Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
WaHacze sami
mcs0 
rozgadany



Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-02, 20:08   

napewno zmienisz :D kiedys podjade zobaczyc efekty:) z czego amory chcesz dac??
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-02, 20:16   

tył od VW LT a przód lada samara może polonez albo corsa tylne
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-02, 20:26   

ja mam
z przodu łada niva tył 32cm/50cm
pajero I tył 38cm/59,3cm

w planie sa amory z GRa tył 40,4cm/62,3cm
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-11-03, 09:37   

mcs0 napisał/a:
ja mam
z przodu łada niva tył 32cm/50cm


a czy czasem niva tył nie ma oczko oczko? Bo ja mam nive tył na tyle samuraja... pasuje idealnie bez jakichkolwiek przeróbek.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-03, 20:22   

dzisiaj prowizorycznie założyłem sringa ale nie byłem zadowolony ponieważ z super długiej zrobiła się super krótka miejsce miedzy zwojami jakoś do mnie nie przemawia może komuś bym przesłał zdjęcie na mella. po tym jak chciałem górne gniazdo przesunąć młotkiem i spadł mi sami na plecy stwierdziłem ze na dzisiaj mam dosyć roboty.
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-04, 10:50   

SamNaSamZSam napisał/a:


a czy czasem niva tył nie ma oczko oczko? Bo ja mam nive tył na tyle samuraja... pasuje idealnie bez jakichkolwiek przeróbek.


dokładnie tak jak piszesz:) ja zrobiłem nowe mocowanie amora u góry


pilaw uważaj bo z samcem nie ma zartow:P jak np sprezyna pod obciazeniem wystrzeli to bedzie cienko...:) podeslij foty na mrebicki@gmail.com
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-04, 12:41   

poszło na poczte
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-11-04, 13:07   

pilaw napisał/a:
po tym jak chciałem górne gniazdo przesunąć młotkiem i spadł mi sami na plecy...

Podobno myślenie nie boli, ale jego brak owszem. Dobrze że nic ci się nie stało, a następnym razem będziesz zabezpieczał auto przed opadnięciem podstawiając pod nie coś solidnego. Nawet jak auto jest podniesione na lewarku to rozsądnie jest podstawienie dodatkowo jakiegoś pieńka lub 'kobyłki'. Jak robisz springa, to pospawanie takiej konstrukcji nie powinno stanowić dla ciebie problemu http://img17.allegroimg.p...4/51/2595745171
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-04, 13:13   

ahhahah fajnie dziękuję bardzo kolego ale w kobyłki jestem wyposażony tylko trochę krótkie są na samiego a pieńków nie mam gdzie załatwić pozdrawaim cie:)))
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-04, 19:32   

pilaw u mnie na chwile obecna tez tak wygladaja a jak bylo na poczatku to trudno mi powiedziec:) raczej podobnie jak na foto:) z 41 swobodnie na 32 spadło

myślę że te z forda powinny być super
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-05, 19:05   

Oki czy dołem mocowanie na pochwie mostu odpowiadające za ustawienie kąta stocznia zawodnicy przy resortach jest w poziomie i czy mogę być pewny że kat pozostanie taki jak powinien być
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-05, 19:25   

pilaw napisał/a:
Oki czy dołem mocowanie na pochwie mostu odpowiadające za ustawienie kąta stocznia zawodnicy przy resortach jest w poziomie i czy mogę być pewny że kat pozostanie taki jak powinien być

Chodzi ci o łoża resorów? Nie założyłbym się o to, że mają być poziomo.
Zmierzyłeś te odległości główki od podłoża?

ps.
Kąt wyprzedzenia zwrotnicy będzie ci się zmieniał, bo most będzie się poruszał po promieniu wahaczy.
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-06, 11:24   

kostuch napisał/a:

Kąt wyprzedzenia zwrotnicy będzie ci się zmieniał, bo most będzie się poruszał po promieniu wahaczy.


dlatego postaw na sprezynie, mocowanie wahacza na ramie heftnij a potem dopiero mocowania wahacza na moście :->

[ Dodano: 2012-11-08, 21:12 ]
tak sie zastanawiam czy warto postawić samca na sprezynach z vitary albo GV
i czy po zmianie silnika z 1.3benzyny na 1.9poldolota duzo siądą sprezyny??


vitara

Strona zabudowy oś przednia
Grubość [mm] 15
Długosć [mm] 293
średnica zewnętrzna 1 [mm] 113


Strona zabudowy oś tylna
Grubość [mm] 11,95
Długosć [mm] 330
średnica zewnętrzna 1 [mm] 106

grand vitara

Strona zabudowy oś przednia
Grubość [mm] 14,75
Długosć [mm] 328
średnica zewnętrzna 1 [mm] 114


Strona zabudowy oś tylna
Grubość [mm] 11,5
Długosć [mm] 344
średnica zewnętrzna 1 [mm] 106
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-22, 04:18   

No i zaczynają się schody kiedy postawie autko na sprężynach i mam ustawienia kąta sworznia zwrotnicy od 3 do 5 stopni odległość od ramy do pochwy mostu wynosi 40 cm. z tym że nie mogę obrócić przednim wałem ponieważ blokuje się na krzyżakach oraz opiera o mocowanie skrzyni biegów. Posiadam wąskie mosty i nie bardzo mam gdzie przenieść mocowań springów. Można zawsze podciąć sprężynę, lub wymienić na inna.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-22, 08:31   

Niższa sprężyna. Pasat kombi tył vel Kostuch :mrgreen: , Vectra c kombi tył jest bardzo fajna .....
_________________
Samurai na springu
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-22, 09:54   

Z passata b3/4 wcale nie jest taka niska, ja mam z boku ramy i jest cokolwiek wyżej jak na resorach.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-22, 10:12   

Didymos napisał/a:
Z passata b3/4 wcale nie jest taka niska, ja mam z boku ramy i jest cokolwiek wyżej jak na resorach.

Jest wyżej niż na resorach, ale nie ma scen z blokującym się wałem.
Wsadzenie takiej sprężyny z przodu między most i ramę (bo na razie mam tylko z przodu) wymusiło przeniesienie z tyłu resorów nad most - czyli lift jak w spoa.
A sama sprężyna ma tą zaletę że się składa "w sobie" więc nie musi być taka długa jak klasyczna sprężyna.
Dodatkowo drut nie jest jednej grubości i pracuje progresywnie - komfort jak w maybachu :mrgreen:
Przykładowa: http://allegro.pl/vw-pass...2765055110.html
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-22, 11:50   

A to przykład wspomnianej Vectry C

http://allegro.pl/opel-ve...2739543555.html
_________________
Samurai na springu
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-22, 14:50   

O to to, jak już wpychać sprężyny między most, a ramę, to najlepiej takie "beczułkowate", zwykłe walcowe nie dość, że się tak nie składają, to fura wychodzi bezsensownie wysoka, a do tego pojawiają się cyrki typu blokujące się krzyżaki.

Edit:
Żeby nie było niedomówień - tylne sprężyny passat b3/4 są walcowe i między most, a ramę się średnio nadają, "beczułkowate" są z b5.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-22, 15:47   

Didymos napisał/a:

Żeby nie było niedomówień - tylne sprężyny passat b3/4 są walcowe i między most, a ramę się średnio nadają, "beczułkowate" są z b5.


Nie znam się na passatach...
Podobne sprężyny były w milionie innych aut.
Przez chwilę miałem z jakiegoś kadeta ale były za krótkie. Z kolei z calibry były za miękkie.
Te vectry też obiecująco wyglądają.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.