Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-12, 21:13
Hałas napisał/a:
Już wiem gdzie może być problem:
Cytat:
Ten ciężarek jest w miejscu strzałki położonej najbliżej lewarka zmiany biegów.
Czyli, że na fotce tego ciężarka niema
Kolega wkleił foto skrzyni z benzyny więc na tamtej focie miało prawa nie być ciężarka w miejscu strzałki. Dlatego ja wkleiłem foto skrzyni dislowej z XUD9 gdzie ten ciężarek już powinien być. Sama koncepcja ciężarka na obudowie dość ciekawa, bo jak on miałby "wyważać" skrzynię? Może doważać, żeby cięższa była i lepiej w łapach leżała? Może to jakaś była twórczość byłego właściciela samuraia, albo z tej skrzyni co ja wkleiłem zdjęcie ten ciężarek odpadł.
No historia co najmniej ciekawa, skrzynie na fotach benzyna i diesel wyglądają identycznie. Ciekawe czy środek też taki sam, bo to intrygujące bardzo. No i kurde zwątpiłem w mój zakup skrzynki 1.3 jako remedium na te wibracje...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-18, 15:24
kolego, ten temat nie daje mi spać po nocach a możesz podać mniej więcej szacunkową prędkość przelotową na czarnym jaką masz na liczniku na tej skrzyni dieslowej? Wiem, że nie masz obrotomierza, ale u mnie na przykład zakres 2,5 tys. obrotów jest wyraźniej bardziej komfortowy niż wszystko co powyżej więc zakładam, że możesz mieć podobne odczucia i możesz jakoś oszacować tę prędkość "komfortową".
Jeszcze jakbyś podał rozmiar opon to byłoby super.
Co do krótkości przełożeń na które się skarżyłeś w "benzynie" to ja mam ten "problem" od nowości. Podobnie kiedyś kolega Dawid77 pisał, że biegi są bardzo krótkie więc może jednak w naszych furach siedzi benzynowa skrzynia w oryginale.
Wiem, że to trochę błądzenie we mgle, ale próbuję znaleźć jakiś punkt zaczepienia. Suzuki MP milczy, w serwisówka elektroniczna (dziękuję Yenko) nie łyka mojego VINu i też nic nie chce powiedzieć o skrzyni i tak jak nie ma się czego nawet chwycić za bardzo...
edit: czy na benzynowej skrzyni miałeś te wibracje?
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2013-02-18, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-18, 15:49
Hałas napisał/a:
Domyślam się, że samuraia nowego w salonie nie kupiłeś, a więc poprzedni właściciel mógł już z jakiegoś powodu wymienić skrzynie.
No tak, ten argument może działać w obydwie strony, albo ja jeżdżę na benzynie od "nowości" albo kolega miał wstawioną inną skrzynię :) W tym temacie są fotki skrzyni wyjętej z diesla i wygląda tak samo jak benzyna, nie posiada ciężarka itp. Jest też głos kolegi handlującego zawodowo częściami do Samuraia twierdzący, że skrzynie są takie same. Ale wciąż nie ma pewności bo po drugiej stronie jest Suzuki MP które enigmatycznie stwierdziło że skrzynie nie będą pasować, przy czym ten argument odpadł po ustaleniu, że w dieslu jest jeszcze taki kołnierz i głos kolegi który miał wyjętą skrzynię, mówi że się inaczej zachowuje i inaczej wygląda. A ja bym tylko chciał wiedzieć czy podmiana diesla na benzynę będzie plug and play.
Hałas napisał/a:
Swoją drogą mógłbyś podrzucić wspomnianą serwisówkę?
Nie posiadam. Info pozyskałem dzięki uprzejmości kolegi Yenko.
Opony 215/75R15
Na "oryginalnej" skrzyni biegi mam bardzo długieeeeeeeeee
na 1 zanim wbije 2 to mógłbym papierosa odpalić
dlatego myślę że po zmocie z pompą biegi będą w porządku
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-19, 23:01
to nic nie rozumiem :) skoro jedynka taka długa... a piątkę wrzucasz tak jak ja przy 60/70 km/h to może ta długa jedynka to nie sprawa skrzyni tylko silnika, wysilony albo zamulony stąd wrażenie że jest długa jedynka. Ja mam jedynkę ultrakrótką i ładnie się wkręca silnik.
Zresztą tak chyba nie złapiemy wspólnego języka bo zbyt dużo zależy od naszych subiektywnych odczuć. Kruca chyba będzie trzeba organoleptycznie, na żywym organizmie zbadać temat jak będzie skrzynia podmieniana.
A jeszcze kolego powiedz proszę czy te wibracje miałeś też na skrzyni benzynowej?
"jedynka" w dieslach jest zazwyczaj dość krótka, wynika to po części z małego zakresu prędkości obrotowych silnika, zauważcie, że diesle kręcą się do 5 tyś 6 to już max a biegi zazwyczaj zmienia się przy 3-4tyś, natomiast benzynowy silnik w suzukach rozkręca się pod 8tyś obr/min
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-20, 14:24
4 tysi mój obrotomierz nie widział :D Biegi zmieniam w okolicach 1,5 chyba, że lecę już na piątce albo wyprzedzam skutery to muszę podżyłować do tych 2,5k
Nie wiem kurde co jest z tymi skrzyniami, ASO olewa mnie ciepłym moczem, Suzuki MP jak kiedyś reagowało błyskawicznie tak teraz też nic nie chce powiedzieć, skrzynia benzynowa czeka w garażu na przekładkę, a ja zamiast spać spokojnie rozkminiam, że może jednak w seryjnym rynsztunku mój Samcio jeździł kiedyś szybciej bo czarnych szosach...
Najprościej to by było sprawdzić te przełożenia mając skrzynia na stole ;) wrzucasz dany bieg i kręcisz jednym wałkiem (sprzęgłowym) jednocześnie licząc obroty z drugiej strony skrzyni.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-20, 14:45
no tak tylko dla kogoś dla kogo vacuum to podciśnienie sterujące turbiną to taki zabieg to tydzień z życia Samusia, a do roboty codziennie wozić mnie powinien. A i tak gwarancji nie ma, że dobrze to wszystko poskładam później. Chyba że... jest jakaś opcja (teraz uwaga, proszę się nie śmiać bo głośno myślę) przeliczenia obrotów skrzyni bez zrzucania z samochodu. Rozumiem, że na jednym wyjściu jest wał który idzie do reduktora i tutaj z obserwacją chyba nie byłoby kłopotu, tylko jak zakręcić wałkiem sprzęgłowym bez demontażu skrzyni czy nawet sprzęgła...??
Jakieś pomysły macie Panowie?
edit: ooo ooo pojawiła się skrzynia dieslowa na allegro http://allegro.pl/suzuki-...3044744073.html i to u Pana, który raz już mi uchylał rąbka tajemnicy skrzyń benzyna/diesel. Napisałem zapytanie z prośbą o fotki i czy jakoś może dałoby radę obczaić czy przełożenia się różnią. Poczekamy, zobaczymy...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-20, 16:16
Dziękuję wszystkim za konstruktywne pomysły :)
kostuch napisał/a:
Normalnie. Bierzesz klucz (chyba 24), zakładasz na nakrętkę koła pasowego i obracasz. Warto wykręcić świece bo się spocisz
Albo rozrusznikiem.
Pytam bo nie wiem :) czy to że mam świece żarowe a nie klasyczne to też ma znaczenie? Mam diesla.
Rozumiem że przełożenie koła pasowego na wałek sprzęgłowy jest 1:1 czyli jeden obrót kołem pasowym = jeden obrót wałkiem sprzęgłowym, tak? a pewnie jak będę chciał zakręcić rozrusznikiem to już jakieś przełożenie jest. Bo sobie myślę, że mogę kręcić rozrusznikiem "ze stacyjki" jak nie wklepię kodu do immo to nie puści paliwa i nie zapali. Tylko to by pewnie też trzeba było koło pasowe obserwować ile obrotów zrobiło. Co Wy na to?
edit: szacun również dla kolegi z aukcji z allegro - już odpisał. Rozbierali skrzynie od DIESLA i benzyny, przekładali kilka sztuk i nigdy nie zauważyli różnicy w "uzębieniu" czy przełożeniach. Ale kolega zaznacza, że zawsze były to skrzynie z DIESLA bez turbo czyli jak mniemam z silnika Renaulta.
Zatem wracam do czarnej dupy z wizją tlącego się światełka przy jej ujściu. Tylko cały misterny plan może pójść w pizdu jak się okaże że faktycznie ktoś już kiedyś podmienił mi skrzynię i od "nowości" jeżdżę na benzynowej :)
Kręcąc za koło pasowe na samym dole kręcisz wałem korbowym, który jest połączony przez sprzęgło ze skrzynią (wałkiem sprzęgłowym) (czyli 1:1)
Nie wiem jak rozrusznik szybko kręci ale tak jak pisałeś da radę (1 osoba kręci rozrusznikiem a dwie drugie (:mrgreen:) liczą obroty na wale/kole.
Nie zapomnij tylko wrzucić luzu na reduktorze!
Oczywiście obroty liczysz na wale między reduktorem a skrzynią.
SamNaSamZSam ty masz seryjne 63KM ?
W skrzyni z benzyny jeśli dobrze pamiętam to nie było drgań ale były szumy na łożyskach.
Może zle się rozumiemy ... bo ja jestem świadom, że mam długie biegi ze względu na słaby silnik, który nie ma siły rozpędzic Samca
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum