Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Sprężyny poraz n-ty
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-28, 19:40   Sprężyny poraz n-ty

U znajomego leży rama od EsJota i mnie taki pomysł naszedł;

Zakupić sobie ramę (mocowania na wąskie mosty) i przerobić na sprężyny tanim kosztem.

Zamysł jest taki:

Wahacze dorobione, coś ala dwuteownik, mocowane w oryginalne miejsce od resora, na polibusze od resora.
Mosty kawałek wysunięte przód/tył. Do tego drążki panharda przód/tył. Sprężyny seryjne Vitara/Felicja jak by było mało.

Plusy to;
Robota na spokojnie, wrzucam sobie sprężynę, silnik, w razie potrzeby nowe przewody hamulcowe, paliwowe jednocześnie cały czas upalam samuraia :mrgreen:
Z minusów to;
krótkie wahacze+mocowanie (zapomniałem nazwy :lol: ) nie pozwalające się krzyżować (liczę, że wykrzyż nie będzie mniejszy niż na resorze, gigantycznego nie potrzebuje)
kupa roboty przy przerzucaniu wszystkich gratów z ramy na ramę.
Pewnie do tego dojdzie masa pierdół pobocznych które będzie żal zostawić przy składaniu ($$)



Na chwilę obecną czysto teoretyzuję i mam nadzieję, że mnie odciągniecie od tego zamysłu :mrgreen: \


Pozdrawiam


PS: mosty szerokie, rama od wąskich
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-28, 20:22   

Numery na nową ramę też przeniesiesz? :->

ps.
Mam dwa przednie wahacze w mocowaniach od resorów. Nie wydaje mi się żeby była tragedia...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-28, 22:12   

Przyjmijmy, że rama z papierami.

Można foto twojego zawiasu i jak się krzyżuje?
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-28, 22:51   

Hałas napisał/a:
Przyjmijmy, że rama z papierami.

Można foto twojego zawiasu i jak się krzyżuje?


Tak to wyglądało jakiś czas temu. Lepszych/nowszych brak, ale widać punkty mocowań.

http://skeletondevices.co...er/PHTO0192.JPG
http://skeletondevices.co...er/PHTO0202.JPG

Nie jestem fetyszystą wykrzyżu - zawias miał być przede wszystkim wytrzymały a nie jakoś megaelastyczny.
im większy wykrzyż tym większe koszta i komplikacje. A w polskich warunkach terenowych daje to minimalny zysk trakcji.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-01-28, 22:56   

Hałas stały bywalcu nie rób bajzlu ;-)
http://samurai.org.pl/vie...46e360785#28288
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-28, 22:59   

Z tego co widzę to mocowania nieco "poprawione" drugą blachą?
Z wykrzyżem w 100% się zgadzam, taki jak mam mi wystarczy, bardziej zależało by mi na odrobinie komfortu i żeby się nie martwić o łamanie resorów (a przy okazji też go nieco dźwignąć)


Mam mętlik w głowie, z jednej strony kusi, żeby sobie na spokojnie pogrzebać z drugiej jednak kasa... ehhhh co za życie paskudne :mrgreen:

[ Dodano: 2013-01-28, 23:02 ]
tytus napisał/a:
Hałas stały bywalcu nie rób bajzlu ;-)
http://samurai.org.pl/vie...46e360785#28288


Dzięki majster, jesteś wielki :mrgreen:

Szukałem ale pod nazwą sprężyny-co i jak (ale to pewnie na rajdach coś takiego było :oops: )

Jak można, to połączcie te wątki bo faktycznie się bordelo bum-bum robi
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-28, 23:22   

Hałas napisał/a:
Z tego co widzę to mocowania nieco "poprawione" drugą blachą?
Z wykrzyżem w 100% się zgadzam, taki jak mam mi wystarczy, bardziej zależało by mi na odrobinie komfortu i żeby się nie martwić o łamanie resorów (a przy okazji też go nieco dźwignąć)


Jest dodatkowa blacha, bo te resorowe trochę wiotkie mi się wydawały. Ale oś obrotu jest tam gdzie śruba resoru.
Progresywne sprężyny dają spory komfort jak na samuraia. :-)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-29, 12:05   

Do pierwszego postu o pomyśle z ramą.

Jest słaby bo więcej roboty przełożyć budę z bebechami i silnik niż zrobić zawias na sprężynie. Jak miałem wypracowany pomysł i dorobione wszystkie części to montaż do kupy zajął mi 2 weekendy (1 na przód i 1 na tył).
_________________
Samurai na springu
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-01-29, 17:32   

Zbierz cały potrzebny sprzęt i próbuj motać, chociaż z doświadczenia wiem że wychodzi masę nowych rzeczy których nie da się czasem przewidzieć.
Zresztą jak przerobisz tamtą ramę na sprężyny to będziesz mógł ją sprzedać a doświadczenie zostanie i może trochę kasy więcej wpadnie żeby pokryć koszty na "jeżdżącej" ramie.
Jak masz czas i możliwości to szedłbym tą drogą ;-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.