Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Luzy na wale
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
  Wysłany: 2011-10-17, 21:30   Luzy na wale

Mam pytanie:

Czy 1mm luzu na wieloklinie tylnego wału, 1mm luzu na wieloklinie przedniego wału i po 1mm na krzyżakach przedniego i tylnego wału to:

a)Dużo

b)Ogromnie

c)Megamasakrycznie-ogromnie :D

Podejrzewam, że c)

I czy oprócz obniżonego "komfortu", może stać się coś jeszcze? (np.odpaść wał?)

Z góry dziękuję. :D
 
     
carver
nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: ZMC
Wysłany: 2011-10-17, 22:58   

Luzy w połączeniach wielowpustowych prowadzą z czasem do ścinania wpustów, więc można domniemywać, że nie powinny występować. Przy dużym zużyciu, nadmiernym obciążeniu i strzale ze sprzęgła do widowiskowego startu z miejsca zwyczajnie się wszystko pięknie zmiele, powodując utratę przeniesienia napędu. Wał w takim przypadku nie powinien odpaść.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-10-18, 15:34   

jak na ten wiek samochodu to norma, że już pojawiły się luzy na wieloklinie, krzyżaki do wymiany natomiast z luzem na wieloklinie nic nie zrobisz trzeba regenerować wał, ale do puki nie ma nadmiernych drgań jeździć można, przy jeździe z włączonym napędem na 4 koła mogą występować stuki zwłaszcza jak się zjeżdża na luzie/bez gazu z jakiegoś wzniesienia...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tomiix 
nowicjusz



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 34
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-01-17, 12:52   

U mnie podobny temat z wielowpustem luzy.
Czy ktoś już regenerował wał i jaki koszt takiej imprezy.
ja mam wał na śruby 8 więc ciężko dostać
_________________
Suzuki Santana 1.3 1996r. OME,MT.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-17, 18:24   

Szukać i już.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-01-17, 22:27   

Wymiana wieloklinu w Warszawie kosztuje 300zł.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Tomiix 
nowicjusz



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 34
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-01-18, 14:47   

To tanio
na śląsku sobie zażyczyli 150 za krzyżak + 50 wymiana
wieloklin 600 wyważenie 100
wał typowo of road 750 netto
_________________
Suzuki Santana 1.3 1996r. OME,MT.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-01-18, 15:59   

Ale drogo nawet w samurai serwis tak nie kasują :-D
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-18, 17:28   

Kupić wał za 200 - 300 zł i założyć.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-01-18, 17:34   

Tomiix napisał/a:
...
wał typowo of road 750 netto


Nie wiedziałem, że w teren jest jakiś specjalny rodzaj wału.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-01-18, 17:36   

wymiana wieloklina z wyważaniem w Gdańsku 350 zł a krzyżak 55zł w jappartsie
 
     
Tomiix 
nowicjusz



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 34
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-01-18, 17:40   

masz namiary na tą firme w gdańsku
_________________
Suzuki Santana 1.3 1996r. OME,MT.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-01-19, 11:30   

jezeli ta od wału to jest ulica; boczna od leczkowej, a o japparts to słowackego lub leszczyńskich
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-19, 13:10   

jeżu napisał/a:
Tomiix napisał/a:
...
wał typowo of road 750 netto


Nie wiedziałem, że w teren jest jakiś specjalny rodzaj wału.


większa średnica wieloklina, większe krzyżaki które pozwalaną na pracę w większym zakresie... te w samuraiowych wałach przy lifcie zawieszenia lub przerobieniu na sprężyny się dość szybko rozlatują...
jest jeszcze opcja zakupu wału od patrola, trzeba go skrócić, przerobić flanszę i masz wał nie do zajebania.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-02-20, 12:47   

w gdańsku jest jeden pan prof. z polibudy który sie w to bawi...tzn regeneracja, przedłużanie, wyważanie wałów.
Wieloklin daje ponoć z toyoty bo o wiele mocniejszy jest a kasy dużo nie bierze
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-31, 23:09   

Odświeżając temat gdzie kupujecie osłonę wieloklinu tylnego wału, Ja kupiłem na allegro po 24 PLN ale straszne gówno 3 miesiące i spękany tylko patrzeć jak się porwie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
szelka
świeżak


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-07-06, 09:13   

Witam.
Niedawno zakupiłem jimniego i z mechaniką samochodową nie miałem wcześniej za wiele wspólnego wiec potrzebuję porady jak określić dokładnie luzy na wałach napędowych? jakie są dopuszczalne. Słuchać stuk podczas ruszania do przodu i zaraz do tyłu (tylko na początku). Dodam ze wozidło ma 60 tys przejechanych.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-07-06, 10:16   

moziembl napisał/a:
Odświeżając temat gdzie kupujecie osłonę wieloklinu tylnego wału, Ja kupiłem na allegro po 24 PLN ale straszne gówno 3 miesiące i spękany tylko patrzeć jak się porwie.

Bierzesz dętkę rowerową i odcinasz sobie kawałek. Dwie trytytki i po sprawie.

[ Dodano: 2012-07-06, 10:20 ]
szelka napisał/a:
Witam.
Niedawno zakupiłem jimniego i z mechaniką samochodową nie miałem wcześniej za wiele wspólnego wiec potrzebuję porady jak określić dokładnie luzy na wałach napędowych? jakie są dopuszczalne. Słuchać stuk podczas ruszania do przodu i zaraz do tyłu (tylko na początku). Dodam ze wozidło ma 60 tys przejechanych.

Luzów na wale dokładnie się nie określa.
Ja osobiście dzielę je na: kosmetyczne, akceptowalne, wkurzające, dyskwalifikujące :mrgreen:
Do jakiej grupy zaliczysz swoje luzy, zależy od twojej wytrzymałości psychicznej.

ps.
Stuk nie musi pochodzić od wału.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2012-07-06, 11:08   

kostuch napisał/a:
moziembl napisał/a:
Odświeżając temat gdzie kupujecie osłonę wieloklinu tylnego wału, Ja kupiłem na allegro po 24 PLN ale straszne gówno 3 miesiące i spękany tylko patrzeć jak się porwie.

Bierzesz dętkę rowerową i odcinasz sobie kawałek. Dwie trytytki i po sprawie.

[ Dodano: 2012-07-06, 10:20 ]
szelka napisał/a:
Witam.
Niedawno zakupiłem jimniego i z mechaniką samochodową nie miałem wcześniej za wiele wspólnego wiec potrzebuję porady jak określić dokładnie luzy na wałach napędowych? jakie są dopuszczalne. Słuchać stuk podczas ruszania do przodu i zaraz do tyłu (tylko na początku). Dodam ze wozidło ma 60 tys przejechanych.

Luzów na wale dokładnie się nie określa.
Ja osobiście dzielę je na: kosmetyczne, akceptowalne, wkurzające, dyskwalifikujące :mrgreen:
Do jakiej grupy zaliczysz swoje luzy, zależy od twojej wytrzymałości psychicznej.

ps.
Stuk nie musi pochodzić od wału.



hahahah ... lepiej tego nie mozna ujac :mrgreen: :mrgreen: :!:



P.S. uzupełnij profil o miejscowość top może ktoś z okolicy Ci pomoże
 
     
szelka
świeżak


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-07-06, 11:12   

tylko wciąż nie wiem jak sprawdza się luzy? samochod ma być na biegu czy na luzie. sprwadzam kręcąc wałem czy wzdłuznie? co oznacza dyskwalifikujący luz 1 cm?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.