Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 12:46
Brak hamulców z tyłu
Potrek 
nowicjusz



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 36
Skąd: Żywiecczyzna
Wysłany: 2013-03-25, 20:03   

Chodzi mi o trójnik zamiast korektora tak jak robią wszyscy żeby wykluczyć korektor z mniemanej usterki.
W trójniku (wszystko pływa razem) przód z tyłem. Natomiast korektor na to nie pozwala. W układzie z benzyny trójnik nie jest zły ale jest to inaczej rozwiązane.
_________________
Santana, 99" 1,9 TD PSA XUD9 Zmotany na 100 HP, BFG K2 MT, Ironman, tył X-SHOCK DAKAR
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-25, 20:07   

Trójnik jest zły w każdym przypadku.
Po to jest w samochodzie układ dwuobwodowy, żeby tych układów nie łączyć ze względów bezpieczeństwa.
W fabrycznym korektorze, mimo, że dochodzą do niego przewody od obu obwodów, to jednak fizycznie się nie łączą.
 
     
Potrek 
nowicjusz



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 36
Skąd: Żywiecczyzna
Wysłany: 2013-03-25, 20:43   

No to teraz sie dogadaliśmy :)
Dlatego go wywaliłem a są tacy co go polecają ...
_________________
Santana, 99" 1,9 TD PSA XUD9 Zmotany na 100 HP, BFG K2 MT, Ironman, tył X-SHOCK DAKAR
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-25, 20:46   

Korektor siły hamowania służy jak sama nazwa do rozkładu siły hamowania między tyłem a przodem. Jeśli go wywalisz (tak jak ja) to bedzie ci tył hamował na ostro. Idzie sie przyzwyczaić . Ja go nie mam od 3 lat. Tak samo kiedyś dawno temu wywaliłem go z Poloneza bo tam dodatkowo był połączony dźwignia z mostem i jak np siadła teściowa :mrgreen: to przymykał zawór.
Jak wywalisz korektor to nie wstawiasz trójnika tylko puszczasz jeden obwód na tył a drugi na przód i nic sie nie miesza.
Wymaga to przeróbki całego układu ale efekt to bezproblemowe hamulce
 
     
Potrek 
nowicjusz



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 36
Skąd: Żywiecczyzna
Wysłany: 2013-03-25, 20:57   

Samo dohamowywanie u mnie w korektorze jest zapieczone.
Znam zasade działania korektora tylko jw. napisałem miałem problem z lewym przednim kołem ...
Samo hamowanie owszem z trójnikiem jest efektywniejsze...
W benzynie zasilanie przednich kół idzie z trójnika a nie z pompy przynajmniej tak jest w serwisówce...
_________________
Santana, 99" 1,9 TD PSA XUD9 Zmotany na 100 HP, BFG K2 MT, Ironman, tył X-SHOCK DAKAR
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-25, 21:21   

ja już nie pamiętam jak to miałem -Ty masz dużo młodsze auto mogą być zmiany. Ale teraz to mam tak że z pompy wychodza dwa obwody i jeden mam poprzez trójnik zasilone dwa koła z przodu, a drugi leci do cylinderka prawego tyłu i z cylinderka do lewego tyłu
Ja miałem też jazdy z tym korektorem że raz tył był raz nie. Na przeglądzie zawsze coś marudzili. Teraz jak im nacisnę to mało tych rolek nie wyrwie :mrgreen:
 
     
Potrek 
nowicjusz



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 36
Skąd: Żywiecczyzna
Wysłany: 2013-03-25, 21:34   

U mnie jak depnąłem na trójniku to kierownica w lewo bo w moim układzie przez diesla nie dało się poprowadzić przewodu z trójnika przy prawym kole do lewego więc dali bezpośrednio z pompy a prawe z trójnika. To skróciło droge działania płynu i ciśnienie wali pierwsze na lewy przód a potem na resz.
A co powiesz kolego na ...
Przewód układu przedniego wchodzący do korektora zaślepić a przewód układy tylnego połączyć bez korektora z przewodem trzecim wychodzącym na tylni most.
Powinno to dać silniejsze hamowanie takie jak daje trójnik ale powinno wyeliminować mieszanie się dwóch układów...
_________________
Santana, 99" 1,9 TD PSA XUD9 Zmotany na 100 HP, BFG K2 MT, Ironman, tył X-SHOCK DAKAR
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-25, 21:42   

Tak to właśnie należy zrobić.
 
     
Potrek 
nowicjusz



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 36
Skąd: Żywiecczyzna
Wysłany: 2013-03-25, 21:48   

To gitara :-D
_________________
Santana, 99" 1,9 TD PSA XUD9 Zmotany na 100 HP, BFG K2 MT, Ironman, tył X-SHOCK DAKAR
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-25, 21:55   

ja mam trójnik z przodu na środku i z niego rozdział. Tyle że ja miałem już tak dość tych "spowalniaczy" że wytargałem wszystko i dałem nowe.
W sumie to dziwne że tak to ci działało przecież oryginalnie na tyle też pierwsze idzie do prawego koła a potem do lewego bez trójnika.
 
     
Potrek 
nowicjusz



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 36
Skąd: Żywiecczyzna
Wysłany: 2013-03-25, 22:04   

Owszem ale nie ma takiego układu oprócz diesla, w którym jakiekolwiek koło jest zasilane bezpośrednio z pompy (oryginalnie) a u mnie jest ...
A tył to już inna bajka u mnie też jest inaczej jest tam trójnik na moście i każde koło ma swój przewód.
_________________
Santana, 99" 1,9 TD PSA XUD9 Zmotany na 100 HP, BFG K2 MT, Ironman, tył X-SHOCK DAKAR
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-02, 15:16   

Jak kolego Hałas zakończyła się ta historia? Pytam bo mam identyczny problem. Twoje wskazówki ułatwią mi życie.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-03, 01:28   

Niestety wskazówek brak, ostatnio srajtek więcej stoi niż jeździ, ale w planach są tarcze na tył. Mam nadzieje, że wtedy się coś wyjaśni
 
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2017-11-04, 14:34   

cześć, Odkopię temat bo pasuje tytuł.

U mnie wczoraj na przeglądzie wyszło, że tył nie hamuje. Ręczny natomiast brzytwa.

Rozebrać tradycynie bębny czy raczej szukać gdzie indziej? Pytam żeby nie robić sobie dodatkowej roboty gdyby miało się okazać, że Samuraie mają takie przypadłości i wina leży gdzie indziej.

Dzięki
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-11-06, 10:34   

Rozebrać i zobaczyć co go boli. Może tłoczki stoją.

p.s. ręczny masz w bębnach nie na reduktorze?
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2017-11-06, 21:10   

rozbieraj tył jak sa tłoczki to prserabiaj na tarcze mniejsze koszta w puzniejszych eksploatacjiach
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.