Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
WaHacze sami
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-08, 07:42   

1.9 D ma 42/11.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-08, 08:36   

Mosty od diesla mają najgorsze przełożenia pod względem terenowego tuningu, szczególnie jeśli ma nimi kręcić benzyna.
Nie jest też prawdą jakoby szerokich mostów nie dało się założyć na resory w miejsce wąskich, trzeba tylko przespawać stopki resorów na moście.
Chyba nawet Chomik miał tak zrobione.
Do zwymiarowania najłatwiej przyjąć stałe punkty na ramie po obu stronach np. mocowania resorów, poprzeczki, na których opiera się buda itp.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-01-08, 10:10   

Dokładnie u mnie tak było przed springiem, przy spoa, a w Ciapku Adalberta jest tak zrobione przy mazurach. Wystarczy tylko odciąć stopki z mostu i przespawać je bliżej środka.
Daje to większy skok koła przy tym samym skoku amortyzatora, czyli polepsza wykrzyż.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 10:13   

Ze wszytkich możliwych wybrałem te z kijowymi przełożeniami ajjj ale jeszcze chciałbym sprawdzić to na 100% jakie ma te przełożenia czyli co zaznaczyć sobie punkt odniesienia na moście i na tarczy i kręcić flanszą ataku obrót??czy jak?
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-01-08, 10:24   

odkręć wał, zblokuj jedno koło, a drugie unieś w górę, tak by było luźne, po czym kręć flanszą przy dyfrze.
Im mniej obrotów flanszy przypada na jeden obrót koła, tym szybsze masz przełożenia, co za tym idzie, jak masz 42/11, czyli 3,81, na 3,81 obrotu flanszy przypada jeden obrót koła, jak miałbyś np vitarowe 41/8, czyli 5,125, trochę ponad 5 obrotów flanszą przypadałoby na jeden obrót koła. Tak to można mniej więcej sprawdzić
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-08, 11:25   

chomik. napisał/a:
odkręć wał, zblokuj jedno koło, a drugie unieś w górę, tak by było luźne, po czym kręć flanszą przy dyfrze.
Im mniej obrotów flanszy przypada na jeden obrót koła, tym szybsze masz przełożenia, co za tym idzie, jak masz 42/11, czyli 3,81, na 3,81 obrotu flanszy przypada jeden obrót koła, jak miałbyś np vitarowe 41/8, czyli 5,125, trochę ponad 5 obrotów flanszą przypadałoby na jeden obrót koła. Tak to można mniej więcej sprawdzić


To ja w takim układzie proponuję odwrotnie, zakręcić kołem raz a druga osoba niech luka na flanszę ile obrotów zrobiła. Warto sobie zaznaczyć kredą punkty startowe i odniesienia np. na obudowie gruchy żeby oczopląsu nie dostać. Ostatnią część "setną" obrotu warto sobie zmierzyć kątomierzem i będziesz miał w miarę dokładny pomiar. Przed obrotem koła warto też usunąć "luz" międzyzębny bo on pewnie też zabierze jakiś ułamek obrotu co przy rozróżnieniu przełożenia 42/11 od 41/11 może mieć znaczenie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-01-08, 11:39   

to jeszcze dokładniejszy pomiar możesz zrobić kręcąc kołem 10 obrotów, bo wtedy flansza np. przy 41/11 obróci się 37 razy a przy 42/11 - 38 razy :mrgreen:
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-08, 11:42   

chomik. napisał/a:
to jeszcze dokładniejszy pomiar możesz zrobić kręcąc kołem 10 obrotów, bo wtedy flansza np. przy 41/11 obróci się 37 razy a przy 42/11 - 38 razy :mrgreen:


Ament!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 13:53   

Panowie zrobiłem 10 obr kołem a na flanszy równe 17 obr wyszło, zgłupiałem już :shock: most podniesiony jedno koło oparte drugim kręce o co chodzi ??to wkońcu jakie to przełożenie coś nie tak zrobiłem??
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-08, 14:05   

sprawdź jeszcze raz.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-08, 14:15   

o już widzę że można by zmontować układ na podczerwień zliczający ilość obrotów :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 14:21   

sprawdzałem trzy razy taki sam wynik wyszedł na 10 obr koła 17 obr flanszy zarówno przedni dyfer jak i tylni jak go kupowałem gość mówił że od diesla mosty ale skąd taki wynik?? nie mam pojęcia pytanie co z tym fantem zrobić teraz :-(
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-08, 14:42   

Jendrek88 napisał/a:
sprawdzałem trzy razy taki sam wynik wyszedł na 10 obr koła 17 obr flanszy zarówno przedni dyfer jak i tylni jak go kupowałem gość mówił że od diesla mosty ale skąd taki wynik?? nie mam pojęcia pytanie co z tym fantem zrobić teraz :-(


Jest to niemożliwe, musisz coś robić źle. Wychodzi że miałbyś przełożenie w moście 1.7 a trochę mało... :roll:
Najniższe możliwe to jest 3.4, może z jakiegoś powodu Twój wynik został podzielony przez dwa? :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 15:14   

macie tu filmik jak https://plus.google.com/photos/yourphotos?banner=pwa&pid=5966525730042277394&oid=111078072511657010156
no chyba nic skomplikowanego nie ma co tu zrobić żle ,a czasem nie jest tak, że to powinno się pomnożyć własnie razy dwa ??
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-08, 15:24   

Jendrek88 napisał/a:
macie tu filmik jak https://plus.google.com/photos/yourphotos?banner=pwa&pid=5966525730042277394&oid=111078072511657010156
no chyba nic skomplikowanego nie ma co tu zrobić żle ,a czasem nie jest tak, że to powinno się pomnożyć własnie razy dwa ??


A drugi bęben jest zablokowany i się nie rusza?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 15:29   

Maror napisał/a:
Jendrek88 napisał/a:
macie tu filmik jak https://plus.google.com/photos/yourphotos?banner=pwa&pid=5966525730042277394&oid=111078072511657010156
no chyba nic skomplikowanego nie ma co tu zrobić żle ,a czasem nie jest tak, że to powinno się pomnożyć własnie razy dwa ??


A drugi bęben jest zablokowany i się nie rusza?


tak
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-08, 17:57   

Wszystko jest OK, po drodze jest jeszcze dyfer i to on miesza, wynik trzeba pomnożyć x2 :mrgreen:
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-08, 18:11   

Ale że jak po drodze jest dyfer? A to nie dyfer ma właśnie przełożenie 3,4? Czego nie wiem znów? :D
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-08, 19:54   

Dyfer to inaczej mechanizm różnicowy, 3,4 to przełożenie przekładni głównej.
A że niektórzy zwyczajowo mówią dyfer na całe to ustrojstwo w główce, to już insza inszość, jeszcze śmieszniej jest, jak dyfrem się nazywa przekładnie w motocyklach pędzonych wałem, chociaż mechanizmu różnicowego próżno tam szukać, ale w mowie potocznej tak się przyjęło, znawcy wiedzą o co chodzi :mrgreen:
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-01-08, 20:44   

jakos sie tak zlozylo ze i ja dzisiaj akurat mialem potrzebe sprawdzenia przelozen i tez krecilem kilkanascie razy tak i siak nic nie wychodzilo pod przelozenia jakie moga byc i wlasnie gdzies wyczytalem tak jak Slavok pisze że przy zablokowanym kole wynik mnozymy razy 2 i BINGO wszystko sie zgadza jak wyniki w Lotto
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.