Jak w temacie wysypała mi się pompa podciśnienia Vacum w moim Samim 1,9td 2001r :/ i za cholerę nigdzie nie mogę jej namierzyć :/ Może ktoś przerabiał już temat i podrzuci jakiś namiar gdzie można się w nią zaopatrzyć :)
Z tego co mi powiedział mechanik ta pompa oprócz hamulców odpowiada jeszcze za jakiś zawór przy silniku i tu pojawia się pytanie czy czasem nie za turbinę ? Nie mam porównania do innych Samurai ale ja nie odczuwam żeby turbina robiła jakąkolwiek robotę, a na stromych podjazdach nawet na reduktorze potrafi się zadusić :/
Dzwoniłem do Bielska ale tam krzyknęli za pompę 900 zł :)
Mam nadzieje że nie jestem pierwszy z takim problemem i ktoś pomoże :)
Jeśli pękła membrana itp to mozna dokupić zestawy naprawcze. Podciśnienie uruchania zawór EGR .
_________________ Suzi 1.6 8V, red 4.16 Calmini, zawias Calmini 5', 31'Feedima Extrem evolution, tarcze tył,itp. W planach 2x ARB i, wyciągarka tył i przeszczep serca na zdrowsze
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-02, 17:19
jak masz 1.9 td to masz silnik XUD9 od PSA. Spróbuj może poszukać w czymś co z tym silnikiem jeździło, peżotki chyba 306 albo 406, partner itp. To co kupiłeś to do Samca 1.9 z silnikiem Renówkowym.
Turbina w tym silniku nie robi w ogóle jeśli masz seryjną pompę wtryskową bo nie ma podłączyć nawet pod/nad ciśnień do sterowania turbiną. Więc ona tam jest, ale nie gwizda. Jest temat kolegi Dawida na forum jak podmienić pompę żeby turbina działała i dawała mocz.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-02, 18:10
do intercarsu dzwoniłeś? Mają w katalogu więc spore szanse, że Ci sprowadzą. Mają też zestaw naprawczy.
[ Dodano: 2013-10-02, 18:15 ]
EDIT: w tym linku co dałeś masz na dole rozpiskę samochodów w których ta pompa występuje. Sporo ich jest, rozejrzyj się może za szrocikiem jakimś, stacją demontażu itp. Jak chcesz to po weekendzie mogę podjechać u siebie na stację demontażu i wybadać temat.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-02, 18:44
siemek.btk napisał/a:
SamNaSamZSam gdzie ty widzisz w intercarsie zestaw naprawczy ? I pytanie czy taki zestaw ma sens :)
4.05292.50.0 - cena ok 230zł, jak masz znajomka z rabatami w intercarsie to sporo można urwać z tych cen dla leszczy z ulicy jak ja.
siemek.btk napisał/a:
Coś czuje ze rzeczywiście zostaje tylko szrot :/
Nie krzyw się, czasem sprzęty wyszarpane ze "starych" konstrukcji są o niebo solidniej wykonane niż nowoczesne fabrycznie postarzane produkty prosto z taśmy.[/quote]
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-02, 18:57
Mogę Ci załatwić dane do tego kolesia, bo ktoś z forum mnie nauczył jak to robić. :) Ale to nie allegro, jak ktoś na tablicy wycofuje aukcje, znaczy że sprzedał.
[ Dodano: 2013-10-02, 19:03 ]
A nie, jakoś się nie da. Dziwne, bo można obejrzeć kopię strony z 22 września, a i tak pokazuje, że nieaktualne. No nic, sorry.
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2013-10-02, 19:41
siemek , pompa podciśnienia pasuje z poldolota i na szrocie kupisz ją za max 50 zł , a jeśli ci padła membrana w niej to za ok 30 zł w IC kupisz nową membrane, więc jesli nie robi podciśnienia to pękła Ci membrana , więc albo dokupisz membrane nową albo używaną pompę
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Moim zdaniem nie ma opcji żeby jedną zastąpić drugą bo nawet mocowanie jest zupełnie inne :/ o budowie nie wspominając :)
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz.... w mojej pompie "lufa" czyli mocowanie przewodów jest na przeciwko rolki od paska i żadnej pompy nie znalazłem w takim układzie. Czy po odkręceniu tych wszystkich śrub będę mógł swobodnie ustawić "lufę" pod odpowiednim kątem bez jej uszkodzenia ? :)
A i znalazłem jeszcze identyczne pompy z tym ze jak sprzedawcy twierdzą od wspomagania może by podeszły ? :) Tyle że właśnie ten układ lufa - rolka nie pasuje.
Moim zdaniem nie ma opcji żeby jedną zastąpić drugą bo nawet mocowanie jest zupełnie inne :/ o budowie nie wspominając :)
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz.... w mojej pompie "lufa" czyli mocowanie przewodów jest na przeciwko rolki od paska i żadnej pompy nie znalazłem w takim układzie. Czy po odkręceniu tych wszystkich śrub będę mógł swobodnie ustawić "lufę" pod odpowiednim kątem bez jej uszkodzenia ? :)
mi też ona padła i wziąłem ją na szrota i już właśnie nie pamiętam z czego ona była ale wydawało mi się że z poldka , i zmieniałem wyście tych rurek , po odkręceniu tych śrubek można obrócić a łapę mocującą trzeba było z samiego przekręcić
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Temat zalatwiony :)
Cudem udało mi się kupić pompę w bardzo dobrym stanie. Zestaw naprawczy w moim przypadku by nie zdal egzaminu bo membrana była cała tylko uszkodzone było łożysko na kole.
Dzięki wszystkim za pomoc i udział w dyskusji
Walczę obecnie z pompą vacum w 1.9TD XUD9. Rozebrałem ile się dało, wyczyściłem szlam i nie potrafię zdemontować tłoka + ośki która napędza kółko pasowe. Membrany są ładne, ale problem w łożysku/łożyskach (tulejach?), bo jest luz na kółku pasowym (zaznaczone strzałką, gdzie jest luz). Po Świętach zaniosę do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w regeneracji pomp.
W linku foto do rozłożonej pompy, części poukładane w kolejności składania.
Usterka naprawiona, jednak dokonałem zakupu niewłaściwej pompy (założyciel tematu posiada najprawdopodobniej silnik Renault 1.9D - bez turbo). Poniżej krótko opiszę co i jak (na ile potrafię) z tymi pompami, może komuś się przyda.
Niemal identyczne pompy stosowane są w silniku 1.9TD XUD9 (PSA) oraz 1.9D Renault (F8Q). Różnica jednak w kółku pasowym. Kółko w pompie XUD9 jest większej średnicy i można je odkręcić. Tymczasem w pompie do F8Q kółko jest mniejsze i nie można go zdemontować (a przynajmniej nie tak łatwo lub z ryzykiem uszkodzenia czegoś w pompie).
Do XUD9 powinna to być pompa Pierburg (7.21114.50.0) jak na zdjęciu tutaj (na fotce bez kółka pasowego, ale widać cztery otwory do których przykręca się kółko zdjęte ze starej/uszkodzonej pompy):
Tymczasem do F8Q jest to Pierburg 7.21431.01 z czarnym, zintegrowanym kółkiem o mniejszej średnicy niż w XUD9:
Do swojego 1.9TD XUD9 zakupiłem niewłaściwą pompę czyli z mniejszym, czarnym kółkiem. Problem rozwiązuje założenie krótszego paska. Z tego co wiem do XUD9 katalogi pokazują pasek 600x10. By wszystko poprawnie działało potrzebny jest 550x10. W takim połączeniu jest ok. To właściwie tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum