisu, koszt około 750zł, więc nie uśmiecha mi się to :) Macie jakieś patenty na to ? Dzięki i pozdr :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum