Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
"Klikający" rozrusznik - naprawa step-by step
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-29, 15:58   

No i dupa :( Po zamontowaniu rozrusznika problem nadal ten sam, a co gorsza - auto wogóle już nie odpala. Rozrusznik się kręci, ale albo elektromagnes nie wypycha zębatki, albo sama zębatka nie zapina się na kole zamachowym :( Jutro znów demontaż i wizyta na oddziale reanimacji u jakiegoś szpeca. Na sucho gadał ładnie, a w aucie nie hu.hu.
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
ssslavo 
nowicjusz



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Libiąż-małopolska
Wysłany: 2014-12-30, 16:22   

Przypadkiem nie napchałeś dużo smaru do automatu który na mrozie zgęstniał ?
Dobrze złożyłeś plastikowe "widełki" ?
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-30, 21:07   

Nie zdązyłem zaktualizować posta.
Smaru dałem tyle, co kot napłakał, a widełki założone dokładnie tak, jak były...
Opcje są dwie, albo elektromagnes, albo bardziej prawdopodobne - zębatka. Nie chcialem brnąć w regenerację starego, bo nie było pewne, co w nim siadło, wiec wydanie parudziesięciu złotych mi się nie uśmiechało, tym bardziej, że nie byłoby gwarancji na udaną naprawę... Poszeprałem i znalazłem identyczny przez Alledrogo w Poznaniu. Zakupiłem więc oryginał - używkę. Na wszelki wypadek dostałem też od sprzedajacego drugi z Vitarki (do zwrotu), w razie gdyby oryginał nie zagadał. Swoją drogą - swój chłop. "Nowy" rozrusznik już na miejscu i działa jak trzeba, ale co się nawkurwiałem pod spodem leżąc na mrozie to moje :evil:


Niemniej, dziękuję za odpowiedzi i chęć pomocy w usterce.
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-30, 21:13   

Arek,

Moje regeneruje w Bendix serwis na Jeżycach. Robia jak nowe.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-31, 16:05   

Budowa rozrusznika jest tak prosta jak budowa cepa, więc moim zdaniem warto regenerować, bo po są jak nowe.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
sumok 
nowicjusz
sumok745



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Buczkowice
Wysłany: 2015-01-01, 23:05   

Macie rację lepiej regenerować oryginał pod warunkiem że dobry fachman robi.Ja kupiłem tą chińską podróbę z allegro na czas regeneracji oryginału i powiem że działa tylko jest głośniejszy od fabrycznego i od począdku nie za każdym razem trafi w zębatki i robi się zgrzyt jaki pamiętamy z fiata 126p.
 
     
ssslavo 
nowicjusz



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Libiąż-małopolska
Wysłany: 2015-01-03, 12:00   

To może z czasem doprowadzić do zniszczenia koła zamachowego.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-03, 12:26   

To znaczy wieńca..
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-17, 20:48   

Czy przyczyną problemu który opisuje autor w pierwszym poście jest brak kontaktu na stykach stacyjki kiedy załaczany jest rozrusznik? Przecież przekaźnik pompy paliwa załącza się, to powinien być też dostarczony prąd na elektromagnes rozrusznika.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-03-17, 21:55   

fakir napisał/a:
Czy przyczyną problemu który opisuje autor w pierwszym poście jest brak kontaktu na stykach stacyjki kiedy załaczany jest rozrusznik? Przecież przekaźnik pompy paliwa załącza się, to powinien być też dostarczony prąd na elektromagnes rozrusznika.


Przyczyną jest kostka i słaba instalacja samurai-a małe przekroje przewodów.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-03-17, 22:18   

Stacyjka jest z gównolitu, wypalają się mizerne styki.
Przekaźnik pompy paliwa żre jednak trochę mniej prądu, niż elektromagnes rozrusznika :roll: z resztą "sygnał" do tego przekaźnika daje ecu, a nie bezpośrednio stacyjka.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-18, 07:47   

Tak się składa, że u mnie również zaczął występować ten problem. Zastosowałem patent z przekaźnikiem.
Teraz elektromagnes rozrusznika dostaje plus z akku przez przekaźnik, a cewke przekaźnika podpiąłem pod przewód stacyjki gdzie pojawia się plus po przekreceniu stacyjki na uruchomienie rozrusznika.

Wszystkie przewody o przekroju 2,5mm kwadrat, połączenia lutowanie.

Mam teraz nadzieję, że nie będzie problemów z rozruchem
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-18, 10:49   

Ja założyłem przekaźnik, było po tym lepiej przez miesiąc, potem wymieniłem automat w rozruszniku i było ok przez pół roku, do pierwszego wodowania. Po wodowaniu autko stało z 2 tyg i znów zaczął klikać.
Wyjąłem znów automat, okazało się że pordzewiał w środku i nie pracuje jak powinien. Wyczytałem go i znów miałem kilka miesięcy spokoju, aż do czasucjak samiec postał miesiąc i po tym znów zaczął klikać :/

Całe szczęście wyjąć automat z rozrusznika w samcu jest tak prosto :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-03-18, 11:14   

Nic nowego - rozrusznik nie lubi topienia.
 
     
Dotheror 
świeżak


Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2019
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-14, 17:26   

Ma ktoś schematy/obrazki z pierwszego posta? wygasło wszystko. :-/
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2019-05-18, 06:42   

Dotheror napisał/a:
Ma ktoś schematy/obrazki z pierwszego posta? wygasło wszystko. :-/


http://www.zukioffroad.co...y-modification/
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.