Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-07-18, 01:26 Wykorzystanie elementów samiego do mini ciągnika
Witam,
Mam taki pomysł aby zbudować sobie mini ciągnik z pneumatyczną łyżką z przodu (tur) do równania i przerzucania niedużej ilości piasku itp. Chciałem się dowiedzieć czy mógłbym wykorzystać cały napęd 4x4 od samuraja do takiego celu czyli reduktor i mosty przy założeniu większych felg oponami w jodełkę?? Czy jednak może to nie wytrzymać takich obciążeń i wszystko się połamie i powygina?? Zastanawiam się jeszcze czy może jednak wykorzystać do tego celu tylny most od lublina?? Co sądzicie na ten temat??
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-18, 10:07
Wydaje mi się, że podzespoły suzy są trochę za delikatne do takiej zabawy, chyba, że łycha byłaby naprawdę nieduża, ja bym raczej poszedł w mosty patrola albo uaza
Btw. chyba chodzi o łychę hydrauliczną, a nie pneumatyczną?
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-07-18, 12:42
Chodziło mi o łyżkę na siłownikach olejowych takich jak w normalnych ciągnikach. A co do tych podzespołów to możesz mieć rację że są za delikatne dlatego wolałem się upewnić. Jak troszkę szperałem w necie to widziałem takie samoróbki na mostach z lublina. Czy one są rzeczywiście mocniejsze czy jednak od uaz będzie lepszy??
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-18, 19:18
Więc jednak hydrauliczną...
Co do mostów z lublina, to nie miałem do czynienia, nie wiem co to warte, pewnie o popularności decyduje cena i dostępność.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-07-18, 22:39
Widzę na allegro że mosty od uaza wcale nie są takie drogie jak mi się wydawało. Są w granicach 400 - 600 zł. A może doradził byś mi jeszcze coś odnośnie silnika i skrzyni biegów ?? Od czego zastosować tak aby przełożenia w skrzyni były odpowiednie i silnik żeby dawał rade??
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-20, 09:43
Były w mercedesach kaczkach skrzynie o przełożeniu 1,0 na piątce i coś ponad 5 na jedynce, to by się pewnie nadało, razem z dieslem od rzeczonej kaczki.
Z resztą zawsze można zamontować reduktor.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-07-20, 22:20
Myślisz że taki zestaw czyli silnik i skrzynia od merca i mosty z wałem od uaza będzie dobrym rozwiązaniem? Skoro tak to postaram się zimą coś kombinować i zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-21, 14:04
Nie mam pojęcia, ale w górach sporo takich samoróbek na podzespołach uaza i gaza jeździ.
Ja bym do kompletu dołożył jeszcze reduktor od uaza, dosyć łatwo przerobić go na wałek, a 4x4 i wolne przełożenia zawsze się przydadzą.
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 53 Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2011-08-28, 21:07
yenko
jesli budowa małego ciągniczka to zestaw najlepiej zdający egzamin to most żuk, lub inny z czasów PRL (nysa,warszawa,tarpan) skrzynia podobnie a wszystko napedza silnik z fiata 126p lub dizelek typu ES . Kilka prototypów wten sposób było wykonane i ganiają jak ta mam jeden taki w trakcie budowy ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum