Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przerobka suzki z resorow na sprezyny ...
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
  Wysłany: 2010-12-29, 11:22   Przerobka suzki z resorow na sprezyny ...

Witam

Zastanawiam sie nad zalozeniem sprezyn zamiast resorow.. Mam jednak obawy co do:

-miejsca mocowania "wachaczy" oraz ich dlugosci
-sposobu mocowania "wachacza" do mostu
-poprowadzeniem (katow) wachacza wzgledem walow napedowych
-miejscem mocowania wachaczy wzgledem polozenia krzyzakow walu (czy nei przeszkadza ze beda krzyzaki nizej ,wyzej ,bardziej przesuniete w prawo lub lewo)
-dlugoscia sprezyn
-dlugoscia amortyzatorow
-czy podczas skoku mostu nie okarze sie ze wal jest za krotki i cos sie wyrwie

Mam pare zdjec z neta ,wszystko wyglada bardzo prosto i mozna "na oko" okreslic gdzie porobic mocowania wachaczy zeby bylo ok
Widac tez na nich jak mniej wiecej maja wygladac mocowania do mostu
Mozna strzelac ile maja sprezyny wysokosci ,a ile amory -ale jedynie STRZELAC


Moze ktos z forumowiczow dumal juz nad tym i kombinowal przy zawieszeniu??

Widzialem tez juz posty o sprezynach dorzuconych do resorow.. Ja jednak planowal bym pozbyc sie resorow calkowicie
Juz samo to ze nie beda pekac mnie cieszy ,a do tego nie bedzie wieszakow czyli kat nataracia i zjazdu zwieksza sie sporawo..


Czekam na jakies konkrety..

Pozdrowka i dzikiej zabawy na sylwka!


Najprostsze rozwiazanie ktore wprowadzil bym w zycie na poczatek

Wyzsza szkla jazdy ,wydaje mi sie ze to juz bardziej w trail podchodzi poniewaz napewno jest duzo wiekszy skok i wykrzyz

sposob mocowania wachacza do mostu
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-07, 21:42   

Uważam, że zamiast pytać trzeba sobie policzyć kinematykę takiego układu. Jak się nie umie, to wziąć książkę do mechaniki i się nauczyć, to nie jest specjalnie skomplikowane. Zaoszczędzisz sobie prób i błędów oraz być może unikniesz spowodowania katastrofy drogowej.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-02-12, 19:49   

Gdyby ktoś chciał przerabiać samiego na sprężyny to tutaj jest fajne podwozie na sprężynach za nieduże pieniążki. http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C17469584.html
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-12, 20:20   Re: Przerobka suzki z resorow na sprezyny ...

[quote="kaczmarr_"]Witam

Zastanawiam sie nad zalozeniem sprezyn zamiast resorow.. Mam jednak obawy co do:

-miejsca mocowania "wachaczy" oraz ich dlugosci
-sposobu mocowania "wachacza" do mostu
-poprowadzeniem (katow) wachacza wzgledem walow napedowych
-miejscem mocowania wachaczy wzgledem polozenia krzyzakow walu (czy nei przeszkadza ze beda krzyzaki nizej ,wyzej ,bardziej przesuniete w prawo lub lewo)
-dlugoscia sprezyn
-dlugoscia amortyzatorow
-czy podczas skoku mostu nie okarze sie ze wal jest za krotki i cos sie wyrwie

Mam pare zdjec z neta ,wszystko wyglada bardzo prosto i mozna "na oko" okreslic gdzie porobic mocowania wachaczy zeby bylo ok
Widac tez na nich jak mniej wiecej maja wygladac mocowania do mostu
Mozna strzelac ile maja sprezyny wysokosci ,a ile amory -ale jedynie STRZELAC


Moze ktos z forumowiczow dumal juz nad tym i kombinowal przy zawieszeniu??

Widzialem tez juz posty o sprezynach dorzuconych do resorow.. Ja jednak planowal bym pozbyc sie resorow calkowicie
Juz samo to ze nie beda pekac mnie cieszy ,a do tego nie bedzie wieszakow czyli kat nataracia i zjazdu zwieksza sie sporawo..


Czekam na jakies konkrety..

ok, mam nadzieje ze co niektórych kolegów urażę i dzięki temu ocalę komuś życie ....

Bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego , bez wiedzy i doświadczenia , książek i szkoły ciężko będzie coś sensownego wykombinować.
Niestety mocowania wahaczy , przespawanie mostów to działania o wysokim współczynniku bezpieczeństwa z tego co tu obserwuje to raczej chodzi o niebezpieczeństwo .

Przy swapie silnika jeśli coś zdechnie to auto dalej nie pojedzie , przy zawieszeniu , hamulcach i kierownicy nie powinno być motaniny osób postronnych .

Kolego jeśli chcesz coś dobrego zrobić to najpierw to przemyśl ,później zastanów się dlaczego tak mało ludzi podejmuje się zawodowo takich działań.

Wiec co ja bym zrobił ?

Kupiłbym sobie resory OME lub Lovellsa albo ramę z Coily za 4300 i masz spokojną głowę śpiąc z czystymi gaciami
_________________
I've got nothing but time
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-02-19, 13:14   

http://allegro.pl/samurai...1467204084.html Zmotana rama.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-08, 19:38   

kaczmarr jak tam zalozyles sprezyny?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-03-11, 13:51   

Jak ktoś zabiera się za budowę zawieszenia to polecam tą pozycję:

http://www.ksiazki.motone...onstrukcji.html

Bardzo przystępnie jest tam wszystko wyjaśnione.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-11, 15:17   

gdzie taka ksiazke mozna nabyc? bo nie widze ksiegarni
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-03-11, 17:07   

http://www.nokaut.pl/ksia...onstrukcji.html
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-20, 10:39   

powiedzmy ze mam juz przygotowane na sprezyny i co dalej-od czego zakladacie sprezyny po lifcie np. 6cm


a numer jego to 666 :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-20, 10:47   

albert napisał/a:
powiedzmy ze mam juz przygotowane na sprezyny i co dalej-od czego zakladacie sprezyny po lifcie np. 6cm


a numer jego to 666 :-D


jeśli potrzebujecie wahacze z LR Discovery to mam do nich dostęp jak również do nowych tulei , śrub, nakrętek ,polibuszy tylko do Land Rovera
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-21, 12:00   

ilio sam jeszcze nie wiem co bede potrzebowal, ale dzieki za info, moze skorzystam
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-01, 18:46   

takie info zawsze sie przydaje
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
vandall jr 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: 3city
Wysłany: 2011-04-10, 22:13   

to jest ciężki temat ale jak cos służe pomocą :) zrobiłem i działa http://img43.imageshack.us/i/p1012720.jpg/
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-04-10, 22:46   

jakies szczególy przerobki-materialy, fotki umiejscowienia
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
vandall jr 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: 3city
Wysłany: 2011-04-10, 23:02   

http://img541.imageshack.us/i/p1012695.jpg/ a prosze tu sa foty :)
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-04-10, 23:08   

jakas suzukownia, widze tam jeszcze jedna. Jak zachowuje sie autko, z przodu od nivy a tyl wlasnej konstrukcji, czyli?

dobrze by bylo foty samych umocowan z przodu i tylu, jakie do tego amory dales i kolego cos wiecej bo wylewny to nie jestes :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
vandall jr 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: 3city
Wysłany: 2011-04-11, 00:26   

Przednia część zawieszenia to trzy drążki (2,8kg i 96cm każdy)plus panhard sprężyny przednie to łada niva tył wagowo łada skłania sie ku samurajowi , amortyzatory przednie omega tył (gazowe) . Tylne zawieszenie to dwa drążki takie jak przednie plus sierżant wraz z przewodem hamulcowym oraz przewodem odpowietrzenia .Kolumny amortyzatorów są własnej konstrukcji oraz wykonania . Przednia i tylna oś jest ograniczona stalowymi linkami aby nie uszkodzić amortyzatorów oraz rozwiazać problem wypadajacej sprężyny przy maksymalnym wykrzyżu sprężyna opada o dodatkowe 5cm .Wały napędowe pracuja na składanie na dystansie 2,5cm a zapasu maja 17 :-> Zawieszenie posiada dwie opcje pierwsza to wyscigowa skok :10cm mały wykrzyż duża sztywność druga:skok ok 60 cm i duża elastyczność .Wszystkie katy oraz trapez kierowniczy został orginalny taki jak w samuraju ...
_________________

 
 
     
witson 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 59
Skąd: Jedrzejow
Wysłany: 2011-04-11, 12:29   

W opcji wyścigowej jaką prędkość osiągasz na oesach ?
 
 
     
vandall jr 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: 3city
Wysłany: 2011-04-11, 19:16   

duzo zalezy od tego jaki to oes jesli to pętla to od 60-80 km/h jesli droga szutrowa ok 100
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.