Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dłuższe wał czy przedłużanie?
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-03-01, 14:57   

Zderzak ładny lecz ja jak będe robił to coś bardziej z rur (okrągły).

Nie będę jeździł po schodach lecz chyba na to samo wyjdzie ... skrócenie ramy lub przesunięcie mostu :?:
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-01, 15:17   

Most się przesuwa z kilku powodów np:

- żeby zmieściły się większe koła
- poprawić rozkład mas
- zmieścić dłuższe wahacze przy robieniu springa
- poprawić kąt natarcia

Skrócenie ramy poprawi tylko ostatni element i to ten, który w przypadku resoraka zwykle jest ograniczony wieszakami resorów a nie długością ramy.
_________________
Samurai na springu
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-03-01, 15:30   

Ramy za bardzo nie skrócisz, bo zaraz na jej początku jest rura, a za nią jest przekładnia, no chyba, że będziesz kombinował z jej przesunięciem, choć to trochę bez sensu.
Ja jako, że tę rurę miałem wyrwaną, od szarpania za oryginalny zaczep kinolem ( a wyglądała tak):


, uciąłem ramę w ten sposób:




i wstawiłem profil 100x40x3 ale lepszy byłby 100x50, bo nie wystawałyby mocowania wieszaków:



przy okazji robiąc nowe, porządne zaczepy, a miejsca ich przykręcenia wzmocniłem jeszcze od wewnątrz prostokątami z blachy 6mm:





i dalej, na górę zderzak, który jak słusznie zauważył Sokratesb, miał jak najmniej wystawać poza obrys przodu:




a na koniec przyszedł nowy grill, który ma choć trochę chronić silnik przed błotem:


[url=http://imageshack.us/photo/my-images/651/zdjcie0038j.jpg/][/url



ps. sorry za offtop, ale temat trochę ewoluował, więc to pasuje do tego co z niego powstało :-D
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-03-01, 19:18   

Qwai masz rację, za mało się nad tą sprawą jeszcze zastanowiłem, a Ty mi rozjaśniłeś bardziej sprawę. Jako że czeka na montaż już szeroki most tak więc bez zastanowienia przesunę go do przodu i będę robił dłuższy wał + przesunę przekładnie tak jak radziliście (dobrze że są jeszcze tacy spoko goście jak Wy, dzięki panowie za rady :) )

Chomik, fajny foto poradnik mi się jednak nie bardzo przyda ale dzięki za poświęcony czas, na pewno na marne nie pójdzie jak nie mi to komuś innemu się może przydać.

Swoją drogą fajna maszyna i zderzak elegancki w moim guście ( nie przesadzony)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-04, 14:19   

Te oczka do szarpania do mnie nie przemawiają.
Zwykle nie szarpiesz się w osi a wyłamanie w bok takiego oczka to nie powinno być wielkie wyzwanie :-/
Kolejna rzecz to jak jest zamocowany do ramy bo tego na zdjęciach nie widać.
_________________
Samurai na springu
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-03-04, 15:30   

Dlatego jedno oko jest pionowo a jedno poziomo, żeby w zależności od tego jak chcesz szarpać, móc podpiąć linę do jednego z nich. Według specyfikacji ich odporność na szarpanie wynosi 9T, i można szrpać pod max kątem 45st.
A ta belka jest wspawana w ramę, więc spokojnie da radę
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-04, 17:33   

Warto stosować zaczepy mocowane co najmniej na 3 śruby bo to właśnie te śruby są słabym punktem, zresztą ja tam w ogóle kinetyka nie stosuje, po prostu się boję, a jak już muszę to się schylam przy szarpaniu...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-03-04, 17:57   

To co stosujesz za linę?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-04, 18:03   

U wyciąganego uchwyt potrafi się uje..
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-03-04, 18:11   

a my już używamy takich M20 drugi sezon, bo polecił nam je ktoś kto.często je montuje w budowanych przez siebie samochodach (jak ciężdze auto, to większe) i jest git ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-04, 18:16   

sokratesb napisał/a:
To co stosujesz za linę?


z wyciągarki :mrgreen: tzn. zapinam ją o drzewo i się wyciągam hehe.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-03-04, 18:30   

a widzisz, my wyciągarek nie uznajemy, więc można powiedzieć, że te zaczepy są przetestowane dogłębnie, ale i tak, w razie czego warto je co sezon wymieniać na nowe, bo nie są drogie, a święty spokój przede wszystkim ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-03-04, 20:30   

Chomik. mogłeś taki grill wstawić :) przepiękny http://otomoto.pl/suzuki-...-C26991591.html
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-03-04, 21:44   

haha ja Pier.... nie moge nie ktorzy to lubia Kicz hahah
az sie zastanawiam nad kredytem zeby Go Kupic :shock: :-P
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2018-09-13, 23:22   

odgrzewając - mam wysunięty most przedni ok 13cm i szukam inspiracji na wał - coś trwałego najlepiej z osłoniętą kompensacją i żeby dało się w miarę bezboleśnie zgrać z flanszami m8
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-09-15, 07:31   

Zapytaj się rybagość z jakiego modelu toyoty on ma .pasują P&P i mają osłonę kompensacji
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2018-09-20, 09:29   

stachura44 napisał/a:
Zapytaj się rybagość z jakiego modelu toyoty on ma .pasują P&P i mają osłonę kompensacji


niestety rybagosc ma mosty z toyotki lj70 i wały też. pytanie nadal aktualne
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-21, 12:52   

Nie dawaj wału z podwójnym krzyżakiem na przód bo nie ustawisz flanszy mostu pod odpowiednim kątem :mrgreen: A jak ustawisz to nie ustawisz kwsz :-P Poza tym będziesz musiał przy 2-krzyżaku zmodyfikować lub wyciąć poprzeczkę ramy bo wał sie nie zmieści. Może poszukaj tylnego wału z Samuraia long'a?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2018-09-21, 13:22   

Maror napisał/a:
Nie dawaj wału z podwójnym krzyżakiem na przód bo nie ustawisz flanszy mostu pod odpowiednim kątem :mrgreen: A jak ustawisz to nie ustawisz kwsz :-P Poza tym będziesz musiał przy 2-krzyżaku zmodyfikować lub wyciąć poprzeczkę ramy bo wał sie nie zmieści. Może poszukaj tylnego wału z Samuraia long'a?
Obrazek


zgadza się do podwójnego krzyżaka potrzbna zmiana kąta - zadarty do góry (mam tak z tyłu) a przód chce tradycyjnie na 2 krzyżakach z tym, że samuraiowy od longa nawet gdyby pasował to nie rozwiązuje problemu lichego wielowypustu i krzyżaków. Znalazłem stary wał z niezidentyfikowanego auta i dam do ZEM wrocław w poniedziałek żeby mi go przerobili do długości 86cm w pozycji standard
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-09-21, 16:37   

wiem ze ma z toyotki mosty i wały ,ale na pojedynczych krzyzakach i pasuja pod flansze samuraia (tylko nie wiedziałem z jakiego modelu) .

[ Dodano: 2018-09-21, 19:40 ]
wał scisniety ma 71cm
+prawie 10cm kompensacji
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.