Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
WaHacze sami
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-11-24, 18:35   

wał opanowałem, problem polega na kielichach sprężyn jak je ustawić względem siebie, springi szły w osi auta,kur jak załozyc te pierd...!!!!!

[ Dodano: 2012-12-08, 15:03 ]
przód złożyłem teraz pytanie odnoście tyłu na co trzeba zwrócić uwagę ???
katy krzyżaków tylko

[ Dodano: 2012-12-09, 18:00 ]
czy zna ktoś z szanownych kolegów jakieś dłuższe amorki niż od VW LT???? jak tak proszę o przykład. maja jezdzić na tyle całkowity rozmiar sprężyny to 430 mn

[ Dodano: 2012-12-30, 13:27 ]
koledzy tył już jest na sprężynie również jeszcze zostało parę detali do zrobienia, np nie chce skręcać ale myslę ze wąsy od merca załatwia wszystko
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-01, 19:46   

Witam
Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych, ile zostawić skoku zawieszenia czyli między mostem a odbojem przy przeróbce na sprężyny?
_________________

 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-01-01, 20:06   

Zależy jaki masz układ wahaczy, jakie długości wahaczy, jaki skok amortyzatorów, jakie parametry sprężyny...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-01, 20:13   

Wahacze są robione i zamontowane w oryginalne mocowanie resoru, most jest wysunięty do przodu ok 8 cm sprężyny skoda felicia amorki 22 cm skoku
_________________

 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-01, 20:51   

jakos napisał/a:
Witam
Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych, ile zostawić skoku zawieszenia czyli między mostem a odbojem przy przeróbce na sprężyny?


tyle na ile pozwalają springi i amortyzatory... czyli spring nie może się domykać całkowicie a w amortyzatorze nie może się kończyć zakres pracy przed spotkaniem mostu z odbojem, dodam tylko, że skok zawieszenia w górę jest mniej ważny niż skok w dół, imho skok w dół powinien być większy.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-01, 21:56   

Zdecydowanie tak.
Jeśli mocowania amorów są już ustalone, to odboje dajesz tak, żeby zatrzymały most przed zamknięciem amora, czyli, w zależności od konkretnego odboju, żeby było chociaż te 20-30mm zapasu na ugięcie odbojów. Trzeba też pamiętać, żeby odbój działał wcześniej, niż poskłada się sprężyna.
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-01, 22:39   

Właśnie dokładnie chodzi mi o podzielenie skoku amortyzatora czyli 22cm
korzystając z waszych podpowiedzi zrobię 8 cm w górę i 14 w dół jak macie lepszą propozycje to piszcie
mocowanie amortyzatora nie jest jeszcze zrobione więc mam jeszcze czas na przemyślenia
_________________

 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-01-05, 19:42   

U mnie z tyłu Focus nie wszedł na zewnątrz ramy, opony ocierałby o nie. Zostały więc zainstalowane wewnątrz ramy, do tego amorki od Vitary i jest w porządku aczkolwiek mniejsze tłumienie byłoby mile widziane.
Zastanawiam się co z przodem, jaka sprężyna... Może i ta Vectra pod ramą wyląduje.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-01-05, 20:34   

Ja mogę polecić hondę acord albo civic, nie pamiętam dokładnie, może kierownik Menia podpowie ;-) Średnica taka jak w skodzie ale są twardsze więc samochód nie będzie pływał, ja jestem zadowolony póki co :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-12, 21:13   

Co ograniczona skok zawieszenia w springu? Jak jest resor, to on ogranicza, a jak jest na sprężynie, to sprężyna ogranicza skok? Dotychczas mi się wydawało, że sprężyna jest tylko "wciskana" na swoje miejsce i przez to nie może ograniczać, bo by wyskoczyła z gniazda po prostu, ale jak nie ona, to chyba następnym punktem jest amortyzator, a skok zatrzymujący się na amortyzatorze to jego rychła śmierć. Parę razy mi się obiło o uszy coś o pasach ograniczających skok, ale z tego co widzę jeszcze nikt nie wspomniał na forum o takim czymś, co oznacza raczej, że nie macie tego u siebie. :-D Co więc ogranicza skok?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-13, 00:23   

linka, pas... coś łączącego ramę z mostem... whatever.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-13, 03:32   

właśnie koncze springa i będe ograniczal skok linka stalowa dodam zdjecie jak zrobie :)
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-01-13, 09:39   

Stalową linkę przez gumowe albo poliuretanowe przekładki!
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-13, 22:19   

nie wiem czy jakas guma jest potrzebna w koncu amortyzator zawsze hamuje opadnaie mostu i nie powinno być jakiegoś uderzenia przy rozciaganiu na maksa.. z reszta "Cybul" robi linke bez niczego i dziala a oni troche doswiadczenia maja:)

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/521436_388505367899828_968230871_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/481512_388505444566487_545168420_n.jpg
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-01-14, 09:08   

Można i tak. Moim zdaniem dołożenie wkładki z poliuretanu nie kosztuje ani pieniędzy ani czasu a powinno to być zarówno wygodniejsze jak i mnie podatne na awarie.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-14, 17:28   

A nie lepiej mocowania sprężyn już zrobić... ?
Poza tym wszystko zależy do czego... ! Na skoki, szybkościówki itp. zrobił bym mocowanie sprężyn.
Na przeprawy, wykrzyż ograniczasz odbojem... szkoda skracać skok zawieszenia linkami...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-14, 17:32   

a kto mówi o ograniczeniu wykrzyżu ? linki robi się takiej długości by nie zerwać amortyzatora i by się nie blokowały widełki wałów a nie po to by ograniczyć wykrzyż.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-14, 18:40   

następny element który może zaczepić i się urwać lub w przypadku zbyt mocnego :) zatrzymać pojazd ;D
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-14, 19:00   

lepiej urwać linkę niż upierdzielić amortyzator i rozłupać wał ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-14, 21:12   

ja daje linke tak zeby hamowała most 1cm wczesniej niż całkeim rozłozona sprezyna..i 2.5 cm wczesniej niz koniec amorka, biorąc pod uwage ze sprezyny maja 26cm skoku (nie chodzi mi o długośc) to raczej nie odczuje roznicy:) a dzieki temu nie pogne mocowan amortyzator i same amorki nie dostana po dupie a zeby urwac taka linke to naprawde nie wiem co trzeba by robic:)
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.