Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-08-14, 17:05
Elektryczne wspomaganie
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-25, 20:44   Elektryczne wspomaganie

Co sądzicie o włożeniu do samiego wspomagania elektrycznego ukł. kierowniczego ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-25, 21:40   

W sumie niezly pomysł, można by spróbować wmotać to gdzieś po drodze do przekłądni kierowniczej miejsca tam sporo.
Czy to faktycznie działa tak że przykręcasz dwa końce dajesz napięcie i kręcisz jedną ręką?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-25, 21:53   

Myślę o wspomaganiu z Punto II.Ma dwie opcje : wspomaganie miejskie silniejsze i trasa.W zielonym mam oryginalne wspomaganie i daje radę.W drugim 90 r.kręcenie w miejscu na dużych kołach niesympatyczne,dlatego myślę włożyć coś dla polepszenia komfortu.W elektrycznym nie trzeba robić chłodnicy płynu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-26, 00:10   

A to nie jest tak, że elektryczne wspomy są zawodne? U nas w kangoo to nie można z nim było dojść do ładu i słyszałem gdzieś właśnie, że elektryki często się spalają.
Ale może chodzi tylko o francuzy, bo w nich to elektryka cała tak zje***a, że nie dziwie się, że nawet wspomaganie kierownicy się pali. :mrgreen:
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-26, 09:19   

Nie zapomnij o elektronice do takiego wspomagania, nie mam dokładnych informacji ale czujnik kąta skrętu na 100 %
Dalej trzeba by przejrzeć schematy od takiego ustrojstwa
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-26, 09:33   

No ale koncepcja Piekna by byla ;-) no to tez zauwazylem ze potrzebny jest czujnik skretu na 100% ale moze mamy magika ktory by ogarnol temat ;-)
Pamietaj w Grubie Sila :-P :mrgreen:

http://moto.allegro.pl/po...2937960882.html

moze by sie dalo jakos ominac ta elektryke :shock: :-P
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-26, 14:16   

Death1985 napisał/a:
No ale koncepcja Piekna by byla ;-) no to tez zauwazylem ze potrzebny jest czujnik skretu na 100% ale moze mamy magika ktory by ogarnol temat ;-)
Pamietaj w Grubie Sila :-P :mrgreen:

http://moto.allegro.pl/po...2937960882.html

moze by sie dalo jakos ominac ta elektryke :shock: :-P


Sam czujnik skrętu to nie problem ale od fiata będzie jeszcze troszkę elektroniki bo to dziadostwo " citi " działa tylko do określonej prędkości czyli jeszcze z ABS'u pewnie czyta sygnał albo z prędkościomierza jak jest elektroniczny.
Jak już coś takiego to tylko bez zmiennej siły wspomagania...


Ja zakupiłem i jakoś niebawem będzie montowane... chyba... :)
Pompę wspomagania od opla ( elektryczna ) i przekładnię od poldolota, pompa wysterowywana jest tylko impulsem elektrycznym z alternatora... Ponieważ elektryka to można zamontować w dowolnym miejscy i zostaje tylko poprowadzić przewody olejowe... Koszt gratów to na razie 250 zł dojdą przewody i drążek.
Myślę że w ciągu miesiąca uda się to ogarnąć to dam info...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-01-26, 19:00   

po mojemu im więcej elektryki tym gorzej, nie wiem jak takie pompy niby są uszczelnione, ja tam robie wspomaganie kolumna od poloneza ;;-) pompa od BMW, prosto tanio i skutecznie ;-)
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-28, 14:55   

Zawias napisał/a:
Myślę o wspomaganiu z Punto II.Ma dwie opcje : wspomaganie miejskie silniejsze i trasa.W zielonym mam oryginalne wspomaganie i daje radę.W drugim 90 r.kręcenie w miejscu na dużych kołach niesympatyczne,dlatego myślę włożyć coś dla polepszenia komfortu.W elektrycznym nie trzeba robić chłodnicy płynu.


Ja nie mam chłodnicy płynu i jeszcze nie udalo mi się go zagotować, co do wspomagania z punto II to powiem tak, w punto dość często to wspomaganie się rozlatuje i terkoczę więc w takim samuraiu klęknie dość szybko.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-28, 16:50   

Jak już chcecie te elektryki montować, to znajdźcie takie, które uchodzą za bardzo wytrzymałe, chociaż ja i tak uważam to za nienajlepszy pomysł.
No, ale ja jestem uprzedzony do jakiejkolwiek dodatkowej elektryki/elektroniki w samochodzie. Nie ufam tym kabelkom. :-D
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-01-28, 22:35   

ostatnio wymieniałem w warsztacie elektryczną pompę wspomagania w Mercu A-klasie, idzie do niej + , - i wzbudzenie z altka.trochę słabo to zabezpieczone przed wodą,bo płytka z elektroniką zamknięta w plastikowej puszeczce z cieniutkim oringiem, przykręcanej do obudowy silnika. Gdyby to wysoko zamocować to mogło by pożyć trochę :)
 
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-02-20, 12:33   

czesio6969 napisał/a:
po mojemu im więcej elektryki tym gorzej, nie wiem jak takie pompy niby są uszczelnione, ja tam robie wspomaganie kolumna od poloneza ;;-) pompa od BMW, prosto tanio i skutecznie ;-)


Nie mam miejsca na pompę...
Wałek i mocowania do silnika są z tyłu a tam zostało mało miejsca, bardzo mało... :( a w przesuwanie silnika nie będę się bawił...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-02-20, 17:58   

Myślał ktoś z was o zrobieniu wspomagania na orbitrolu ?
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-20, 18:12   

Tanie to nie jest.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-02-20, 18:20   

Pomijam kwestie kosztów, chodzi mi bardziej o sam sens
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-20, 18:27   

Widziałem tylną oś skrętną -sterowanie siłownikiem.Auto kręci w miejscu bączki.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-20, 20:45   

Też widziałem takie potworki, na trialu w Jaworznie, z Czech czy Słowacji ekipa.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 21:29   

A co to w ogóle jest "wspomagania na orbitrolu"? :shock:
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-20, 22:30   

Jak fura ma być zgodna z prawem i poruszać się po drogach publicznych to orbitrol odpada, musi być mechaniczne połączenie kół z przekładnią.
Orbitrol można mieć w pojazdach wolnobieżnych :mrgreen:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-20, 22:42   

taki samurai z 4.16 i 5,125 na pokładzie to przecie klasyczny pojazd wolnobieżny ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.