Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SPOA - problemy z wałem, podwójny krzyżak, inny wał itp.
thor997
świeżak


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-18, 22:09   SPOA - problemy z wałem, podwójny krzyżak, inny wał itp.

Witam, przerobiłem Samuraia na SPOA i mam problem ze zbyt ostrym kątem tylnego wału (pomimo założonego dystansu wału). Powoduje on bicie i dość spore drgania, czy ktoś może bawił się w podwójny krzyżak na wale albo ma zamontowany wał od innego auta. Z góry uprzedzam, że nie wchodzi w rachubę zmiana nachylenia dyfra mostu lub jego nakręcenie, ponieważ korzystam z gotowego pakietu SPOA Calmini, które wymusza określone jego położenie.
Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi.
_________________
PIŹDZIKI GÓRĄ!!!
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-18, 23:28   

kolego a gdzie dawałes dystans??
sprobuj dac przy reduktorze ja tak zrobiłem i przeszło
ale zalerzy jak wysoko podniosles??
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
thor997
świeżak


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-19, 06:28   

Dystans dałem przy moście, ale w takim razie spróbuje przy reduktorze, myślałem, że to bez różnicy a auto podniosłem o grubość mostu + 2''.
_________________
PIŹDZIKI GÓRĄ!!!
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-19, 08:55   

podniosłes tak samo jak ja ,ja tez dałem przy wale i teraz widze, ze przy reduktorze predzej czy puzniej pujdzie mi krzyrzak i zamierzam cos z tym zrobic
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
witson 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 59
Skąd: Jedrzejow
Wysłany: 2011-04-19, 09:30   

Mam podobny problem, najlepiej byłoby zastosowac wał z podwójnym krzyżakiem, mając wał i dwie flansze z łapą do krzyżaków z drugiego wału można by to zrobic, tylko nie wiem czy to dałoby sie wyważyć :) możesz też spróbować obniżyc troszke reduktor. Za dorobienie normalnego wału powiedzieli mi w zakładzie 1000zł, a na podwójnym kardanie to pewnie z 1200zł a to sporo.
 
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-19, 09:39   

no ciekaw jestem jak te podwujne krzyzaki beda sie sprawowac w terenie czy to zda egzamin itd......

[ Dodano: 2011-04-19, 09:40 ]
a z obnizaniem reduktora niewiem czy to taki dobry pomysł;-(
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-19, 11:06   

podwójne krzyżaki zdają egzamin i to bardzo dobrze.
Miłej lektury:
http://www.pirate4x4.com/...haft/index.html

w samuraiu ciężko obniżyć reduktor bo tam jest belka poprzeczna spinająca ramę i ona przeszkadza...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
thor997
świeżak


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-20, 06:05   

Dzięki za podpowiedzi, chyba zdecyduje się na podwójny krzyżak, który ukleje z dwóch końcówek wału, jak z tym się uporam to dam znać jak wydzło. Pozdrawiam!!!
_________________
PIŹDZIKI GÓRĄ!!!
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-20, 15:59   

thor jak ci sie uda to zapodaj foty i jakis maly filmik jak to sie zachowuje bo tez o tym mysle
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-08-18, 21:38   

Koledzy rozwiazaliście jakos problem ?
Podniosłem auto (nie spoa) jest dość mocny kąt wału przy reduktorze. Przy rozpedzaniu auta przy predkosci ok 30-40km/h są zaj.....e wibracje na tylnym moscie,
jak to zlikwidować ?
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-08-19, 10:52   v

kolego V a podnoszac dałes jakies dystanse a najlepiej zapodaj fote jak to wyglada i wtedy ktos powie ci co i jak
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-08-19, 22:55   

tak to wygląda jeszcze przed założeniem dystansu


Uploaded with ImageShack.us

po dystansie 9mm jest jakby troche lepiej ale nadal czuć spore wibracje
ktos ma pomysł?
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-08-19, 23:24   

Ja po zrobieniu spoa dałem dystanse o grubości 20mm i jest ok
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-08-20, 10:18   

kolego a od której strony dawałes dystans ?
troche nie rozumiem jakie zadanie ma spełnic dystans, nie zmniejsza sie przecież kąt,
czy chodzi o "skrócenie" wału na wieloklinie ?
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-08-20, 11:56   

kolego wkładajac wał trzebyło dopchnac go do konca i zobaczysz ile masz miejsca i zobaczysz po co ci dystans ale zrobisz jak bedziesz chcial
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-08-20, 12:21   

dystans dajesz pomiędzy flansze główki mostu a flansze wału.
no nie do końca, wał musi mieć trochę miejsca na pracy przy kompresji, do końca to ci reduktor wywali z poduszek jak przy cofaniu na coś najedziesz.

co do drgań, drga i będzie drgało... popatrz jakie masz kąty na krzyżakach, później spójrz na to:


Uploaded with ImageShack.us

i wyciągnij wnioski, kąty muszą się równoważyć.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-08-20, 22:09   

u mnie nie ma żadnych drgań a mam spoa resory mazur 5" + rewolwery jutro zrobię zdjęcie
_________________
Suzuki Samurai SJ 2.0 115 km, SPOA, Lift na wieszakach, Resory Mazur +5", Przespawane felgi, Opony kopia Simex 31", Snorkel "homemade", 13000lbs Winch
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2018-09-20, 11:07   

thor997 napisał/a:
Dzięki za podpowiedzi, chyba zdecyduje się na podwójny krzyżak, który ukleje z dwóch końcówek wału, jak z tym się uporam to dam znać jak wydzło. Pozdrawiam!!!


hej i jak Ci poszło z tym wałem? masz jakieś zdjęcia?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.