Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
zapytanko jaki samurai
pawciotdi
świeżak


Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 6
Wysłany: 2011-07-27, 18:25   zapytanko jaki samurai

Jakiego samuraia polecacie do jazdy typowo rekreacyjnei i dla mysliwego?
chodzi mi o silnik 1.0 czy 1.3?
rocznik( tak żeby był robiony w Japonii, a nie w angli czy hiszpanii)?
LPG 9 z miłą checią żeby już byl z LPG?
musi być blaszak, ew czy da się dospawać jakieś blachy żeby z kabrio zrobić blaszaka?
kwota do wydania 6 000

MUSI BYC SAMURAI, vitara, feroza odpada za wielkie silniki
 
     
gluch34
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 17
Wysłany: 2011-07-27, 22:09   

Polecił bym ci Samuraia z 1.3 na wtrysku ciężko by ci było znaleźć japończyka za 6 koła :( , jak chcesz pojeździć dobrze bez dokładki to musisz zapomnieć o LPG bo za 6000 trudno bedzie znaleźć nie zgnitego z LPG ale życze co żebyś znalazł
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-27, 22:33   

Japończyk, hiszpan - mało ważne, ważny stan. Za 6k może być ciężko znaleźć przyzwoity egzemplarz na wtrysku - albo blacharsko, albo mechanicznie będzie słabszy. Chociaż okazje podobno się trafiają ;-)
 
     
gluch34
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 17
Wysłany: 2011-07-28, 00:32   

Kolego może nie wiesz ale jest różnica japończyki nie gniją jak hiszpany :)
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-28, 01:15   

Może jeszcze nie oglądałeś zbyt wielu, ale po kilkunastu latach równie łatwo możesz znaleźć zgnite japońce, jak i zdrowe hiszpany 8-)
Kwestia egzemplarza - a gniją wszystkie :-/
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-07-28, 10:12   

moj hiszpan z 1994 r zawstydziłby nie jednego japonca, . Nie mówie ze nie moze cos sie kryc pod farba ale jak patrze wasze fotki to nie które juz hoho.....
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-28, 13:21   

Kolego, jak dla myśliwego to rzeczywiście tylko blaszanka (broń w aucie). Polecam balszankę z podwyższanym dachem (a'la landrover). Sam m.in. taką jeździłem jako pierwszym Samuraiem. Był to silnik 1.3 na gaźniku i w terenie sprawował się świetnie, a wysoki dach chronił przed uderzeniem głową w dach szczególnie na hoopach, no i ten wygląd ;-) Do 6 koła wyniesie Cię tylko jeśli sprowadzisz samemu i samemu wyspawasz (ew. u znajomego mechanika), a LPG to dodatkowy koszt ok 2500-3000pln i tak proponuje zrobić - montować nowy, na starym kilkuletnim wszystko się z reguły już pier....li.

Co do silników 1.0, czy 1.3, jeżeli rekreacyjnie również na trasę to 1.3, czuć różnicę w mocy, jeżeli pytanie czy wtrysk czy gaźnik - wtrysk mniej pali, żwawszy, ale komputer..., a gaźnik można podtapiać i myć, ale co roku po jeździe w terenie musiałem regulować, a to natrętne już było więc sprzedałem...
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-28, 14:07   

Jak będzie gaz, to nie ma większego znaczenia, że to gaźnik :-P
Sekwencji nie ma specjalnego sensu tam ładować - 1500 za instalację spokojnie się zamknie.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-07-28, 14:12   

a Samurai ma wtrysk wielopunktowy czy jednopunktowy?
Czy da się sekwencje do jednopunktowego wstawić?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-28, 14:20   

Jednopunktowy wtrysk albo gaźnik - gdzieś koło 2000 pojawiły się egzemplarze z silnikiem jimniego i tam już chyba jest wielopunktowy.
Sekwencję da się wstawić, tylko niepotrzebnie podnosi to koszt instalacji.
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-28, 14:39   

Jimny ma wielopunktowy, ale Samuraia z wielopunktowym nigdy nie widziałem, ani o nim nie słyszałem :shock: i raczej takich w EU nie było ;-)
 
     
pawciotdi
świeżak


Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 6
Wysłany: 2011-07-28, 18:01   

blaszak dla tego że bedzie woził karme do pasnika, plandeka pewnie szybko by sie podarła, żeby obnizyć koszty to byłbym za 1.0 z lpg, a co do blacharki to ważne żeby rama byla zdrowa, podloge sobie pospawam sam ,a błotniki drzwi to mam w .... no jeśli już wyskoczy otwor średnicy kliku cm to cos pomysle
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-07-28, 19:10   

Ale nie kupuj 1.0 jak kupować to tylko 1.3 na wtrysku :)

P.S nie było nigdy samurai na wielopunktowym :) Były dwa rodzaje wtrysku ale oba był jednopunktowe :)
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-28, 20:13   

Wydaje mi się, że hiszpany (już jako santany) wychodziły dokładnie z tym samym silnikiem, co jimny w tym samym czasie. Ale mogę się mylić :-)
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-07-28, 21:18   

Na pewno nie a szkoda :-(
 
     
Marcinek
świeżak


Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-07-29, 10:50   

Korzystając z tematu chciałbym się dowiedzieć jak to jest w praktyce z tymi wersjami.. Chodzi mi głównie o takie małe porównanie jak się ma jazda terenowa wersji SJ413, SJ410 i samuraia.
Najbardziej ciekawi mnie jak sprawuje się w terenie SJ410 w porównaniu z pozostałymi wersjami, ogólnie litrowy silnik o niewielkiej mocy na pierwszy rzut oka nie nastraja pozytywnie, może wydawać się, że w niektórych momentach może brakować mu mocy, ale patrząc dalej w czysto techniczne dane jest to samochód sporo lżejszy z krótszymi przełożeniami zarówno reduktora jak i mostów, tylko ja, jako na razie teoretyk jazdy terenowej, nie bardzo wiem jak to wpływa na zachowanie w błocie:) Zwróciłem jeszcze uwagę, że w SJ410 często można spotkać się z blokadą tylnego mostu, co jak przypuszczam również wpływa pozytywnie na właściwości jazdy.
Zastanawia mnie również kwestia rozwojowości tych modeli, SJ 410 raczej nie jest dobrą bazą do większych modyfikacji, a jak powszechnie wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia a raczej jeżdżenia.. I jeszcze jedna kwestia, jak jest z częściami zawieszenia, są one kompatybilne między wersjami?
 
     
pawciotdi
świeżak


Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 6
Wysłany: 2011-07-29, 16:17   

koledzy dzieki z apodpowiedzi a szerokie mosty od kiedy wyszly? mi zalezy na ekonomice raczej niz na osiagach tak wiec 1.0 wystarczy do rekreacji i polowań , a poszalec lubie ale audikiem :)

[ Dodano: 2011-07-29, 16:30 ]
a jeszcze jedno pytanie czy wąskie mosty są gorsze bo sie psuja czy gorsze bo w terenie slabiej auto sie spawuje
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-07-29, 19:42   

Gorsze są dla tego że będzie więcej wywrotny

[ Dodano: 2011-07-29, 19:45 ]
A lepsze znów dla tego że będą dawać rade większym oponą i nie będą się uśmiechać :)
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-29, 20:44   

A gorsze, bo nie ma wzmacnianych półosi, jeśli chodzi o rozwojowość :-P
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-07-29, 20:47   

Eeee na pewno ?? z tego co ja wiem są takie specjalne zaciski na pół oście żeby je nie rozwalało , tylko nie wiem jak się to nazywa :-(
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.