Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-08, 23:01 Żarówki w Samurai'u
Witam, chciałbym wymienić w swojej Suzuce żarówki w lampach bo te co są ledwo świecą i zastanawiam się co tam może siedzieć - R2 czy H4. Sami to blaszanka z 98' zrobiona w Hiszpanii.
Pozdrawiam!
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-08, 23:06
Były chyba tematy o tym. Najprawdopodobniej R2, aczkolwiek nie wiem jak to wyglądało w tych nowszych samuraiach. Wyjściem jest albo zamontowanie żarówki z kołnierzem na R2, a żarówką H4. Można też zmienić reflektory na inne, albo dowalić halogeny. Niech wypowiedzą się jeszcze inni.
A w jakim stanie masz odbłyśniki? Jeśli brudne to kup nowe lampy w Wesemi-e od Ikarusa wymiana plug and play. i masz żarówki H4 i świecą jak głupie. R2 już ciężko dostać a tak masz problem z głowy
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-08, 23:25
Widzę że mam bardzo podobną Suke do Twojej tylko młodszą o 2 lata, jakie Ty miałeś oryginalnie żarówki? Kwestia jest jeszcze taka ze nie mam regulacji położenia tych świateł i z tego co wiem może być wtedy inne mocowanie - ja mam na 3 śruby ale nie regularnie umieszczone (nie co 120 stopni). I czy w ogóle jak już zabiorę się za lampy to czy warto dołożyć tą regulacje?
Pozdr!
Mogę Ci zrobić wieczorem foty oryginałów bo mam je gdzieś jeszcze, a w miejsce których włożyłem te wesemy. Regulacja zawsze sie przydaję, jak coś walniesz cięższego na pakę, to dajesz ludziom po oczach, a tak można przykręcić
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-09, 13:33
Nie wiem jak u innych ale u mnie /Samurai Santana, blaszanka, rocznik 92/ nie pasowały całe lampy Wessemy od Ikarusa - inne mocowanie - kupiłem - sprawdziłem - w sklepie byli uprzejmi i przyjęli je z powrotem. Kupiłem żarówki H4 z kołnierzem R2 i też jest dobrze - miałem tylko szczęście, że odbłyśniki są u mnie ok.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 16:46
A zrobiłbyś mi zdjęcie mocowań lamp u siebie?
Ponieważ całkiem możliwe że u mnie te z ikaruse też nie będą pasować...
Poza tym nie mam jak sprawdzić żarówek ponieważ Samurai stoi daleko od domu :(
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-09, 18:33
Aby zrobić zdjęcie to trzeba je zdemontować Koszt żarówek H4 z kołnierzem R2 jest nieduży - no chyba, że masz żarówki H4 z kołnierzem H4 no to wtedy wyrzucone w błoto bo R2 nie zamontujesz - najlepiej sprawdzić co masz i wtedy kupować - sam się pośpieszyłem z lampami bo wszyscy mówili pasują "na bank" - przy próbie montażu niespodzianka i po prośbie do sklepu
Chwila,chodziło o żarówki.A czy zakładając żarówkę H4 do zwykłej lampy z żarówką R2 nie trzeba zmienić szkła,wydaje mi się że szkło do żarówki H4 jest hartowane.Przykład znajomy w latach 90-tych zmienił żarówki w Starze właśnie na H4.Po powrocie do domu musiał zmienić lampy bo popękały szkła.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-11, 23:37
Ciężko znaleźć chyba te żarówki.
Na allegro jest kilkanaście ofert, w większości zdublowanych.
Zastanawia mnie: Są tam różne moce tych żarówek (R2/H4), np. 60/55W, 70/75W, 100/90W, a nawet 130/100W.
Standardowo jest chyba 60/55W. A co by się stało gdyby się włożyło inne?
Wiem, że może pytanie głupie, ale nie znam odpowiedzi, więc pytam.
Żarówka bardziej się nagrzewa, coś się może stopić, instalacja się spali, oślepi innych kierowców?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-12, 00:47
Główny problem przy tych żarówkach o większej mocy to zbyt wysoka temperatura pracy - oprawki, instalacja - wszystko diabli mogą wziąć. Niebagatelny jest też problem zbyt dużego poboru mocy - bilans energetyczny na minusie i elektrownia w Samuraiku może nie sprostać zapotrzebowaniu na energię
Warto też pamiętać że na ogół w suzie są spore straty na przewodach, nie pamiętam dokładnie jakie to wartości, ale po przerobieniu instalacji na sterowanie przekaźnikami światła zaczynają wyraźnie jaśniej świecić.
Sokratesb podstawowym problemem w samuraiu jest brak przekaźnika świateł, światła są załączane bezpośrednio z pokrętła przy kierownicy, a ono się potrafi wypalic na standardowych żarówkach. Poza tym przekroje przewodów są graniczne więc zwiększenie mocy spowoduje ich przegrzewanie. Najmniej większa moc przeszkadza samym reflektorom, bo praktycznie niema w nich części plastikowych. Najlepszym rozwiązaniem chyba jest wymiana reflektorów na kompatybilne z H4 i zakup dobrych żarówek np OSRAM NIGHT BREAKER - PLUS.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum