Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
afgany w samim
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2012-12-10, 19:05   afgany w samim

mosty portalowe afgany co myslicie na ten temat w samuraiu
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-10, 20:32   

mosty dość ciężkie (w porównaniu do seryjnych)
Może być problem z częściami
Będzie problem z blokadami
Zwolnica dość mała (za to główka mostu praktycznie nie wystaje)
podobno potrzeba speca żeby to poskładał (dyfer)


Dość dobra cena (jak na zwolnicę)
przy rozsądnych kołach i silniku raczej ciężko będzie zabić


Generalnie majstry od UAZów nie polecają zakładać (jak ktoś ma to się cieszyć ale dołożenie mało opłacalne (oczywiście w UAZie)

Do suzuki cały czas mi po głowie chodzi taki szatański plan :mrgreen: (na pewno przez najbliższe kilka lat tylko plan)

aha i od razu trzeba doliczyć koszt remontu, zmiany hamulców na tarczowe (4bębny) no i nijako przy okazji warto by było od razu postawić to na sprężynie.
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2012-12-10, 20:35   

pewnie było kilka razy już pisane o tych mostach, też myślałem nad tymi mostami, ale jest zawsze ale, 1 WAGA - 2 cena i cena części zamiennych. osobiście mam taki cel by wzmocnić orginały mosty i zalożyć 33 cale, waga robi swoje nie raz o tym się przekonałem
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-10, 20:40   

Prześwit też :mrgreen:

Kwestia tylko odpowiedniego kompromisu.
Na chwilę obecną zamiast pakować mosty Toyoty (takki trend ostatnio) wolał bym afgany
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2012-12-10, 20:50   

prześwit też ale też od kierowcy ;-) ) a jakie opony by planował do afganów
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-10, 21:02   

po mojemu jakieś 33' powinno być OK
Nie śledzę cen ale afgany pewnie koło 3k+ przeróbki
Czyli myślę w 5k powinno się zmieścić z tarczami i jakimś małym remontem.


Pytanie ile trzeba pieniędzy i kilogramów, żeby upancernić seryjne mosty?
 
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2012-12-10, 21:03   

35/12.5/15

[ Dodano: 2012-12-10, 21:05 ]
nowe 24 lata lezaly w magazynie mosty z blokadami mechanicznymi
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-10, 21:08   

Jeżeli już leżą w garażu to montuj i nie zapomnij podzielić się fotkami :mrgreen:
Możesz coś więcej napisać na temat blokad?
 
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2012-12-10, 21:11   

fizycznie ich nie posiadam jeszcze znajomy to znalazl w rosji w srode ma je ogladac
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-10, 21:16   

to pewnie z 10k w złotówkach będzie trzeba położyć?
Podobno może być problem na granicy (z Rosji nie wolno wywozić nic co ma coś wspólnego z wojskiem)
No i po tylu latach spodziewał bym się wszystkich uszczelniaczy i uszczelek do wymiany.


Choruje na te piekielne mosty od czasu, kiedy leżały u kumpla na podwórku...
Niestety nie dał się namówić na założenie ich do srajtka (a swojego wtedy jeszcze nie miałem)
 
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
  Wysłany: 2012-12-10, 21:23   

cena jest dobra uzywki tyle kosztuja na allegro cala sprawa rozbiega sie o stan ich granica to nie problem mieszka sie blisko :mrgreen:
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-12-11, 09:43   

Regulacja mostu składanego z dwóch połówek to koszmar porównywalny tylko ze strzałem w kolano.
Do 33 cali spokojnie wystarczają mosty suzukowe.

Przód:
Wzmocnione półosie z przegubami - 1600zł
Łożyska zwrotnicy - ok.160zł
Uszczelniacze półosi - ok.20zł
Uszczelnienia gumowe kuli - ok.160zł
Uszczelnienia filcowe kuli - ok.20zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 220zł
Tulejki prowadzące przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 200zł
Łożyska wałka atakującego - około 100zł
Uszczelniacz wałka atakującego (tylko oryginał jest 3 wargowy) - ok.50zł
Tuleja rozprężna - 106zł
Łożyska kosza dyferencjału - ok.120zł

Około 2750zł za przedni most.

Tył:
Łożyska kół z pierścieniami - 260zł
Łożyska wałka atakującego - około 100zł
Uszczelniacz wałka atakującego (tylko oryginał jest 3 wargowy) - ok.50zł
Tuleja rozprężna - 106zł
Łożyska kosza dyferencjału - ok.120zł
Półosie można zostawić seryjne, ewentualnie kombinować z półosiami z grand vitary (jakieś 600zł).

Około 630zł za tylny most.

Czyli około 3400zł za remont samuraiowych mostów i przy rozsądnym użytkowaniu wytrzymają duże koła np.simex 32 cale z blokadami. Do tego można doliczyć koszty reperaturek hamulców, przeróbki tyłu na tarcze itp., ale to dotyczy każdego mostu jaki by się nie kupiło. Można też doliczyć blokady przód i tył za 5000zł. Porządny remont jakiegokolwiek innego mostu niż suzukowy będzie tylko droższy :D a myślę że tak realnie to pakowanie mostów od innych aut jest bez sensu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-11, 11:33   

Fakt znajomy ma 33'(albo troszkę mniej nie jestem pewien) na suzukowych mostach (przód samurai z półosiami spidertraxa i tył jimmnego)
Większych awarii od dłuższego czasu brak tylko... łożyska do wymiany co rajd. (dystansów niema ale dość duże odsadzenie na felgach)
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-12-11, 13:58   

Na łożyska w piastach i zwrotnicach zasadniczy wpływ ma długość dźwigni, czyli dystans/odsadzenie ;-)
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2013-01-28, 19:59   

mosty sa trwa montaz http://chomikuj.pl/krzyszaj/Galeria/sami
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-28, 20:20   

Kibicuję i czekam, żeby zobaczyć jak to będzie robiło
 
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2013-02-17, 18:37   bomba

przetestowane jest bomba przelozenie 5,3 plus reduktor 4,16 http://chomikuj.pl/krzyszaj/Galeria/sami+afgany
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-17, 18:42   

Wygląda ciekawie :-)
Czekam jeszcze na filmik :mrgreen:
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-02-17, 18:55   

Krzyszaj, a te mosty są z blokadami? Albo będą może w przyszłości?

Na oponach 35/12,5/15 jaki masz prześwit od najniższego punktu (gruchy) do podłoża?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-17, 22:32   

No i to jest mała grucha! Niezła alternatywa dla zwolnic.
Ale jak te przełożenia i w ogóle całe flaki zmieściły się w takiej małej gruszce?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.