Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pęknięcie bloku G13A
Benny 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Żywiec/Kraków
Wysłany: 2013-05-20, 14:05   Pęknięcie bloku G13A

Witam

Zakupiłem leciwego SJ413 88' i pojawiły się problemy:) Po przejechaniu niewielkiego dystansu zaczęło się kopcenie, czego nawet się spodziewałem, ale nie w takim stopniu jak teraz. Początkowo zgodnie z kolegami stwierdziłem że kopci na szaro i to na pewno mieszanka. Otóż nie, regulacja / przełożenie gaźnika nic nie dało, za to zauważyłem duży ubytek oleju.
Pomiar kompresji na ciepłym silniku wyszedł 12,5 - 13 bar na wszystkich garach. Próba olejowa dała znikomy wzrost ciśnienia (0,1 - 0,2 bar). Mocy, w porównaniu ze "zdrową" suzuką kolegi, też mu nie brakuje.
Zrobiłem szybką wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy (sznurek) - nie pomogło, wciąż dymi.
Zdecydowałem się na zrzucenie głowicy i oto moim oczom ukazał się widok:

https://picasaweb.google.com/mm.fojcik/Samurai#5880028672216329730

Pęknięcie między tulejami 2 i 3 cylindra. Uszczelka w tym miejscu miała odgnieciony ślad ale nie było nic wypalone.
Tujele wyglądają super.
Teraz pytanie: czy olać to, wymienić pierścienie, sprawdzić oraz splanować głowicę i składać do kupy, czy wywalić ten blok na złom?
Co sądzicie?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-20, 16:18   

Takie prowizoryczne leczenie nei ma sensu, lepiej kupic blok albo kompletny silnik . . .
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-20, 16:57   

wydaje mi się że taniej kupisz cały silnik bo kiedyś widziałem blok to mi kory wywaliło za jaka cenę
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-20, 17:04   

pogadaj z kolega SjBielsko On cilnik na czesci rozbieral.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-20, 19:15   

A mi taki wtryskowy blok (w sumie prawie cały silnik) zalega niepotrzebny...
8-)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-05-20, 19:59   

, a ja za tydzień będę przypadkiem jechał z Warszawy na południe.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Benny 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Żywiec/Kraków
Wysłany: 2013-05-21, 11:17   

Rozmawiałem ze specami w zakładzie regenerującym głowice, mówią że przy suchych tulejach pęknięcie w takim miejscu można potraktować Loctite'em i nie powinno się nic dziać, tym bardziej że uszczelka nie była uszkodzona w tym miejscu i nie pracuje na tej powierzchni. Zaryzykuję zmontowanie tego ze względu na dobry stan tulei
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.