Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mosty/dyfry SJ410/SJ413/Samurai/Vitara
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
  Wysłany: 2012-12-02, 22:28   Mosty/dyfry SJ410/SJ413/Samurai/Vitara

Mosty SJ410/SJ413/Samurai

Ten temat ma na celu wyjaśnienie różnic pomiędzy mostami w tych modelach suzuki.
Zacznijmy więc:

SJ410 (do 86 roku) czyli male suzuki z litrowym silniczkiem:
-wąski most (mocowania resorów pod ramą)
-mniejsza główka mostu w stosunku do 413
-cieńsze pochwy mostów
-mniejsze przeguby
-wielofrez łączący przegub a półosią o mniejszej średnicy.
- przełożenie dyferencjału 4.11
-przód/tył hamulce bębnowe, w późniejszym czasie przód zastąpiono hamulcami tarczowymi.

W celu zwiększenia wytrzymałości półosi i przegubów można zastosować te z SJ413, jednak tylko w zestawie przegub-półoś.

SJ413 1,3
-wąski most (mocowanie resorów pod ramą)
-większa główka mostu w stosunku do 410
-solidniejsze pochwy
-większe i zarazem wytrzymalsze przeguby
- wielofrez łączący przegub z półosią o większej średnicy (22 frezy)
- przełożenia dyferencjałów 3.9 lub 3.7

Samurai 1,3
-szeroki most (mocowania resorów po zewnętrznych stronach ramy)
-główka mostu identyczna jak w SJ413
-dłuższe półośki
-przełożenia dyferencjałów 3,7


_________________________________________

W celu założenia wzmocnionych półosi na przód do samuraia, potrzebujemy dyferencjał z kołami koronowymi na 26 frezów, można oczywiście przełożyć koła koronowe ale też bez problemowo możemy włożyć całą tylną główkę do przedniej pochwy samuraia, wymiary są identyczne i wszytko pasuje.
[Info by Zawias]

_________________________________________

Średnice kół talerzowych:
SJ410 - 165mm,
SJ413/Samurai/Vitara przód - 175mm,
Vitara tył 195mm.

_________________________________________

Czterosatelitowe dyfry we wszystkich z tyłu, z przodu zawsze w SJ410 i SJ413, w Samuraiu jest już loteria, zdarzają się 2 i 4-satelitowe, być może miało się to rokiem produkcji, być może krajem pochodzenia (Hiszpania/Japonia), być może ktoś wie i napisze :mrgreen:

_________________________________________

Ci, którym brakuje mocy po założeniu większych kół, mogą założyć przełożenia od vitary, na pewno dostępne są:
- 5,125
- 4,875
- 4,625

Przełożenia pasują tylko z przedniego mostu Vitary, podchodzi cała główka, ale niestety najczęściej jest aluminiowa i słabo wytrzymuje katowanie, najlepiej przełożyć sam talerz i atak do główki samca. Tu jeszcze mała uwaga dla tych, którzy chcą przy okazji wpakować dyfer od Vity - Vitara z przodu mogła mieć półosie na 22 albo 26 frezów od strony dyfra, czyli odpowiednio jak samurai z przodu i z tyłu, dyfry tylko 2-satelitowe, są zamienne z samuraiowskimi. Najbardziej interesujące przełożenie 5,125 występowało tylko w modelu 1,6 8V manual.

Jak przełożyć vitarowe koła talerzowe z atakiem do samuraia można dowiedzieć się: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1919 <--- Tam, punkt [15]

Tylny most od Vitary 1,6 ma szerokość ~1440mm (zdaje się od 2,0 są jeszcze szersze), poza tym, że jest dużo szerszy, ma też mocniejszą pochwę, większą przekładnię, większe łożyska piast, niestety jest też wyraźnie cięższy i ze względu na większą główkę ma mniejszy prześwit. Główkę ma na środku mostu, a nie przesuniętą na prawą stronę jak w samcu, da się go wpakować do Samuraia, ale kąty na krzyżakach wychodzą duże.

_________________________________________

O jaki % przełożenia 5.125 z vitary zwalniają samuraia:

jeżeli w mostach masz przełożenia 3,7:1 to zwolnienie = 38.5%
jeżeli masz w mostach przełożenia 3.9:1 to zwolnienie = 31.4%

zwolnienie = wzrost momentu obrotowego na kołach.

Są to przełożenia w mostach, więc zmieniamy na stałe charakterystykę, nie zależnie od tego czy na reduktorze jest 2H czy 4L.


_________________________________________


Rozstaw kół:

wąski most:
przód/tył
1210/1220mm

szeroki most:
1310/1320mm

oczywiście na seryjnych felgach.

szerokość pochwy:

Szeroki most tył:
1200mm

___________________________________________

Jak rozróżnić dyfer 4ro satelitowy od 2wu satelitowego.


Dyfer 4-satelitowy jest cały zabudowany i w ogóle nie widać satelit, widać za to 4 wierzchołki sworzni satelit, które są przytrzymywane prze koło talerzowe.
2-satelitowy ma kosz półotwarty i można bez problemu obejrzeć satelity i koronki.
4 satelity
2 satelity
Foty jakieś przypadkowe /nie suzuki/, ale widać w czym rzecz.

Edit: tak mi w międzyczasie przyszło do głowy, że jest pewna szansa sprawdzenia jaki siedzi dyfer, przez korek wlewu oleju, wtedy nie trzeba niczego demontować :mrgreen:

/Didymos/

_________________________________________


Spis przełożeń stosowanych w dyfrach suzuki:


Samurai
SJ 1.3B 1994 – 4.1
SJ413 - 3.727
SJ413 - 3.909
SJ410 - 4.111
Diesel - 3.4
LJ80 - 4.556
SJ - 3.4
Vitara/Geo
1.6B 16V krotka 1994 – 4.8
1.6B 8V krotka - 5.125
2.0B 2003 – 4.875
3.2B 2009 – 4.3
1.9D 2008 – 4.3
1.6B 2005 – 4.625
2.0B 2005 man.– 4.1, autom. – 5.125
2.7B 2001 man. – 4.3, autom. – 5.125
5.125, lub 4.625 (Long V6)
Grand Vitara
4.300/4.875 automat
Jimmy
1.3B 2005 – 4.3
1.3B 2003 – 3.909
automat - 4,090

_________________________________________


Jak działa dyferencjał - film

http://youtu.be/ZIvNgo42VlA <---- klik !

_________________________________________

Instrukcja montażu blokady LR1530 - film

http://www.youtube.com/watch?v=pK_HmPvrox4 <--- klik !

___________________________________________

Instrukcja montażu blokady LR1530

http://www.lowrangeoffroa...ight_Locker.pdf

___________________________________________

Instrukcja montażu blokady LR1510

http://www.lowrangeoffroa..._o_Couplers.pdf

___________________________________________


Instrukcja montażu blokady minispool

http://www.lowrangeoffroa...ool-locker.html

___________________________________________

Instrukcja wymiany łożysk podporowych tylnych półosi

http://www.lowrangeoffroa...earing-kit.html

___________________________________________

Wymiary i oznaczenia łożysk dyferencjału, wałka ataku

Łożyska stożkowe:
30306A Wymiary: 30x72x20,7
30307A Wymiary: 35x80x22,7
Uszczelniacz:40x72x10

___________________________________________


Łożyska kół tył szeroki most:

Wymiary łożysk podporowych półosi tył, szeroki most: 35x72x22 c3/c4/ kryte z 2ch stron.
Wymiary pierścienia zaciskowego trzymającego łożyska na półoś - tył: 35/48/20
uszczelniacz 48/62/7

___________________________________________


koledzy, zweryfikujcie rysunek. Naniosę poprawki jeśli potrzeba.


___________________________________________

Proces składania i regulacji dyferencjału, na podstawie przykładowego mechanizmu (zasady podobne)



___________________________________________


jeżeli macie jakieś sugestie, bądź jest gdzieś błąd proszę o dopisanie do tego tematu.

opracowali /Didymos /Hałas /slavok




_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2014-12-16, 13:22, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
lider
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 3
Wysłany: 2013-11-25, 14:53   

Witam, a od czego zależy występowanie w sj413 wersji 3,7 lub 3,9? Rocznik? Czy loteria? ;-)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-25, 15:54   

W zasadzie można przyjąć, że 3,9 występowało w sj413, a 3,7 w samuraiu.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-03, 19:00   

nie znalazłem tej informacji na forum, a może się przyda komuś w przyszłości
właśnie jestem w trakcie modernizacji dyferencjału i szukałem łożysk dyferencjału (nie ataku), posługując się informacjami ze strony Danielsa http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm

okazuje się, że poza wskazanymi NTN 4T-17831 / 4T-17887, pasują także LM603014 / LM603049, ja mam akurat Koyo
cenowo wychodzą trochę korzystniej, aczkolwiek znalazłem także łożyska 17831 / 17887 za 45pln - nie odważyłem się jednak na zakup, coś nie mam zaufania do tak znacznej różnicy w cenie (NTN 4T to koszt ok 150-200pln szt)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-21, 19:40   

Uszczelniacz wałka ataku -corteco COR 779 TC9Y 40x72x11.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2014-03-21, 17:19   

Zawias napisał/a:
Uszczelniacz wałka ataku -corteco COR 779 TC9Y 40x72x11.


Pełny numer tego uszczelniacza Corteco to 19027779.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-03-21, 19:29   

Uszczelniacz ma dwie czy trzy wargi?
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-21, 19:56   

Trzy wargi, dwie na wałku i trzecia od czoła dolega do flanszy.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-21, 21:36   

Co do przelozen w mostach vitary, to w sidekick, czyli vitara long na USA z silnikiem 1.6 16v z automatyczna skrzynia biegow byly przelozenia 5.125. Widzialem dwa takie samochody z takimi dyframi i nie byly motane.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2014-11-12, 12:37   

Czesc,

Mam już jeden dyfer przedni od vitki 1.6 8v 95r z przełożeniem 41/8 5.125 i na poszukuje drugiego takiego co by w samuraiu podmienić. Pierwszy raz mam do czynienia z dobieraniem się do dyfrów macie jakieś wskazówki co i jak odnośnie ustawiania luzów w łożyszkach no i ile elementów przekładać z mostu vitary tylko ten największy tryb z 41 zębami i atak 8 zębów czy coś jeszcze? Na co uważać no jak się za to zabrać?

Nie wiecie kto by się chciał zamienić tylny most od vitary kompletny za przedni z 5.125 bo jak pisałem wyżej potrzebuje jeszcze jednego żeby przerobić samiego.

Pozdr
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-12, 12:42   

Praktycznie nie pomogę, ale teoretycznie demontaż i montaż dyfra opisany jest w manualu do Samuraia, włącznie z rozpiską momentów dokręcania. Co do pytania o drugi zestaw przełożeń - załóż temat w dziale kupię/sprzedam/zamienię bo chyba o to chodzi?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-15, 22:47   

sprawa z łożyskami wałka ataku nie jest taka prostaz tego co pamiętam łożyska 30307 mają rózne szerokości bieżni/pierścienia - ja miałem 2mm węższe niż gość w katalogu. minus sprawy jest taki, że tego wymiaru nie podają w katalogach
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 38
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-12-04, 19:25   

a jaki kosz satelit ma sj 413 tylni z oryginalna blokada na linke?? czy da sie włożyc go do przodu??
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-12-04, 21:05   

sztamgres napisał/a:
a jaki kosz satelit ma sj 413 tylni z oryginalna blokada na linke?? czy da sie włożyc go do przodu??

Do tej blokady potrzebujesz spec półoś. Przekładka samego kosza nic ci nie da.
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 38
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-12-06, 19:49   

rozumiem że połosi od Kwadrata :-) super hiper wzmocnionych???
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-06, 20:29   

sztamgres napisał/a:
rozumiem że połosi od Kwadrata :-) super hiper wzmocnionych???


Nie, potrzebujesz polosi z dluzszym frezem niz ori, ale ostrzegam ze z tej blokady nic nie bedzie dobrego, szkoda czasu i pieniedzy
_________________
606468554
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 38
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-12-07, 20:36   

Nie, potrzebujesz polosi z dluzszym frezem niz ori, ale ostrzegam ze z tej blokady nic nie bedzie dobrego, szkoda czasu i pieniedzy[/quote]
no to mnie tereaz zmatrwiłes, wyjasni mi wszystko po koleji czemu z dprzodu sie nie nada i czemu to taki zły pomysł- wybuchnie przy pierwszym uzyciu??
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-12-07, 22:04   

Ta blokada to jednorazowy gównolit, nie warto się nawet zastanawiać co będzie potrzebne do jej montażu.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-07, 22:42   

Didymos napisał/a:
Ta blokada to jednorazowy gównolit, nie warto się nawet zastanawiać co będzie potrzebne do jej montażu.



Kazdy juz z nia walczyl i nic z tego nie wyszlo, szkoda powielac bledy :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-12-07, 23:12   

meenia napisał/a:
Didymos napisał/a:
Ta blokada to jednorazowy gównolit, nie warto się nawet zastanawiać co będzie potrzebne do jej montażu.



Kazdy juz z nia walczyl i nic z tego nie wyszlo, szkoda powielac bledy :mrgreen:


U mnie działa :-P
Co prawda próbuje ją zgwałcić ponad 30 letni silnik 800ccm, ale działa.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.