Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Żarówki w Samurai'u
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-08, 23:01   Żarówki w Samurai'u

Witam, chciałbym wymienić w swojej Suzuce żarówki w lampach bo te co są ledwo świecą i zastanawiam się co tam może siedzieć - R2 czy H4. Sami to blaszanka z 98' zrobiona w Hiszpanii.
Pozdrawiam!
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-08, 23:06   

Były chyba tematy o tym. Najprawdopodobniej R2, aczkolwiek nie wiem jak to wyglądało w tych nowszych samuraiach. Wyjściem jest albo zamontowanie żarówki z kołnierzem na R2, a żarówką H4. Można też zmienić reflektory na inne, albo dowalić halogeny. Niech wypowiedzą się jeszcze inni.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-08, 23:17   

A w jakim stanie masz odbłyśniki? Jeśli brudne to kup nowe lampy w Wesemi-e od Ikarusa wymiana plug and play. i masz żarówki H4 i świecą jak głupie. R2 już ciężko dostać a tak masz problem z głowy
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-08, 23:25   

Widzę że mam bardzo podobną Suke do Twojej tylko młodszą o 2 lata, jakie Ty miałeś oryginalnie żarówki? Kwestia jest jeszcze taka ze nie mam regulacji położenia tych świateł i z tego co wiem może być wtedy inne mocowanie - ja mam na 3 śruby ale nie regularnie umieszczone (nie co 120 stopni). I czy w ogóle jak już zabiorę się za lampy to czy warto dołożyć tą regulacje?
Pozdr!
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-09, 07:30   

Mogę Ci zrobić wieczorem foty oryginałów bo mam je gdzieś jeszcze, a w miejsce których włożyłem te wesemy. Regulacja zawsze sie przydaję, jak coś walniesz cięższego na pakę, to dajesz ludziom po oczach, a tak można przykręcić
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 11:06   

Przecież żarówka R2 jest zupełnie inna od H4 i jak się zajrzy w lampę to widać co się ma. Wyjęcie żarówki to też nie rocketscience :shock:
_________________
Samurai na springu
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-09, 13:33   

Nie wiem jak u innych ale u mnie /Samurai Santana, blaszanka, rocznik 92/ nie pasowały całe lampy Wessemy od Ikarusa - inne mocowanie - kupiłem - sprawdziłem - w sklepie byli uprzejmi i przyjęli je z powrotem. Kupiłem żarówki H4 z kołnierzem R2 i też jest dobrze - miałem tylko szczęście, że odbłyśniki są u mnie ok. :-D
_________________
KM
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 16:46   

A zrobiłbyś mi zdjęcie mocowań lamp u siebie?
Ponieważ całkiem możliwe że u mnie te z ikaruse też nie będą pasować...
Poza tym nie mam jak sprawdzić żarówek ponieważ Samurai stoi daleko od domu :(
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-09, 18:33   

Aby zrobić zdjęcie to trzeba je zdemontować :roll: Koszt żarówek H4 z kołnierzem R2 jest nieduży - no chyba, że masz żarówki H4 z kołnierzem H4 no to wtedy wyrzucone w błoto bo R2 nie zamontujesz - najlepiej sprawdzić co masz i wtedy kupować - sam się pośpieszyłem z lampami bo wszyscy mówili pasują "na bank" - przy próbie montażu niespodzianka :-P i po prośbie do sklepu :oops:
_________________
KM
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-09, 21:01   

Ja miałem takie, i je wymieniłem na wesemy



_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-11-09, 22:21   

no to tak...
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=501
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1805

Slavok, jest proszony o zamknięcie tematu lub połączenie go z którymś z istniejących.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2012-11-11, 11:36   

Chwila,chodziło o żarówki.A czy zakładając żarówkę H4 do zwykłej lampy z żarówką R2 nie trzeba zmienić szkła,wydaje mi się że szkło do żarówki H4 jest hartowane.Przykład znajomy w latach 90-tych zmienił żarówki w Starze właśnie na H4.Po powrocie do domu musiał zmienić lampy bo popękały szkła.
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-11, 12:49   

Po wymianie żarówek z R2 na H4 /w te same lampy jeżdżę/ już kilka miesięcy i nic nie pęka :-D
_________________
KM
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-11-11, 14:30   

też mam kilka tygodni,ostatnio zmiany temperatur były i nic się nie dzieje :)
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-11, 14:48   

A jak udało Wam się wsadzić żarówke H4 w gniazdo na R2? Jest taka możliwość? Zawsze w sumie zostaje H5, czyli H4 z gniazdem pod R2 :)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-11, 22:40   

No właśnie tak nam się udało :lol:
_________________
KM
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-11, 23:37   

Ciężko znaleźć chyba te żarówki.
Na allegro jest kilkanaście ofert, w większości zdublowanych.
Zastanawia mnie: Są tam różne moce tych żarówek (R2/H4), np. 60/55W, 70/75W, 100/90W, a nawet 130/100W.
Standardowo jest chyba 60/55W. A co by się stało gdyby się włożyło inne?
Wiem, że może pytanie głupie, ale nie znam odpowiedzi, więc pytam.
Żarówka bardziej się nagrzewa, coś się może stopić, instalacja się spali, oślepi innych kierowców?
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-12, 00:47   

Główny problem przy tych żarówkach o większej mocy to zbyt wysoka temperatura pracy - oprawki, instalacja - wszystko diabli mogą wziąć. Niebagatelny jest też problem zbyt dużego poboru mocy - bilans energetyczny na minusie i elektrownia w Samuraiku może nie sprostać zapotrzebowaniu na energię :roll:
_________________
KM
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-11-12, 01:22   

Warto też pamiętać że na ogół w suzie są spore straty na przewodach, nie pamiętam dokładnie jakie to wartości, ale po przerobieniu instalacji na sterowanie przekaźnikami światła zaczynają wyraźnie jaśniej świecić.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-12, 08:18   

Sokratesb podstawowym problemem w samuraiu jest brak przekaźnika świateł, światła są załączane bezpośrednio z pokrętła przy kierownicy, a ono się potrafi wypalic na standardowych żarówkach. Poza tym przekroje przewodów są graniczne więc zwiększenie mocy spowoduje ich przegrzewanie. Najmniej większa moc przeszkadza samym reflektorom, bo praktycznie niema w nich części plastikowych. Najlepszym rozwiązaniem chyba jest wymiana reflektorów na kompatybilne z H4 i zakup dobrych żarówek np OSRAM NIGHT BREAKER - PLUS.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.