Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Lift wieszakow sj
zygizz
nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 58
Wysłany: 2011-01-07, 01:40   Lift wieszakow sj

Witam, przymierzam sie do wydluzenia wieszakow w moim Suzuki.

Z tego co wyczytalem to wydluzyc o 5cm, a probowal moze ktos z wiekszym wydluzeniem?? Nie wiaze sie to z innymi niezbednymi modyfikacjami?

Zamierzam w przyszlosci jeszcze podniesc bude nad rama o jakies 5-6cm
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-01-07, 07:56   

Każda ingerencja w układ jezdny może być niebezpieczna więc jeśli wszyscy robią max +5 to może zrób tak jak wszyscy. Buda u mnie +6 robi ok.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-07, 10:45   

jak Myszon radzi, uwazam ze 5 to max i nic sie nie dzieje, sa jeszcze inne sposoby podniesienia budy, choc ja i tak zawsze na mostach sie zawieszam, haha :lol:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-07, 18:03   

Moim zdanie jeśli zwiększy je o 5 cm to już jest dużo ;-) I poiem że już są i tak za dożo bo strasznie ryją a co dopiero jak byś zrobił większe to wszędzie byś wadzi wieszakami :->
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-08, 09:14   

przecież niezależnie od tego jakiej długości dasz wieszaki to i tak ich dół będzie dokładnie tyle samo od ziemi co oryginał. choćbyś nawet miał wieszaki 50cm to i tak bliżej ziemi niż oryginalne nie będą.
więc jaki cudem przy dłuższych wieszakach będziesz bardziej zawadzał? chyba że będziesz wjeżdżał w głębsze przeszkody to wtedy oryginalne też tak samo umoczysz.
odległość dołu wieszaków od ziemi zmienia się TYLKO Z WIELKOŚCIĄ KOŁA
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-08, 11:07   

ale wyzej siedzi i moze zobaczyc rysy na dachu w tico :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-08, 18:26   

lokoktentek napisał/a:
przecież niezależnie od tego jakiej długości dasz wieszaki to i tak ich dół będzie dokładnie tyle samo od ziemi co oryginał. choćbyś nawet miał wieszaki 50cm to i tak bliżej ziemi niż oryginalne nie będą.


Spoko załóż i powiedz jak było :lol: :mrgreen: Jak byś tak pomyślał to czym większe wieszaki to gorzej bo będą rył m będą więcej za sobą brał w bagnie , na wykrzyżach , i np na podjazdach do stromej górki typu "miedza" :lol:
lokoktentek napisał/a:
odległość dołu wieszaków od ziemi zmienia się TYLKO Z WIELKOŚCIĄ KOŁA


ja bym nie powiedział no ale ..... :lol:
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-01-08, 19:33   

Suzuka 4x4 napisał/a:
lokoktentek napisał/a:
odległość dołu wieszaków od ziemi zmienia się TYLKO Z WIELKOŚCIĄ KOŁA


ja bym nie powiedział no ale ..... :lol:

ZGADZAM SIĘ Z Suzuka 4x4,
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-08, 22:39   

no dajcie spokój, wiem że jest sobota ale myślcie logicznie i trochę matematycznie.
przecież kształt pióra jest zawsze ten sam. ja dasz dłuższy wieszak to będziesz miał dalej od pióra cały samochód (oprócz mostu) a nie dalej pióro od ziemi.

oczywiście, zgadzam się z wani że ja są dłuższe wieszaki to więcej się nimi zbiera błota ale tylko dlatego że zderzak mniej zbiera bo reszta samochodu jest wyżej.

wiec wieszakami ryjesz tak samo tyle że zderzak mniej zbiera i więcej idzie w wieszaki
ale nadal wieszaki (ich dolna część) jest dokładnie w tej samej odległości od ziemi

są DWA sposoby oddalenia wieszaków od ziemi:

- wymiana piór na bardziej wygięte
- większe koła (które to jednocześnie podnoszą również most ponad ziemię)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-09, 14:52   

Ta jasne a pomyślałeś nad tym ze jak dasz dłuższe wieszaki resory będą się robił w 'S'

I tu sie mylisz bo ty nie rozumiesz że na oryginalnym wieszaku nie będziesz tak rył o glebę jak przedłużanym , a głowie się o to rozchodzi że oryginalne są pod kątem a przedłużane prosto :lol:
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-11, 10:18   

nie wiem co ma dłuższy wieszak do "esowania" resorów... myślałem że to po SPOA jest to ryzyko...

a czy wieszak będzie pod kątem czy nie to odległość jego dolnej części i tak będzie taka sama. prze założeniu że pióro nie zmieni swojego kształtu a nie powinno, tym bardziej przy mostach nad piórami.

think...
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-11, 10:51   

Odległość sie nie zmienia , ale o to chodzi że jeśli zrobisz dłuższe to działasz na nie korzyść właściwość terenowych samochodu bo czym dłuższe to samochód będzie mniej stabilny na trawersach (powiesz to po co robi sie SPOA albo zmienia sie zawieszenie ) Wiec tu ci odpowiem żeby podwyższyć samochód ale w rożnych proporcjach. Uważam że max podniesienie samochodu na wieszakach powinno być tylko +2" :-)
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-11, 15:49   

no i całkowicie się z Tobą zgadzam, sam mam SPOA własnoręcznie zrobione i wieszaki 15cm no i na trawersy w ogóle nie wjeżdżam, za to wykrzyże... :-)

mi chodzi tylko o to powiedzenie ze "dłuższymi wieszakami będziesz bardziej rył" jest błędne bo jakie by one nie były to nadal są tak samo od ziemi 8-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-11, 18:18   

To zadanie jest bardzo sporne , bo coś daje i coś zabiera to podwyższanie na wieszakach no ale.... nie ma o czym gadać :mrgreen:
 
     
zygizz
nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 58
Wysłany: 2011-02-24, 23:20   

a ktos z forumowiczow ma dluzsze wieszaki jak +5cm ?? Sa tego jakies negatywne strony ??
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-09, 16:40   

koledzy zauważyłem że nikt z was nie wspomniał o tym że przedłużenie oryginalnych wieszaków o 50
nie podnosi auta o tyle samo a o jedynie jakieś 25.
przecież wieszak jest na jednym końcu resora piórowego a mocowanie resora do mostu mniej więcej na jego środku...
więc logiczne jest że auto proporcjonalnie podniesie się jedynie o połowę.

ja tak dokładnie mam (wieszaki +50) i w tym miejscu pytanie:
mam oryginalne amorki i czy powinienem je wymienić na dłuższe?
bo czasem gdy jadę po dużych wybojach i kolo wpada w jakąś np dziurę to słyszę taki dzwięk jakby głuche uderzenie w pełni wysuniętego tłoczyska
amortyzatora i dopiero po chwili koło opada że tak powiem do końca i wjeżdża w dziure
miałem to ostatnio sprawdzić i upewnić się organoleptycznie poprzez wykręcenie obu tylnych amorków sprawdznie na zaoranym polu czy ów głuchy stuk pozostał czy nie
ale może koledzy coś doradzą...
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-09, 17:20   

Ogranicznikiem skoku przy dobiciu mają być odboje a nie amortyzatory...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-09, 17:25   

Myślę,że stuka przy rozciąganiu amorka-jest za krótki.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-09, 17:33   

ogólnie powiedzmy tak zwiększyć odległość mostu od gleby można tylko za pomocą zwolnic lub większych kół wieszakami podnosisz tylko karoserię wraz z ramą .I to jest dobre i to jak podniesiesz na wieszakach to nie będziesz się wieszał na ramie a jak zwiększysz wysokość na mostach to nie będziesz się wieszał na mostach ale znowu jak założysz felgi o większym offsecie i do tego dystans np 35 cm to może się zdarzyć że zawiśniesz w koleinach .Morał jest taki , zależnie od potrzeb w jakim terenie masz zamiar jeździć to do takiego się przerabia auto do trialu inaczej do bagna inaczej a do sprintu jeszcze inaczej ,tyleż sposobów ile rodzai off roadu i ludzi go uprawiającego ufff napisałem :-D
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-09, 17:35   

Zawias napisał/a:
Myślę,że stuka przy rozciąganiu amorka-jest za krótki.


ja też tak myślę

czyli wygląda na to że nawet założenie wieszaków +50 powoduje że maksymalne wysunięcie tłoczyska amortyzatora
okazuje się niewystarczające, trochę czytałem tu na forum że na tył można założyć z vitary i lublina I tak?
bo widzę na allegro do lublina I są po 68 zł/szt nowe...

proszę po poradę.


egon napisał/a:
ogólnie powiedzmy tak zwiększyć odległość mostu od gleby można tylko za pomocą zwolnic lub większych kół wieszakami podnosisz tylko karoserię wraz z ramą .I to jest dobre i to jak podniesiesz na wieszakach to nie będziesz się wieszał na ramie a jak zwiększysz wysokość na mostach to nie będziesz się wieszał na mostach ale znowu jak założysz felgi o większym offsecie i do tego dystans np 35 cm to może się zdarzyć że zawiśniesz w koleinach .Morał jest taki , zależnie od potrzeb w jakim terenie masz zamiar jeździć to do takiego się przerabia auto do trialu inaczej do bagna inaczej a do sprintu jeszcze inaczej ,tyleż sposobów ile rodzai off roadu i ludzi go uprawiającego ufff napisałem :-D


spoko kolego, ale ja chciałem tylko zapytać jakie amorki podpasować do wieszaków +50 ;)
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.