Wysłany: 2012-08-24, 19:30 redutkor 4.16 do samuraia
Tak jak w temacie. Myślę o zmianie reduktora z oryginalnego na 4.16, jednak nie posiadam na ten temat żadnej wiedzy tak naprawdę. Czy mógłby mi ktos opisac krok po kroku jak sie za to zabrać, od czego zacząć. Czy ktos zna może miejsce gdzie mógłbym kupic kompletny reduktor 4.16, bo z tego co patrzyłem w necie, chyba jest to niemozliwe.
Wysłany: 2012-08-24, 19:47 Re: redutkor 4.16 do samuraia
interneter napisał/a:
Tak jak w temacie. Myślę o zmianie reduktora z oryginalnego na 4.16, jednak nie posiadam na ten temat żadnej wiedzy tak naprawdę. Czy mógłby mi ktos opisac krok po kroku jak sie za to zabrać, od czego zacząć. Czy ktos zna może miejsce gdzie mógłbym kupic kompletny reduktor 4.16, bo z tego co patrzyłem w necie, chyba jest to niemozliwe.
Ja Ci sprzedam, kompletny reduktor 4.16, złożony i sprawdzony przeze mnie, aktualnie mam jeden na stanie... jesteś zainteresowany to ogłoszenie masz w dziale giełda, a telefon do mnie w stopce, zajmuję się reduktorami dość długi czas więc jak masz jakieś pytania to wal, kilka osób z tego forum ma 4.16 z moich rąk.
krok po kroku to wygląda tak, kupujesz, reduktor przychodzi do Ciebie, wyciągasz swój, wkładasz ten kupiony zalewasz olej i jeździsz.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-08-25, 07:26
no to chyba dobrze bo o to koledze pytającemu chodziło. Napisał, że nie wie nawet jak i gdzie kupić, a poziom wiedzy na temat samego reduktora ma minimalny.
Jak chce szczegółów z czego takie 4.16 jest zrobione to znajdzie w opcjach szukaj. A jak chce zwyczajnie 4.16 to śmiało może brać o Slavoka :)
Sprzedażą nie jestem zainteresowany. Chce po prostu trochę zmodernizowac swoją sucz i tyle. Dzięki za zainteresowanie się tematem i napewno się do kolegi SLAVOK odezwę
Bardziej tu zaleciało ofertą sprzedaży niż pomocą w tym co trzeba powymieniać w reduktorze żeby mieć 4.16
Trzeba wymienić 3 zębatki, które można kupić w stanach lub szukać w Polsce.... prywatny importer lub sklep: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/264/7724.html następnie trzeba sobie rozłożyć reduktor i je poprzekładać, można też zmotać z 2ch reduktorów co jest dokłądnie opisane w przyklejonym topicu, tyle, co do oferty sprzedaży, równie dobrze mógłbym mu napisać PW i na to samo by wyszło więc nie przesadzajmy ;)
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 120 Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2012-08-25, 13:24
Każdy, kto siedzi w temacie, wie że to nie jest reklama ani handel. Ten temat był już wiele razy wałkowany na forum, więc jak ktoś nie potrafi poszukać to może trzeba mu podsunąć pod nos gotowy. Ja osobiście rozmawiałem ze Slavko parę miesięcy temu przez telefon i nie jest tajemmiesinicą co trzeba zrobić, aby zwolnić reduktor.Opisał mi dokładnie co trzeba zrobić i co wymienić. Ja akurat mam dostęp do kuźni Jawor więc nie ma z tym problemu, ale jak ktoś chce to może w warunkach warsztatowych z dostępem do tokarki i do prasy może to samodzielnie przy minimalnym nakładzie kosztów. Wystarczy chcieć.
_________________ Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
polecam MODERATORA robote
slavok mi przerobil
szybko i rzetelnie
kuzwa nie wiedzialem ze 4.16 jest taki wolny, mozna wyjsc z auta i samurai jedzie za toba mimi ze idzie sie powolutku, moze to byc jeszcze zasluga bardzo krotkiej jedynki poldka
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Odświeżam temat, jestem w trakcie przebudowy na 4,16 i mam zonk nie mogę wyciągnąć tulejki od szybkościomierza, oblewam ją naftą, WD40 i ni ch...... może macie jakiś sposób.
Drugi temat to łożyska poprzedni właściciel zastosował obustronnie kryte i są w rewelacyjnym stanie, ale bardziej mnie interesuje co sądzicie o stosowaniu krytych łożysk w reduktorze, skrzyni biegów.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Ostatnio zmieniony przez moziembl 2013-04-17, 20:14, w całości zmieniany 1 raz
sorry, ale nie mogłem ;) niech mod pokasuje te posty niemerytoryczne (myślałem, ze sam moge usunac swoj post, zeby nie zaśmiecać, ale chyba nie bardzo?). w zakresie reduktorów niestety nie pomogę. pzdr
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-17, 21:15
Jeżeli masz mały palnik na propan-butan to spróbuj delikatnie podgrzać.Co do łożysk to lepiej odkryte-kiedy do napędu wejdzie woda,to z zakrytego emulsja nie wyleci.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 156 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-18, 11:14
W reduktorze i skrzyni jest olej do smarowania łożysk. Zakryte będą smarowane tylko tym co fabryka napuściła, kolejna rzecz to chłodzenie, które też realizuje olej.
Podsumowując moim zdaniem kryte też będą działały ale powinny być odkryte.
Dzięki za podpowiedzi, poszło bez podgrzewania tylko "siłom i godnościom osobistom". Ale mam inne pytanie guma osłonowa drążka reduktora czy spotkaliście się w zamiennikach? Albo inny ciekawy patent moja jest już trochę nadwyrężona zębem czasu.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
gumowa osłona przegubu do matiza (12 zl dalem), ucięta w odpowiednim miejscu, na drążku i na obudowie reduktora sciągnięta opaskami i trzyma sie. Ja akurat tak zrobilem ale to pewnie mozna znalezc pełno innych osłon, które tez da się dopasować
Właśnie tak dzisiaj mi kumpel podpowiedział żeby dopasować na przykład manszetę. Dzięki dzwoniłem dzisiaj do ASO i jak powiedzieli mi cenę to mnie z butów wyrwało, uwaga 280 PLN netto. To się opłaca z lowrange sprowadzić bo z transportem wyjdzie niecałe 200 PLN brutto. Po długim weekendzie wymontuje tę gumę i poszukam po sklepach motoryzacyjnych i podzielę się efektem.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum