Wysłany: 2013-02-05, 18:24 co daje reduktor od samca 1.0 ?
Witam, koledzy brakuje mi mocy w mojej torpedzie co mi da jeśli założe reduktor od 1.0 do 1.3??? jakie musze do tego wykonać do tego modyfikacje żeby to złożyć i jaki jest tego koszt, prognozowany??? Czy bedzie jakaś różnica podczas jazdy bez załączinego reduktora a jaka z załączonym, dużo bedzie mocniejszy???
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-02-07, 14:52, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-05, 18:37
Zyskqsz troche mocy ale pojedzies wolniej, w temacie zbiorczym o reduktorach jest zestawinie przelozen.
Raczej operacja plug and play. Masz reczny w bebnach kol czy na reduktorze?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-05, 20:01
Spowalnia zarówno drogowe, jak i terenowe - 2,2coś w samuraiu kontra 2,5coś w 410
Tylko nie jest to tak zauważalne jak przy 4,16
Przy obecnych cenach reduktorów z 410 chyba już lepiej dołożyć te pare stówek i widzieć konkretny efekt.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-05, 20:29
Jeździłem na reduktorze z 1,0, teraz mam założony od 1,3, bo 1,0 czeka na remont.
Szczerze, nie zauważam różnicy.
Dużo lepiej zmienić przełożenia w mostach na vitarowskie, niekoniecznie 5,125, tu różnica jest już odczuwalna.
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-06, 19:57
Cos tam da, ale roznica bedzie ledwie widoczna ...
Brak Ci mocy glownie w terenie czy na czarnym? Jak na czarnym to rada prosta, wiekszy silnik jak w terenie 4,16 i po klopocie.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-06, 20:54
Zależy za ile uda się znaleźć przełożenia od vitary i czy będziesz potrafił je sam zainstalować.
5,125 są najbardziej poszukiwane i najdroższe, trzeba wygilgać ok. 300-400 peelenów za komplet na most.
Są jeszcze dostępne 4,875 i 4,625, których byś nie założył, to będzie lepiej jak na fabrycznych 3,72
No tak, głowek z 3.9 za darmo też nie dostaniesz, pewnie kosztują ok 150-200 PLN, reduktor z 1.0 to jest 800-1000PLN.
5.125 jesteś w stanie kupić za 250-350 szt.
W obu przypadkach dochodzi robocizna przy czym przy 5.125 ciut bardziej skomplikowane.
Jeśli chcesz przekładać talerz i atak samemu, to warto zanabyć miernik zegarowy+statyw (ok 130PLN) i klucz dynamometryczny wychylny o zakresie od 0-7 Nm (np. rowerowy wychylny Parktool ok 200 PLN). Wtedy wyregulujesz wszystko jak trzeba.
Oczywiście można to regulować na oko i też pewnie bedzie działać.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 120 Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-02-07, 12:18
wycinasz z kalki półksiężyc, dopasowany do talerza, przepuszczasz pomiędzy wałkiem a talerzem i paczysz na równość zagniatanej kartki, nie może być zbyt luźna i zbyt dociśnięta tzn. przecięta, to tak pokrótce
_________________ Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
No tak, głowek z 3.9 za darmo też nie dostaniesz, pewnie kosztują ok 150-200 PLN, reduktor z 1.0 to jest 800-1000PLN.
5.125 jesteś w stanie kupić za 250-350 szt.
W obu przypadkach dochodzi robocizna przy czym przy 5.125 ciut bardziej skomplikowane.
Jeśli chcesz przekładać talerz i atak samemu, to warto zanabyć miernik zegarowy+statyw (ok 130PLN) i klucz dynamometryczny wychylny o zakresie od 0-7 Nm (np. rowerowy wychylny Parktool ok 200 PLN). Wtedy wyregulujesz wszystko jak trzeba.
Oczywiście można to regulować na oko i też pewnie bedzie działać.
Po zmontowaniu kilku dyfrów nabiera się wprawy i wychodzi "na wyczucie".
Bardziej mi chodziło o to, że nie każdy potrzebuje aż takiej redukcji przełożeń.
Jeżeli przy 3,7 np. jedziesz 60km/h i masz 3tys obr, to przy 5,125 masz prawie 4,5tys. Jak ktoś dużo jeździ po asfalcie, to robi się mało komfortowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum