Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ustawienie zapłonu
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2013-01-08, 09:52   ustawienie zapłonu

witam panowie jak ustawić zapłon w samim na gaźniku czy jest konieczności posiadania lampy??
może jest jakiś sposób zeby ustawić bez lampy??
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-08, 10:34   Re: ustawienie zapłonu

farba napisał/a:
witam panowie jak ustawić zapłon w samim na gaźniku czy jest konieczności posiadania lampy??
może jest jakiś sposób zeby ustawić bez lampy??

Da się bez lampy - na młoteczek i kowadełko.
Potrzebujesz omomierz albo żaróweczkę i kawałek drutu.
Szczegóły w manualu.
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2013-01-08, 16:02   

kolego w tym manualu co jest do ściągnięcia na forum o przeglądałem go i nie moglem nic znalesic.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-08, 23:15   

Sprawdziłem w serwisówce i jest tylko opis ustawiania z lampą.

Jak pamietam to metoda z żarówka pokrótce polega na tym że żarówką podłączasz się pod przerywacz. wykręcasz świece wkładasz kawałek drutu do pierwszego cylindra i znajdujesz górny martwy punkt. i wtedy znacznik na kole pasowym/zamachowym* powinien byc na 0 i pokręcasz wałem i patrzysz kiedy zapala się żarówka i w tedy odczytujesz na noniuszu koła pasowego/zamachowego* jaki jest kont wyprzedzenia zapłonu.

Z lampą jest na pewno prościej, na żarówkę jest problem z pokręcaniem wałem.



*Niepotrzebne skreslić
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-09, 08:59   

moziembl napisał/a:
Sprawdziłem w serwisówce i jest tylko opis ustawiania z lampą.

Jak pamietam to metoda z żarówka pokrótce polega na tym że żarówką podłączasz się pod przerywacz. wykręcasz świece wkładasz kawałek drutu do pierwszego cylindra i znajdujesz górny martwy punkt. i wtedy znacznik na kole pasowym/zamachowym* powinien byc na 0 i pokręcasz wałem i patrzysz kiedy zapala się żarówka i w tedy odczytujesz na noniuszu koła pasowego/zamachowego* jaki jest kont wyprzedzenia zapłonu.

Z lampą jest na pewno prościej, na żarówkę jest problem z pokręcaniem wałem.



*Niepotrzebne skreslić


To ja mam jakąś inną serwisówkę :mrgreen:
Po co chcesz wykręcać świece??? :roll:
Po prostu zasada działania przerywacza - ma przerwać obwód (czyli zgasić żarówkę a nie zapalić), jak będzie 10 stopni przed TDC.
Pokręcanie wałem o kilka stopni to żaden problem - klucz na koło pasowe i jedną ręką dasz radę.

reszta się zgadza :mrgreen:
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-09, 14:14   

kostuch napisał/a:

To ja mam jakąś inną serwisówkę :mrgreen:
Po co chcesz wykręcać świece??? :roll:
Po prostu zasada działania przerywacza - ma przerwać obwód (czyli zgasić żarówkę a nie zapalić), jak będzie 10 stopni przed TDC.
Pokręcanie wałem o kilka stopni to żaden problem - klucz na koło pasowe i jedną ręką dasz radę.

reszta się zgadza :mrgreen:


Świece należy wykręcić po to żeby było łatwo pokręcać wałem, a mimo to też łatwo nie ma.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
klak1981
świeżak


Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 12
Wysłany: 2013-01-10, 07:54   

Czy 10 stopni wyprzedzenia zapłonu jest jakoś oznaczone na kole zamachowym ?
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-10, 08:07   

Albo na kole zamachowym albo na kole pasowym jest znacznik, a na bloku jest noniusz.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
klak1981
świeżak


Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 12
Wysłany: 2013-01-10, 08:23   

A jaką literką jest oznaczony ?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-10, 10:11   

klak1981 napisał/a:
A jaką literką jest oznaczony ?

Nie bądź blondynką... ;-)
Liczba dziesięć to dwie cyferki a nie literka.
Popatrz na obrazek w manualu jak nie ogarniasz.
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2013-01-10, 13:47   

Pytanko, czy przy zwykłej wymianie oringa na aparacie zapłonowym można przez przypadek przestawić sobie zapłon? Czeka mnie taka wymiana właśnie bo poci się to mało powiedziane, a nie chciałbym jeszcze bardziej utrudnić sobie pracy.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-10, 14:07   

LangLay napisał/a:
Pytanko, czy przy zwykłej wymianie oringa na aparacie zapłonowym można przez przypadek przestawić sobie zapłon?

Można :-)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-01-10, 15:26   

LangLay napisał/a:
Pytanko, czy przy zwykłej wymianie oringa na aparacie zapłonowym można przez przypadek przestawić sobie zapłon? Czeka mnie taka wymiana właśnie bo poci się to mało powiedziane, a nie chciałbym jeszcze bardziej utrudnić sobie pracy.
Markerem zrób krechę łączącą obudowę aparatu z korpusem i wtedy możesz ściągnąć. No chyba, że lubisz zabawę typu "ja lubię disco, bo się tam błysko" :)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-10, 17:21   

Samo oznaczenie obudowy nic nie da,jeżeli pokręci palcem rozdzielacza.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2013-01-10, 18:29   

Cytat:
Samo oznaczenie obudowy nic nie da,jeżeli pokręci palcem rozdzielacza.


Tak też myślałem, obudowa obudową, o 180 stopni przecież jej nie przekręcę. Jest jeszcze jakaś forma zabezpieczenia przed tym problemem?
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-10, 18:54   

Zrobić znaki palec-korpus aparatu aby wykluczyć przestawienie palca względem korpusu.Dodatkowo można zaznaczyć położenie całego aparatu względem korpusu silnika-otworu w który wkładamy aparat.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2013-01-10, 23:55   

Tak w ogóle to ktoś z Was bawił się w wymianę tej uszczelki? Dojście tam jest średnie, u mnie jeszcze pełno silikonu, widocznie po poprzednich naprawach. Chyba skończy u zaprzyjaźnionego mechanika.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-11, 08:54   

Ja kiedyś wymieniałem ten oring, nie było żadnego problemu.
Oczywiście palec mi się przestawił, ale jego ponowne ustawienie jest bardzo proste.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-01-11, 10:09   

Zawias napisał/a:
Samo oznaczenie obudowy nic nie da,jeżeli pokręci palcem rozdzielacza.
Fakt, można dodatkowo ustawić pierwszy cylinder w górnym martwym położeniu (ang. TDC) według manuala:





zdjąć pokrywkę rozdzielacza i sprawdzić, czy położenie palca jest na pierwszej świecy:




Potem zaznaczyć, jak pisał Zawias położenie palca względem korpusu. Wtedy mamy pewność jak później złożyć rozdzielacz.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-11, 10:52   

U mnie podczas wymiany udało się nie przestawić, ale lampa awaryjnie leżała pod ręką :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.