mosty dość ciężkie (w porównaniu do seryjnych)
Może być problem z częściami
Będzie problem z blokadami
Zwolnica dość mała (za to główka mostu praktycznie nie wystaje)
podobno potrzeba speca żeby to poskładał (dyfer)
Dość dobra cena (jak na zwolnicę)
przy rozsądnych kołach i silniku raczej ciężko będzie zabić
Generalnie majstry od UAZów nie polecają zakładać (jak ktoś ma to się cieszyć ale dołożenie mało opłacalne (oczywiście w UAZie)
Do suzuki cały czas mi po głowie chodzi taki szatański plan (na pewno przez najbliższe kilka lat tylko plan)
aha i od razu trzeba doliczyć koszt remontu, zmiany hamulców na tarczowe (4bębny) no i nijako przy okazji warto by było od razu postawić to na sprężynie.
pewnie było kilka razy już pisane o tych mostach, też myślałem nad tymi mostami, ale jest zawsze ale, 1 WAGA - 2 cena i cena części zamiennych. osobiście mam taki cel by wzmocnić orginały mosty i zalożyć 33 cale, waga robi swoje nie raz o tym się przekonałem
po mojemu jakieś 33' powinno być OK
Nie śledzę cen ale afgany pewnie koło 3k+ przeróbki
Czyli myślę w 5k powinno się zmieścić z tarczami i jakimś małym remontem.
Pytanie ile trzeba pieniędzy i kilogramów, żeby upancernić seryjne mosty?
to pewnie z 10k w złotówkach będzie trzeba położyć?
Podobno może być problem na granicy (z Rosji nie wolno wywozić nic co ma coś wspólnego z wojskiem)
No i po tylu latach spodziewał bym się wszystkich uszczelniaczy i uszczelek do wymiany.
Choruje na te piekielne mosty od czasu, kiedy leżały u kumpla na podwórku...
Niestety nie dał się namówić na założenie ich do srajtka (a swojego wtedy jeszcze nie miałem)
Regulacja mostu składanego z dwóch połówek to koszmar porównywalny tylko ze strzałem w kolano.
Do 33 cali spokojnie wystarczają mosty suzukowe.
Przód:
Wzmocnione półosie z przegubami - 1600zł
Łożyska zwrotnicy - ok.160zł
Uszczelniacze półosi - ok.20zł
Uszczelnienia gumowe kuli - ok.160zł
Uszczelnienia filcowe kuli - ok.20zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 220zł
Tulejki prowadzące przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 200zł
Łożyska wałka atakującego - około 100zł
Uszczelniacz wałka atakującego (tylko oryginał jest 3 wargowy) - ok.50zł
Tuleja rozprężna - 106zł
Łożyska kosza dyferencjału - ok.120zł
Około 2750zł za przedni most.
Tył:
Łożyska kół z pierścieniami - 260zł
Łożyska wałka atakującego - około 100zł
Uszczelniacz wałka atakującego (tylko oryginał jest 3 wargowy) - ok.50zł
Tuleja rozprężna - 106zł
Łożyska kosza dyferencjału - ok.120zł
Półosie można zostawić seryjne, ewentualnie kombinować z półosiami z grand vitary (jakieś 600zł).
Około 630zł za tylny most.
Czyli około 3400zł za remont samuraiowych mostów i przy rozsądnym użytkowaniu wytrzymają duże koła np.simex 32 cale z blokadami. Do tego można doliczyć koszty reperaturek hamulców, przeróbki tyłu na tarcze itp., ale to dotyczy każdego mostu jaki by się nie kupiło. Można też doliczyć blokady przód i tył za 5000zł. Porządny remont jakiegokolwiek innego mostu niż suzukowy będzie tylko droższy :D a myślę że tak realnie to pakowanie mostów od innych aut jest bez sensu.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Fakt znajomy ma 33'(albo troszkę mniej nie jestem pewien) na suzukowych mostach (przód samurai z półosiami spidertraxa i tył jimmnego)
Większych awarii od dłuższego czasu brak tylko... łożyska do wymiany co rajd. (dystansów niema ale dość duże odsadzenie na felgach)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum