Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czy do skrzyni i reduktora wejdzie mi 2.1 litra oleju?
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-16, 11:04   Czy do skrzyni i reduktora wejdzie mi 2.1 litra oleju?

Hej,

wymieniam krwiobieg samca. Do skrzyni i reduktora szarpnę się na 75w90 i z tego piszą warto kupić gl4 (do mostów wrzucę 75w90 gl5 i tu można upolować coś taniego). W przypadku gl4 nie ma już tanich marek jak np. k2 czy inne marketowe ustrojstwa. Z książki wychodzi mi, że tego oleju wejdzie 2.1 litra. I tak to jest w rzeczywistości? Bo jak tak to wygląda, że muszę kupić 3 litry z czego niecały 1 będzie czekał na lepsze czasy...

A może wszędzie dać gl5? No niby gl4 jest bardziej łagodna dla elementów skrzyni itp ale czy przy 20 letnich autach to ma znaczenie?

Pozdrawiam.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-11-16, 11:54   

tak jak napisałeś, do skrzyni wchodzi 1,3, do reduktora 0,8, a kupić możesz zwykły hipol gl4, jak większość osób, które posiadają samuraia i w cenie 1l tego o którym pisałeś, masz 3l hipolu
a do mostów lej hipol gl5, albo gl5 15f (2l - przód, 1,5l - tył)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-16, 12:29   

chomik. napisał/a:
tak jak napisałeś, do skrzyni wchodzi 1,3, do reduktora 0,8, a kupić możesz zwykły hipol gl4, jak większość osób, które posiadają samuraia i w cenie 1l tego o którym pisałeś, masz 3l hipolu
a do mostów lej hipol gl5, albo gl5 15f (2l - przód, 1,5l - tył)


Dzięki kolego za odzew!

Trochę dziwna sprawa z tym olejem. Wiem, że temat roztrząsany po raz kolejny, ale w necie nic pewnego nie znalazłem.

Jest tak, że dokumentacji od wersji gaźnikowej 88r. mówi, że do skrzyni i reduktora wlewamy:
Gl-4 or 5.
Wygląda na to, że skrzynia nie powinna ucierpieć od gl5. Można wlać tańszy olej mineralny od orlenu (hipol). Tylko, już się w necie spotkałem z:
- różnie może być z zapalanie auta w zimę,
- w zimę na biegu jałowym auto jechało.

Na razie nie biegam po rajdach itp. Auto ma ucywilizowany styl pracy i chcę go zalać półsyntetykiem 75w90, no i tutaj gl4 są drogie. A gl5 np. z k2 można kupić już za ludzie pieniądze za litr (coś około 25 PLN za litr).


Pozdrawiam.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-11-16, 12:42   

gl5 jest gęstszy niż gl4, a przy niskich temperaturach robi się naprawdę gęsty i pogarszają się jego właściwości smarujące, więc do skrzyni i reduktora wg. mnie, jednak lepiej szczególnie na zimę dać gl4.
a co do tego co się leje, kiedyś sobie policzyłem, że przy częstotliwości, z jaką muszę zmieniać olej w ww. podzespołach, to bardziej się opłaca lać hipol i ewentualnie raz na rok wymieniać reduktor, bądź skrzynię niż płacić za półsyntetyki ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-16, 12:52   

ja wymieniam raz w roku. leje GL4 dokładnie GL4 Agro bo mam go na hektolitry w robocie. Od 3 lat do samuraja wczesniej do ferozy i jeszcze wczesniej do patrola. Tak więc biedzenie że coś się stanie mnie śmieszy. Stare maszyny dużo mogą znieść.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-11-16, 12:57   

no ale koledzy tutaj właśnie forują GL4 czyli taki jaki lejesz ponad GL5...
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 13:17   

Gęstość nie ma nic wspólnego z tym czy olej ma klasę GL4 czy GL5.
To jest oznaczenie mówiące o ilości i rodzaju dodatków uszlachetniających olej.
Jeśli już mówicie o gęstości to bliżej jej do lepkości która jest kolejnym parametrem oleju.

W praktyce leję 80W95 GL-5 wszędzie oprócz silnika i w zimę samurai nie jeździ na luzie :mrgreen:
_________________
Samurai na springu
 
     
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-16, 14:10   

Tak jak napisał Qwai, gęstość nie ma nic wspólnego z GL. Tutaj sprawa rozgrywa się o dodatki olejowe, które nie współgrają z miękkimi metalami.

Chcąc wyjść przed szereg chciałem zalać lepszy (półsyntetyk) do mostów i dalej do skrzyni/reduktora. I jedyna kwestia dotyczy czy lać też gl5 do tej drugiej części.
Fakt, że hipol jest 1.8x tańszy od taniego K2, ale tego jak się nie śmiga po terenach nie robi się nawet raz na rok.

Nawet nie pytam co lać do silnika, nie wiem co było wcześniej ale chcę tam zalać również półsyntetyk - mam nadzieje, że samiec od tego nie wybuchnie :).


Pozdrawiam.
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-17, 14:20   

jak kupiłem samuraia, będąc zupełnie zielony, wszystkie oleje wymieniałem z nastawieniem "tylko półsyntetyk, bo lepszy..". I to był błąd, bo ujawniły się wszelkie możliwe wycieki. Poza tym, zauważyłem znaczną różnicę w pracy reduktora, na 75W90 wyje, na hipolu - cisza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.