Ostatnio znajomy uświadamiał mnie, że jeżdżąc Samim po asfalcie z napędem na 4 łapy mogę go uszkodzić. Argumentował to brakiem mechanizmu różnicowego w reduktorze. Chciałbym się dowiedzieć jak to naprawdę jest i jak wygląda sprawa jazdy z zapiętymi sprzęgiełkami w przednich kołach i niezapiętym napędzie 4x4?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-10-22, 21:26 Re: Jazda 4x4 po asfalcie
witaj
makus napisał/a:
jak wygląda sprawa jazdy z zapiętymi sprzęgiełkami w przednich kołach i niezapiętym napędzie 4x4?
można ale wnętrzności przedniego mostu się kręcą i więcej pali, z rozpiętymi sprzęgiełkami w czasie jazdy po asfalcie wał i reszta stoi.
Na suchym asfalcie to prawda nawet w instrukcji jest napisane ze 4 x 4 zapinamy jak jest mokro i slisko.
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-22, 21:32
Wszystko racja. Ja tylko od siebie dorzucę, że czy stoi czy leży (wał) to na czarnym choćby mokrym ja bym na cztery łapki nie zapinał. Jedynie jak czarne staje się zimą białe, no i białe białe a nie takie tarte jabłka pośniegowe z czarnymi przerwami.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-22, 21:41
Ja się nie odważam :) bo mi zara czarna plama na horyzoncie wyskakuję i już w stres wpadam i myślę, że może jakoś hulnę z kołami na wprost i zaraz za znajdę kępkę białego i sobie doślizgnę :D I po co mi takie emocje? Nie włączam 4x4 i już.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Jak nie jezdzisz w terenie to chyba nawet od czasu do czasu pasuje sprzegielka zalaczyc (nawet na asfalcie bez wlaczania 4WD) co by dyfer popracowal sobie. Smarowanie musi byc!
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Krk
Wysłany: 2013-10-24, 21:38
Ja tak urwałem wał przedni jak załączyłem 4x4 na asfalcie, ale oponki miały dużą różnicę w wysokości bieżnika ( ten sam rozmiar) . Sam wał też był w kiepskim stanie, ale po naprawieniu wału ewidentnie trzymało samochód po załączeniu 4x4.
to jest tak że obydwa waly które wychodzą z reduktora obracają się z jednakową prędkością gdy zakręcamy nap w prawo prawe kolo kręci się wolniej a lewe szybciej prędkości między przednimi kołami a tylnimi są różne a waly chcą się kręcić jednakowo gdyby był układ różnicowy miedzy osiowy zniwelował by te różnice gdy jedziemy po miękim koła po prostu się ślizną z inną prędkością i tyle błoto działa jak sprzęgło cierne no nie stety na twardym coś nie wytrzyma.Poskładaliśmy z kolegą przedni most w k160 daliśmy flaki z tylniego mostu datsun patrol z lsd z innym przełożeniem niż w tylnim moscie ma jeździ tak dwa lata ma z przodu lsd z tyłu lsd nie załącza napędów na twardym i jest ok
wszystko się zgadza- tylko mam jedno ale. Moja teściowa ma Jimny z 2010 i jak to baba jak ja obróci to zaraz napędy włącza i juz zapomina wyłączyć i tak śmiga do czasu jak teściu wsiądzie albo ja wtedy się wyłącza. Akcja trwa już z 3lata i na razie nic się nie stało. Dziwne ale prawdziwe.
A tak na marginesie orientuje się ktoś może czy defender 90 z 2009-10 ma między mostowy mech. różnicowy??
w przypadku twojej teściowej to może być tak że ma akurat opony sportowe w nawiasie ale jakieś szosówki które mają miejszy opór i po prostu się ślizną dużo Quadów nie ma z tyłu układu różnicowego a zakręca dla tego że jest mały rozstaw między osiami i niema zbyt dużej rużnicy obrotowej pomiedzy kołami na każdej osi z defenderem to gdzieś na gogle wpisz diskowery mają zwykły miedzy osiowy układ różnicowy blokowany
[ Dodano: 2014-01-06, 18:08 ]
własciwie nie wiem jaką jimny ma skrzynię i reduktor ale to jest chyba to samo co sami
w przypadku twojej teściowej to może być tak że ma akurat opony sportowe w nawiasie ale jakieś szosówki które mają miejszy opór i po prostu się ślizną dużo Quadów nie ma z tyłu układu różnicowego a zakręca dla tego że jest mały rozstaw między osiami i niema zbyt dużej rużnicy obrotowej pomiedzy kołami na każdej osi z defenderem to gdzieś na gogle wpisz diskowery mają zwykły miedzy osiowy układ różnicowy blokowany
[ Dodano: 2014-01-06, 18:08 ]
własciwie nie wiem jaką jimny ma skrzynię i reduktor ale to jest chyba to samo co sami
Chłopie, słyszałeś o czymś takim jak przecinek i kropka?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-06, 20:59
Hmmmm widze ,że wszystkie teściowe są zdolne. Moja skasowała półroczną C3 dwa razy. Raz przestawiła bramę bo jej sie gaz z hamulcem pomylił a potem na dach spadlo 0,5T lodu.
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum