Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-03-30, 23:08   SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY

Nie wiem czy wniose cos nowego do tematu.. Obecnie wsadzilem 1.6 8V w rame samuraia..

Niech cos trzasnie tego co napisal kiedys gdzies ze to dziecienne proste i bezproblemowe..

Otoz problem jest juz na wstepie: po przerzuceniu lap silnika z 1.3 do 1.6 okazalo sie ze NAWET otwory na sruby od strony pasazera sie roznia rozstawem -problem latwy do rozwiazania ,rozwiercamy otwory wiertlem fi13.. Nastepny problem to miejsce mocowania owej lapy na silniku.. Jest wysunieta do tylu przez co silnik stoi po skosie -mi najszybciej i najprosciej wyszlo odciecie mocowania lapy od ramy i przespawanie je okolo 3cm w strone kabiny

Silnik juz prawie.. Ale.. Wspomaganie.. Przekladnia ze wspomaganiem jest wieksza od zwyklej i rowniez ma inny rozstaw srub -tylko 1 z 3 pasuje ;]
Malo tego.. Pompa vitarowska na orginalnym stelazu za bardzo odstaje od silnika i nie miesci sie w ramie.. Tutaj z opresji wybrnalem powiekszajac "banana" od regulacji naciagu paska i doszlifowujac miejsce w mocowaniu tak zeby kolo pasowe moglo zblizyc sie do silnika. Pompa i przekladnia juz zamocowane ,pozostalo dobranie paska i spr czy wszystko razem zagra

Skrzynia.. "wystarczy flansza" pasuje na orginalne mocowania i rozstaw srub.. JASNE ;]
Do przeszczepu potrzeba: flansze ,kolo zamachowe z samuraia ,kpl sprzeglo z samuraia i rozrusznik (jeszcze nie sprawdzalem czy pasuje od vitary).Sruby rozstawem pasuja tylko 2gorne -ale zeby za latwo nie bylo trzeba rozwiercac otwory w skrzyni tak aby M12 przeszly. Z bocznymi srubami jest problem taki ze w 1.6 otwory sa rozmieszczone szerzej po okolo 1,5cm na strone. Nie da rady tutaj przykrecic flanszy do srzyni jednymi srubami (wezszy rozstaw na flanszy),a nastepnie przykrecic calosc do sailnika (szerszy rozstaw na flanszy) poniewaz glowki "wewnetrznych" srub stworza dystans miedzy flansza a plaszczyzna silnika -z pomoca przyszla wiec spawarka. Orginalne szpilki wychodzace ze skrzyni przycialem na 5mm i obszlifowalem na stozek ,nastepnie przystawilem flansze i przyspawalem ja do owych obrzynkow. W moim przypadku flansza byla nie dokladnie zwymiarowana i musialem poszerzac zewnetrzene boczne otwory po 5mm -przecinarka plazmowa -swoja droga BOSKIE urzadzenie przy jakichkolwiek pracach przy samochodzie
Obecnie silnik jest zesparowany ze skrzynia (bez sprzegla) ale widze juz kolejny problem ,a nawet 2problemy..

Jeden to taki iz mam wraznie ze kolo zamachowe od samuraia oparlo sie na wardze miski olejowej i bedzie o nie przycieralo ale to okaze sie po zalozeniu spowrotem kola od vitary i sprawdzeniu jaka szczelina powstaje z tym kolem

Drugi problem jest taki ze flansza ma 5mm grubosci ,a po wstepnych pomiarach miedzy jedna a druga skrzynia wyszlo mi ze walek jest w vitarowskiej skrzyni schowany 10mm glebiej w stosunku do silnika - nie wiem teraz czy czasem 5mm wiecej walka nie bedzie problemem przy zakladaniu skrzyni.. To sie rowneiz okaze na dniach ;]



Obecnie czekam na tarcze spiekowa ,poniewaz po zapewnieniach jakie wynalazlem na necie sprzeglo bedzie pasowalo od vitary.. Otoz NIE ,nie pasuje ,skrzynia samuraia nie pomiesci srednicowo ani docisku ani kola zamachowego z vitary. Samej tarczy od vitary rowniez nie wscisniemy do kola i docisku z samuraia -musi byc caly komplet zaadaptowany z samuraia tj: kolo zamachowe i kpl sprzeglo




Gdzies wyzej wyczytalem ze komputer do silnika 1.6 8V pasuje od 1.3 wtryskowego..
Same komputery(oba leza na biurku w garazu obok siebie) juz na starcie roznia sie wielkoscia i oznaczeniami ,czyli rowniez konstrukcja wewnetrzna.. Poza tym osprzet sterujacy praca silnika (czujniki itp) sa inne przy 1.3wtrysku i inne przy wtrysku od 1.6 -jakim cudem wiec ma takowy komputer pasowac?!

Jezeli jednak jest KTOS KTO ZASTOSOWAL TO OSOBISCIE i faktyczni mu to hasa to prosze o wypowiadanie sie ale jezeli jeden ziutek z drugim ziutkiem wyczytali ze stefan slyszal od kolegi ojca ze takie cos bangla ,bo dziadek jego zony jest mechanikiem i STWIERDZIL ze powinno dzialac -niech lepiej zamiast glupio gadac ,madrze to przemilczy ,bo znowu jakis JA lub ktos inny wyczyta te brednie na necie i przy montazu dostanie piany bo sie okaze ze jednak NIE WSPOLGRA jedno z drugim ,i tak jak w moim przypadku jestem w plecy na odsylaniu tarczy od vitary i oczekiwaniu na tarcze od samuraia ,w plecy takze jest na kosztach wysylki
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-04-03, 16:36   Re: SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY

kaczmarr_ napisał/a:
Nie wiem czy wniose cos nowego do tematu.. Obecnie wsadzilem 1.6 8V w rame samuraia..
Niech cos trzasnie tego co napisal kiedys gdzies ze to dziecienne proste i bezproblemowe..

Gdzies wyzej wyczytalem ze komputer do silnika 1.6 8V pasuje od 1.3 wtryskowego..
Same komputery(oba leza na biurku w garazu obok siebie) juz na starcie roznia sie wielkoscia i oznaczeniami ,czyli rowniez konstrukcja wewnetrzna.. Poza tym osprzet sterujacy praca silnika (czujniki itp) sa inne przy 1.3wtrysku i inne przy wtrysku od 1.6 -jakim cudem wiec ma takowy komputer pasowac?!


Jest to dziecinnie proste w porównaniu do przeszczepiania jakiegoś egzotyka typu honda x.y :mrgreen:
Co do komputerów, to nawet pomiędzy różnymi vitarami 1,6 były różnice w komputerach i nie da się ich zamienić w obrębie "jednego gatunku".
Z drugiej strony DA SIĘ wsadzić komputer vitarowski do samuraia. Ale nie ma to najmniejszego sensu.

ps.
Gdzieś w necie widziałem metodę na łączenie silnika 1,6 ze skrzynią samuraia bez żadnej flanszy, więc można taką operację przeprowadzić na kilka sposobów.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-04-04, 08:36   

W przypadku swapu 1,6 td kwestia osadzenia silnika w ramie i połączenia ze skrzynią to były klocki lego - żadnego spawania, cięcia, wiercenia... przepraszam, dwa otwory w skrzyni gwintowane trzeba było rozwiercić na przelotowe.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-04-04, 16:49   

Nie strasz nawet :-P czeka w garazu 1.6 16v .. mam nadzieje , że będzie prosto :)
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-04-04, 18:52   

ja mam u siebie vitarowski silnik 1.6 8v i jeżdżę na komputerze z 1.3
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-04, 19:38   

Cytat:
ja mam u siebie vitarowski silnik 1.6 8v i jeżdżę na komputerze z 1.3
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


I tak go poprostu wsadziles i hasa?! Bez zadnej ingerencji w program albo osprzet silnika??

Czy masz wtrysk i osprzet z 1.3 dolozone do 1.6 ?


tytus napisał/a:
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


Tego pod uwage u siebie nie biore poniewaz bedzie lift okolo 15cm i most do przodu okolo 10cm ,takze most omija mi "obnizenie " w misce o pare cm -a nie wspomnialem o tym bo to relacja z mojej walki z 1.6..

Ale dobrz zauwazyles Przy malym lifcie i nie zmienianiu polozenia mostu to moze byc problem ,i tutaj akurat ludki pisali o misce i smkou z 1.3 -od siebei moge napisac tyle ze miska vitary wydaje sie byc o wiekszej pojemnosci
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Ostatnio zmieniony przez kaczmarr_ 2013-04-05, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-04, 20:09   

Gadalem dzos z gosciem kt. Przeszczepil juz kilka 1.6 i cos tam czarowal ze mozna ominac problem mocowania silnika do ramy kombinujac z zamiana samych lap z samca i vitary, dzis napisze sobie do niego maila o szczegoly jak On tego swapa robil.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-04-05, 00:16   

nada sie ? :-D http://www.fotosik.pl/pok...479bee672d.html
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-05, 00:38   

Bedziesz wycinal przegrode zeby rozdzielacz zmiescic?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-04-05, 09:41   

Tak , najpewniej tak . :) zawsze to będzie gorzej go zalac ... hehe :)
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-05, 10:43   

Wez pod uwage ze silnik na odchylki na boki ,szczegolnie na wertepach ,wiec msuisz od razu wyrezac wieksza dziure ;)

Podobno stosuje sie "adapter" katowy od 1.6 8V ,wtedy aparat zostaje w komorze silnika i ma odstep od sciany grodziowej
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-04-05, 10:54   

Taak wiem wiem , coś będę kombinował .. doszły mnie słuchy , tak jak to pisałeś , że brat koegi kuzyna kaski , której mąz był w niemczech i tam pewnien gosc mówił , ze jego kuzyn który ma kolege .. spasował od misthubishi galanta i było ok :)

Generalnie auto przeznaczone na zmotke .. więc dziura w grodzi mi nie straszna.. czasem myślę ze to dobre rozwiazanie.. jakos zabudowac cały aparat zapłonowy ii wtedy trudniej go zachlapac :)

Pierw to go doprowadzam do stanu , myśe zalozyc drugi aternator u góry ...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-04-05, 10:57   

Na marginesie...
Jestem w trakcie opracowywania "patentu" na zapłon bezrozdzielaczowy do silników z aparatem zapłonowym.
Pozwala to wyeliminować kopułkę prawie całkowicie i uzyskać odporność na zalanie (bo nie będzie tam wysokiego napięcia)
:idea: :mrgreen:
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-04-05, 11:00   

ooo ... ambitnie :)
Ja sie pisze , jeżeli by to robiło i byo w miare tanie :)
aa to wykorzystuje czesci które są .. czy trzeba cos kupic
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-04-05, 12:05   

Kamilson napisał/a:
ooo ... ambitnie :)
Ja sie pisze , jeżeli by to robiło i byo w miare tanie :)
aa to wykorzystuje czesci które są .. czy trzeba cos kupic


Kupić trzeba "patent". Da się wykorzystać część elementów oryginalnych a część trzeba dobrać z innego auta.
Tanie to rzecz względna. Dla mnie niewrażliwość na wodę jest np. bezcenna :mrgreen:

A z zapisami to wiesz...
Raz się naciąłem na zapisy na interfejsy diagnostyczne do vitar.
Drugi raz się naciąłem na zapisy na metromierze.
Trzeciego nie będzie.
Jak będę miał gotowe i przetestowane, to mogę rozmawiać z chętnymi.

W każdym razie zapowiada się obiecująco.
Planuję do tego też opcjonalny dodatkowy elektroniczny regulator wyprzedzenia zapłonu - bardzo się przydaje przy pracy na lpg (i niechlujnie ustawionych kopułkach ;-) )
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-04-05, 13:38   

Przystawkę kątową opisywał DanielS na swojej stronie, co prawda do silnika Baleno ale to bez większej różnicy.
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-04-05, 17:58   

Jeśli aparat to razem z wałkiem od vitary ale tylko od 16v Ps.Kostuch jak coś wydumasz to ja się pisze ( ja się deklarowałem i odebrałem dla siebie i Didymosa )
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-04-05, 19:19   

Za jakiś miesiąc powinienem mieć prototyp.
Jakbym miał tyle czasu co mam pomysłów... :-|
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-05-01, 09:16   

kaczmarr_ napisał/a:
Cytat:
ja mam u siebie vitarowski silnik 1.6 8v i jeżdżę na komputerze z 1.3
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


I tak go poprostu wsadziles i hasa?! Bez zadnej ingerencji w program albo osprzet silnika??

Czy masz wtrysk i osprzet z 1.3 dolozone do 1.6 ?


tytus napisał/a:
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


Tego pod uwage u siebie nie biore poniewaz bedzie lift okolo 15cm i most do przodu okolo 10cm ,takze most omija mi "obnizenie " w misce o pare cm -a nie wspomnialem o tym bo to relacja z mojej walki z 1.6..

Ale dobrz zauwazyles Przy malym lifcie i nie zmienianiu polozenia mostu to moze byc problem ,i tutaj akurat ludki pisali o misce i smkou z 1.3 -od siebei moge napisac tyle ze miska vitary wydaje sie byc o wiekszej pojemnosci


Mam słupek z 1.6 8v gaźnikowej + układ wtryskowy z 1.6, reszta osprzętu z 1.3 i wszystko działa bez problemu. Co ciekawsze nie zmieniałem mocowań silnika tylko zostały "naciągnięte" i też chula :mrgreen:
Jak ktoś jest chętny to mogę powrzucać zdjęcia :-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-01, 09:22   

Ja bym prosil, napisz jeszcze jak rozwiazales sprawe aparatu zaplonowego bo w moim 1.6 wychodza 2 kanelki a w 1.3 3.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.