Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
co daje reduktor od samca 1.0 ?
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-05, 18:24   co daje reduktor od samca 1.0 ?

Witam, koledzy brakuje mi mocy w mojej torpedzie :oops: co mi da jeśli założe reduktor od 1.0 do 1.3??? jakie musze do tego wykonać do tego modyfikacje żeby to złożyć i jaki jest tego koszt, prognozowany??? Czy bedzie jakaś różnica podczas jazdy bez załączinego reduktora a jaka z załączonym, dużo bedzie mocniejszy???
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-02-07, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-05, 18:37   

Zyskqsz troche mocy ale pojedzies wolniej, w temacie zbiorczym o reduktorach jest zestawinie przelozen.
Raczej operacja plug and play. Masz reczny w bebnach kol czy na reduktorze?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-05, 18:42   

Załóż od razu 4.16, lub zadzwoń do Slavok.Może Ci zmota.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-05, 19:33   

Jednak 4.16 to chyba trochę droższa opcja.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-05, 19:37   

1.0 tylko spowalnia biegi drogowe
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-05, 20:01   

Spowalnia zarówno drogowe, jak i terenowe - 2,2coś w samuraiu kontra 2,5coś w 410 ;-)
Tylko nie jest to tak zauważalne jak przy 4,16 :mrgreen:
Przy obecnych cenach reduktorów z 410 chyba już lepiej dołożyć te pare stówek i widzieć konkretny efekt.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2013-02-05, 20:08   

o 10 % zwalnia na leniwych
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-05, 20:29   

Jeździłem na reduktorze z 1,0, teraz mam założony od 1,3, bo 1,0 czeka na remont.
Szczerze, nie zauważam różnicy.
Dużo lepiej zmienić przełożenia w mostach na vitarowskie, niekoniecznie 5,125, tu różnica jest już odczuwalna.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-06, 19:37   

Czyli sam reduktor od 1.0 mic nie da??? to co mogę zrobić innego w tym temacie???
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-06, 19:57   

Cos tam da, ale roznica bedzie ledwie widoczna ...
Brak Ci mocy glownie w terenie czy na czarnym? Jak na czarnym to rada prosta, wiekszy silnik jak w terenie 4,16 i po klopocie.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-06, 19:57   

Możesz założyć przełożenia do mostów od Vitary z przednich mostów-Vitara krótka w benzynie-przełożenie 5.125,czyli 41/8.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-06, 20:26   

Raczej w terenie, sporo u mnie górek.najepiej wynika że zmienić by przełożenia w mostach. ile to może kosztować???
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-06, 20:49   

tutaj masz dyskusję n/t szacunkowych cen za przełożenia 5.125 z vitary http://samurai.org.pl/vie...9161f34a#29050, tutaj w pkt. 15 sposób ich montażu od Chomika http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1919
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-06, 20:54   

Zależy za ile uda się znaleźć przełożenia od vitary i czy będziesz potrafił je sam zainstalować.
5,125 są najbardziej poszukiwane i najdroższe, trzeba wygilgać ok. 300-400 peelenów za komplet na most.
Są jeszcze dostępne 4,875 i 4,625, których byś nie założył, to będzie lepiej jak na fabrycznych 3,72
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-07, 09:58   

Zmiana na 5,125 to spora inwestycja.
Jak wystarczy niewiele więcej, to można wsadzić 3,9 z wąskich mostów.

5,125 to 40% zmiany
3,9 to około 6% zmiany

3,9 i reduktor z sj410 to rozsądna alternatywa.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-07, 10:46   

No tak, głowek z 3.9 za darmo też nie dostaniesz, pewnie kosztują ok 150-200 PLN, reduktor z 1.0 to jest 800-1000PLN.

5.125 jesteś w stanie kupić za 250-350 szt.

W obu przypadkach dochodzi robocizna przy czym przy 5.125 ciut bardziej skomplikowane.
Jeśli chcesz przekładać talerz i atak samemu, to warto zanabyć miernik zegarowy+statyw (ok 130PLN) i klucz dynamometryczny wychylny o zakresie od 0-7 Nm (np. rowerowy wychylny Parktool ok 200 PLN). Wtedy wyregulujesz wszystko jak trzeba.
Oczywiście można to regulować na oko i też pewnie bedzie działać.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-02-07, 11:32   

Albo jak się kiedyś ustawiało we Fiatach 125p na kalkę ołówkową :-)
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-07, 11:58   

fingil napisał/a:
Albo jak się kiedyś ustawiało we Fiatach 125p na kalkę ołówkową :-)


Jak się tego używa? z czystej ciekawości.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-02-07, 12:18   

wycinasz z kalki półksiężyc, dopasowany do talerza, przepuszczasz pomiędzy wałkiem a talerzem i paczysz na równość zagniatanej kartki, nie może być zbyt luźna i zbyt dociśnięta tzn. przecięta, to tak pokrótce
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-07, 12:25   

yahoo33 napisał/a:
No tak, głowek z 3.9 za darmo też nie dostaniesz, pewnie kosztują ok 150-200 PLN, reduktor z 1.0 to jest 800-1000PLN.

5.125 jesteś w stanie kupić za 250-350 szt.

W obu przypadkach dochodzi robocizna przy czym przy 5.125 ciut bardziej skomplikowane.
Jeśli chcesz przekładać talerz i atak samemu, to warto zanabyć miernik zegarowy+statyw (ok 130PLN) i klucz dynamometryczny wychylny o zakresie od 0-7 Nm (np. rowerowy wychylny Parktool ok 200 PLN). Wtedy wyregulujesz wszystko jak trzeba.
Oczywiście można to regulować na oko i też pewnie bedzie działać.


Po zmontowaniu kilku dyfrów nabiera się wprawy i wychodzi "na wyczucie".

Bardziej mi chodziło o to, że nie każdy potrzebuje aż takiej redukcji przełożeń.
Jeżeli przy 3,7 np. jedziesz 60km/h i masz 3tys obr, to przy 5,125 masz prawie 4,5tys. Jak ktoś dużo jeździ po asfalcie, to robi się mało komfortowo.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.