wał opanowałem, problem polega na kielichach sprężyn jak je ustawić względem siebie, springi szły w osi auta,kur jak załozyc te pierd...!!!!!
[ Dodano: 2012-12-08, 15:03 ]
przód złożyłem teraz pytanie odnoście tyłu na co trzeba zwrócić uwagę ???
katy krzyżaków tylko
[ Dodano: 2012-12-09, 18:00 ]
czy zna ktoś z szanownych kolegów jakieś dłuższe amorki niż od VW LT???? jak tak proszę o przykład. maja jezdzić na tyle całkowity rozmiar sprężyny to 430 mn
[ Dodano: 2012-12-30, 13:27 ]
koledzy tył już jest na sprężynie również jeszcze zostało parę detali do zrobienia, np nie chce skręcać ale myslę ze wąsy od merca załatwia wszystko
Witam
Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych, ile zostawić skoku zawieszenia czyli między mostem a odbojem przy przeróbce na sprężyny?
tyle na ile pozwalają springi i amortyzatory... czyli spring nie może się domykać całkowicie a w amortyzatorze nie może się kończyć zakres pracy przed spotkaniem mostu z odbojem, dodam tylko, że skok zawieszenia w górę jest mniej ważny niż skok w dół, imho skok w dół powinien być większy.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-01, 21:56
Zdecydowanie tak.
Jeśli mocowania amorów są już ustalone, to odboje dajesz tak, żeby zatrzymały most przed zamknięciem amora, czyli, w zależności od konkretnego odboju, żeby było chociaż te 20-30mm zapasu na ugięcie odbojów. Trzeba też pamiętać, żeby odbój działał wcześniej, niż poskłada się sprężyna.
Właśnie dokładnie chodzi mi o podzielenie skoku amortyzatora czyli 22cm
korzystając z waszych podpowiedzi zrobię 8 cm w górę i 14 w dół jak macie lepszą propozycje to piszcie
mocowanie amortyzatora nie jest jeszcze zrobione więc mam jeszcze czas na przemyślenia
U mnie z tyłu Focus nie wszedł na zewnątrz ramy, opony ocierałby o nie. Zostały więc zainstalowane wewnątrz ramy, do tego amorki od Vitary i jest w porządku aczkolwiek mniejsze tłumienie byłoby mile widziane.
Zastanawiam się co z przodem, jaka sprężyna... Może i ta Vectra pod ramą wyląduje.
Ja mogę polecić hondę acord albo civic, nie pamiętam dokładnie, może kierownik Menia podpowie Średnica taka jak w skodzie ale są twardsze więc samochód nie będzie pływał, ja jestem zadowolony póki co
Pomógł: 8 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-12, 21:13
Co ograniczona skok zawieszenia w springu? Jak jest resor, to on ogranicza, a jak jest na sprężynie, to sprężyna ogranicza skok? Dotychczas mi się wydawało, że sprężyna jest tylko "wciskana" na swoje miejsce i przez to nie może ograniczać, bo by wyskoczyła z gniazda po prostu, ale jak nie ona, to chyba następnym punktem jest amortyzator, a skok zatrzymujący się na amortyzatorze to jego rychła śmierć. Parę razy mi się obiło o uszy coś o pasach ograniczających skok, ale z tego co widzę jeszcze nikt nie wspomniał na forum o takim czymś, co oznacza raczej, że nie macie tego u siebie. Co więc ogranicza skok?
nie wiem czy jakas guma jest potrzebna w koncu amortyzator zawsze hamuje opadnaie mostu i nie powinno być jakiegoś uderzenia przy rozciaganiu na maksa.. z reszta "Cybul" robi linke bez niczego i dziala a oni troche doswiadczenia maja:)
Można i tak. Moim zdaniem dołożenie wkładki z poliuretanu nie kosztuje ani pieniędzy ani czasu a powinno to być zarówno wygodniejsze jak i mnie podatne na awarie.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
A nie lepiej mocowania sprężyn już zrobić... ?
Poza tym wszystko zależy do czego... ! Na skoki, szybkościówki itp. zrobił bym mocowanie sprężyn.
Na przeprawy, wykrzyż ograniczasz odbojem... szkoda skracać skok zawieszenia linkami...
a kto mówi o ograniczeniu wykrzyżu ? linki robi się takiej długości by nie zerwać amortyzatora i by się nie blokowały widełki wałów a nie po to by ograniczyć wykrzyż.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
ja daje linke tak zeby hamowała most 1cm wczesniej niż całkeim rozłozona sprezyna..i 2.5 cm wczesniej niz koniec amorka, biorąc pod uwage ze sprezyny maja 26cm skoku (nie chodzi mi o długośc) to raczej nie odczuje roznicy:) a dzieki temu nie pogne mocowan amortyzator i same amorki nie dostana po dupie a zeby urwac taka linke to naprawde nie wiem co trzeba by robic:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum