Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
moment dokrecenia
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2013-11-08, 04:50   moment dokrecenia

Siemak jest pytanko czy zna ktoś moment dokręcenia wałka atakującego przy nowy łożyskach oraz tulei.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-08, 08:04   

Wedlug tajemnej księgi Horgvartu (czyt. manual) przy wałku ataku jest następująca procedura:
- obciążenie łożyska wałka ataku dopasowuje się poprzez dokręcenie nakrętki do odpowiedniej grubości podkładki
- w trakcie dokręcania nakrętki należy często sprawdzać moment dokręcenia, aby nie zmiażdżyć podkładki
- jeżeli wartości dokręcenia przekraczają dane poniżej, należy bezzwłocznie zmienić podkładkę z skorygowaną grubością.
Dane:
obciążenie łożyska: 9.0-17.0 kg/cm
moment początkowy (przy użyciu specjalnego narzędzia 1.8-3.4 kg."
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2013-11-08, 10:02   

Specjalnego klucza dynametrycznego???
Tylko tyle???

[ Dodano: 2013-11-08, 10:04 ]
Specjalnego klucza dynametrycznego???
Tylko tyle???
Przecież to jest zawsze tak dowalone
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-08, 11:08   

Chodzi o to, że atak ma się obracać z określonym oporem - dlatego dowala się tyle, żeby opór był prawidłowy.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-08, 11:25   

A dowalając zgniatamy tuleje rozprężną dlatego trzeba trochę pary w to wsadzić.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2013-11-08, 14:35   

Więc nie raczej opcji żeby założyć starą tulej i odkręcić z określonym momentem
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-08, 15:50   

pilaw napisał/a:
Więc nie raczej opcji żeby założyć starą tulej i odkręcić z określonym momentem

To zależy czy opierasz się na teorii, czy na praktyce 8-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-08, 15:57   

a manual na czym się opiera?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-11-08, 16:06   

Manual wymaga nowej
praktyka twierdzi, że da się reanimować
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-08, 16:57   

SamNaSamZSam napisał/a:
a manual na czym się opiera?

Manual się nie opiera.
Manual się kładzie. Najlepiej na podorędziu ;-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-08, 17:11   

kostuch napisał/a:
Najlepiej na podorędziu ;-)


Cytat:
podorędzie

dopuszczalne w grach

► podorędzie

1. dawniej: coś w zasięgu ręki, do podręcznego użytku;
2. na podorędziu - w pobliżu, na zawołanie, gotowe w pogotowiu


U mnie opiera się o encyklopedie, gdyż nie jestem jeszcze żonaty i nie musiałem ich sprzedawać :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-08, 23:12   

Sam,
Posiadanie żony nie wiąże się ze sprzedażą encyklopedii (zwłaszcza jeżeli to nie ty posiadasz żonę ale twoja żona posiada męża :mrgreen: ).
Konsekwencje są znacznie poważniejsze :lol:

Zająłeś się tłumaczeniem z polskiego na nasze? Manual przetłumacz :idea:
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-09, 01:22   

oj Sam... konsekwencje są straszne, patrzaj, uczaj siem: http://www.youtube.com/watch?v=kijT0pk5oZ8 wieje mrokiem
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Bojkaym 
świeżak


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-18, 18:39   

Cześć, zaraz pewnie dostanę order złotego szpadla, ale wolę tu niż tworzyć nowy temat :D .

Jak to jest z regeneracją tej tulei rozprężnej, po prostu ją rozciągaliście (jak i do jakiego stopnia?) i skręcaliście jak w przypadku nowej?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-07-19, 11:45   

Kilka młotów na imadle i zregenerowana :-P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.