Ten temat ma na celu wyjaśnienie różnic pomiędzy mostami w tych modelach suzuki.
Zacznijmy więc:
SJ410 (do 86 roku) czyli male suzuki z litrowym silniczkiem:
-wąski most (mocowania resorów pod ramą)
-mniejsza główka mostu w stosunku do 413
-cieńsze pochwy mostów
-mniejsze przeguby
-wielofrez łączący przegub a półosią o mniejszej średnicy.
- przełożenie dyferencjału 4.11
-przód/tył hamulce bębnowe, w późniejszym czasie przód zastąpiono hamulcami tarczowymi.
W celu zwiększenia wytrzymałości półosi i przegubów można zastosować te z SJ413, jednak tylko w zestawie przegub-półoś.
SJ413 1,3
-wąski most (mocowanie resorów pod ramą)
-większa główka mostu w stosunku do 410
-solidniejsze pochwy
-większe i zarazem wytrzymalsze przeguby
- wielofrez łączący przegub z półosią o większej średnicy (22 frezy)
- przełożenia dyferencjałów 3.9 lub 3.7
Samurai 1,3
-szeroki most (mocowania resorów po zewnętrznych stronach ramy)
-główka mostu identyczna jak w SJ413
-dłuższe półośki
-przełożenia dyferencjałów 3,7
_________________________________________
W celu założenia wzmocnionych półosi na przód do samuraia, potrzebujemy dyferencjał z kołami koronowymi na 26 frezów, można oczywiście przełożyć koła koronowe ale też bez problemowo możemy włożyć całą tylną główkę do przedniej pochwy samuraia, wymiary są identyczne i wszytko pasuje.
[Info by Zawias]
Czterosatelitowe dyfry we wszystkich z tyłu, z przodu zawsze w SJ410 i SJ413, w Samuraiu jest już loteria, zdarzają się 2 i 4-satelitowe, być może miało się to rokiem produkcji, być może krajem pochodzenia (Hiszpania/Japonia), być może ktoś wie i napisze
_________________________________________
Ci, którym brakuje mocy po założeniu większych kół, mogą założyć przełożenia od vitary, na pewno dostępne są:
- 5,125
- 4,875
- 4,625
Przełożenia pasują tylko z przedniego mostu Vitary, podchodzi cała główka, ale niestety najczęściej jest aluminiowa i słabo wytrzymuje katowanie, najlepiej przełożyć sam talerz i atak do główki samca. Tu jeszcze mała uwaga dla tych, którzy chcą przy okazji wpakować dyfer od Vity - Vitara z przodu mogła mieć półosie na 22 albo 26 frezów od strony dyfra, czyli odpowiednio jak samurai z przodu i z tyłu, dyfry tylko 2-satelitowe, są zamienne z samuraiowskimi. Najbardziej interesujące przełożenie 5,125 występowało tylko w modelu 1,6 8V manual.
Tylny most od Vitary 1,6 ma szerokość ~1440mm (zdaje się od 2,0 są jeszcze szersze), poza tym, że jest dużo szerszy, ma też mocniejszą pochwę, większą przekładnię, większe łożyska piast, niestety jest też wyraźnie cięższy i ze względu na większą główkę ma mniejszy prześwit. Główkę ma na środku mostu, a nie przesuniętą na prawą stronę jak w samcu, da się go wpakować do Samuraia, ale kąty na krzyżakach wychodzą duże.
_________________________________________
O jaki % przełożenia 5.125 z vitary zwalniają samuraia:
jeżeli w mostach masz przełożenia 3,7:1 to zwolnienie = 38.5%
jeżeli masz w mostach przełożenia 3.9:1 to zwolnienie = 31.4%
zwolnienie = wzrost momentu obrotowego na kołach.
Są to przełożenia w mostach, więc zmieniamy na stałe charakterystykę, nie zależnie od tego czy na reduktorze jest 2H czy 4L.
_________________________________________
Rozstaw kół:
wąski most:
przód/tył
1210/1220mm
szeroki most:
1310/1320mm
oczywiście na seryjnych felgach.
szerokość pochwy:
Szeroki most tył:
1200mm
___________________________________________
Jak rozróżnić dyfer 4ro satelitowy od 2wu satelitowego.
Dyfer 4-satelitowy jest cały zabudowany i w ogóle nie widać satelit, widać za to 4 wierzchołki sworzni satelit, które są przytrzymywane prze koło talerzowe.
2-satelitowy ma kosz półotwarty i można bez problemu obejrzeć satelity i koronki.
4 satelity 2 satelity
Foty jakieś przypadkowe /nie suzuki/, ale widać w czym rzecz.
Edit: tak mi w międzyczasie przyszło do głowy, że jest pewna szansa sprawdzenia jaki siedzi dyfer, przez korek wlewu oleju, wtedy nie trzeba niczego demontować
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-03, 19:00
nie znalazłem tej informacji na forum, a może się przyda komuś w przyszłości
właśnie jestem w trakcie modernizacji dyferencjału i szukałem łożysk dyferencjału (nie ataku), posługując się informacjami ze strony Danielsa http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm
okazuje się, że poza wskazanymi NTN 4T-17831 / 4T-17887, pasują także LM603014 / LM603049, ja mam akurat Koyo
cenowo wychodzą trochę korzystniej, aczkolwiek znalazłem także łożyska 17831 / 17887 za 45pln - nie odważyłem się jednak na zakup, coś nie mam zaufania do tak znacznej różnicy w cenie (NTN 4T to koszt ok 150-200pln szt)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-21, 21:36
Co do przelozen w mostach vitary, to w sidekick, czyli vitara long na USA z silnikiem 1.6 16v z automatyczna skrzynia biegow byly przelozenia 5.125. Widzialem dwa takie samochody z takimi dyframi i nie byly motane.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2014-11-12, 12:37
Czesc,
Mam już jeden dyfer przedni od vitki 1.6 8v 95r z przełożeniem 41/8 5.125 i na poszukuje drugiego takiego co by w samuraiu podmienić. Pierwszy raz mam do czynienia z dobieraniem się do dyfrów macie jakieś wskazówki co i jak odnośnie ustawiania luzów w łożyszkach no i ile elementów przekładać z mostu vitary tylko ten największy tryb z 41 zębami i atak 8 zębów czy coś jeszcze? Na co uważać no jak się za to zabrać?
Nie wiecie kto by się chciał zamienić tylny most od vitary kompletny za przedni z 5.125 bo jak pisałem wyżej potrzebuje jeszcze jednego żeby przerobić samiego.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-12, 12:42
Praktycznie nie pomogę, ale teoretycznie demontaż i montaż dyfra opisany jest w manualu do Samuraia, włącznie z rozpiską momentów dokręcania. Co do pytania o drugi zestaw przełożeń - załóż temat w dziale kupię/sprzedam/zamienię bo chyba o to chodzi?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-15, 22:47
sprawa z łożyskami wałka ataku nie jest taka prostaz tego co pamiętam łożyska 30307 mają rózne szerokości bieżni/pierścienia - ja miałem 2mm węższe niż gość w katalogu. minus sprawy jest taki, że tego wymiaru nie podają w katalogach
Wiek: 38 Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-12-07, 20:36
Nie, potrzebujesz polosi z dluzszym frezem niz ori, ale ostrzegam ze z tej blokady nic nie bedzie dobrego, szkoda czasu i pieniedzy[/quote]
no to mnie tereaz zmatrwiłes, wyjasni mi wszystko po koleji czemu z dprzodu sie nie nada i czemu to taki zły pomysł- wybuchnie przy pierwszym uzyciu??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum