Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-08, 08:36
Mosty od diesla mają najgorsze przełożenia pod względem terenowego tuningu, szczególnie jeśli ma nimi kręcić benzyna.
Nie jest też prawdą jakoby szerokich mostów nie dało się założyć na resory w miejsce wąskich, trzeba tylko przespawać stopki resorów na moście.
Chyba nawet Chomik miał tak zrobione.
Do zwymiarowania najłatwiej przyjąć stałe punkty na ramie po obu stronach np. mocowania resorów, poprzeczki, na których opiera się buda itp.
Dokładnie u mnie tak było przed springiem, przy spoa, a w Ciapku Adalberta jest tak zrobione przy mazurach. Wystarczy tylko odciąć stopki z mostu i przespawać je bliżej środka.
Daje to większy skok koła przy tym samym skoku amortyzatora, czyli polepsza wykrzyż.
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 55 Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 10:13
Ze wszytkich możliwych wybrałem te z kijowymi przełożeniami ajjj ale jeszcze chciałbym sprawdzić to na 100% jakie ma te przełożenia czyli co zaznaczyć sobie punkt odniesienia na moście i na tarczy i kręcić flanszą ataku obrót??czy jak?
_________________ SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)
odkręć wał, zblokuj jedno koło, a drugie unieś w górę, tak by było luźne, po czym kręć flanszą przy dyfrze.
Im mniej obrotów flanszy przypada na jeden obrót koła, tym szybsze masz przełożenia, co za tym idzie, jak masz 42/11, czyli 3,81, na 3,81 obrotu flanszy przypada jeden obrót koła, jak miałbyś np vitarowe 41/8, czyli 5,125, trochę ponad 5 obrotów flanszą przypadałoby na jeden obrót koła. Tak to można mniej więcej sprawdzić
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-08, 11:25
chomik. napisał/a:
odkręć wał, zblokuj jedno koło, a drugie unieś w górę, tak by było luźne, po czym kręć flanszą przy dyfrze.
Im mniej obrotów flanszy przypada na jeden obrót koła, tym szybsze masz przełożenia, co za tym idzie, jak masz 42/11, czyli 3,81, na 3,81 obrotu flanszy przypada jeden obrót koła, jak miałbyś np vitarowe 41/8, czyli 5,125, trochę ponad 5 obrotów flanszą przypadałoby na jeden obrót koła. Tak to można mniej więcej sprawdzić
To ja w takim układzie proponuję odwrotnie, zakręcić kołem raz a druga osoba niech luka na flanszę ile obrotów zrobiła. Warto sobie zaznaczyć kredą punkty startowe i odniesienia np. na obudowie gruchy żeby oczopląsu nie dostać. Ostatnią część "setną" obrotu warto sobie zmierzyć kątomierzem i będziesz miał w miarę dokładny pomiar. Przed obrotem koła warto też usunąć "luz" międzyzębny bo on pewnie też zabierze jakiś ułamek obrotu co przy rozróżnieniu przełożenia 42/11 od 41/11 może mieć znaczenie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 55 Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 13:53
Panowie zrobiłem 10 obr kołem a na flanszy równe 17 obr wyszło, zgłupiałem już most podniesiony jedno koło oparte drugim kręce o co chodzi ??to wkońcu jakie to przełożenie coś nie tak zrobiłem??
_________________ SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 55 Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 14:21
sprawdzałem trzy razy taki sam wynik wyszedł na 10 obr koła 17 obr flanszy zarówno przedni dyfer jak i tylni jak go kupowałem gość mówił że od diesla mosty ale skąd taki wynik?? nie mam pojęcia pytanie co z tym fantem zrobić teraz
_________________ SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-08, 14:42
Jendrek88 napisał/a:
sprawdzałem trzy razy taki sam wynik wyszedł na 10 obr koła 17 obr flanszy zarówno przedni dyfer jak i tylni jak go kupowałem gość mówił że od diesla mosty ale skąd taki wynik?? nie mam pojęcia pytanie co z tym fantem zrobić teraz
Jest to niemożliwe, musisz coś robić źle. Wychodzi że miałbyś przełożenie w moście 1.7 a trochę mało...
Najniższe możliwe to jest 3.4, może z jakiegoś powodu Twój wynik został podzielony przez dwa?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-08, 19:54
Dyfer to inaczej mechanizm różnicowy, 3,4 to przełożenie przekładni głównej.
A że niektórzy zwyczajowo mówią dyfer na całe to ustrojstwo w główce, to już insza inszość, jeszcze śmieszniej jest, jak dyfrem się nazywa przekładnie w motocyklach pędzonych wałem, chociaż mechanizmu różnicowego próżno tam szukać, ale w mowie potocznej tak się przyjęło, znawcy wiedzą o co chodzi
jakos sie tak zlozylo ze i ja dzisiaj akurat mialem potrzebe sprawdzenia przelozen i tez krecilem kilkanascie razy tak i siak nic nie wychodzilo pod przelozenia jakie moga byc i wlasnie gdzies wyczytalem tak jak Slavok pisze że przy zablokowanym kole wynik mnozymy razy 2 i BINGO wszystko sie zgadza jak wyniki w Lotto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum