Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 12:29
Upgrade tylnych hamulców do tarczowych
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
  Wysłany: 2013-05-26, 19:28   Upgrade tylnych hamulców do tarczowych

Witam

Zaczynam swoją relację z przerabiania tylnych hamulców zgromadziłem już prawie wszystkie materiały i dzisiaj zacząłem pierwsze przymiarki i pierwszy zonk, żeby nie odcinać bębnów i przeróbka była łatwiejsza zakupiłem gotowe flansze
http://ore4x4.pl/products...i-vitara-detail
ale okazało się że środkowy otwór nie pasuje do kołnierza na półosi, napisałem do firmy sprzedającej i czekam na odpowiedź.

Dalsza relacja już wkrótce
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-11-28, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-28, 08:11   

Czyli jednak prościej wyciąć z bębnów :mrgreen:
_________________
Samurai na springu
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-28, 20:20   

Już się wszytko wyjaśniło okazało się że wymiar środkowego otworu jest pod półoś od Vitary. Dzisiaj zakończyłem kompletu materiałów do przeróbki przerabiając linki samurai-owe hamulcowe pod nowe zaciski.

A to zestaw do samodzielnego montażu.



Od jutra po pracy montaż i relacja foto.

C. D. N.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-05-28, 22:37   

ja jestem świeżo po przekładce na tylne poldonowe/fiat 125 i się zastanawiam jak rozwiążesz temat dociśnięcia łożyska półosi do mostu,by nie wyjeżdżało - w adapterze duży otwór,do tego tylko na 3 a nie 4 śruby mocowany
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-30, 20:01   

M A M N A R E S Z C I E R E C Z N Y Z P R A W D Z I W E G O Z D A R Z E N I A ! ! !
przepraszam za krzyk ale radość jest duża

A poniżej relacja z komentarzami.

W czasie przygotowań i gromadzenia materiałów musiałem zregenerować używane zaciski od Forda Scorpio, po ich totalnym rozebraniu zacząłem czyścić je szczotką drucianą, papierem ale przy tej ilości zakamarków było to awykonalne i oddałem do piaskowania i oto efekt.



A teraz do konkretów
Po zdjęciu bębnów i tarczy na której zamontowane są szczęki





Musiałem wymienić śruby mocujące flaszę dociekającą łożysko półosi, tak aby wystarczały do przykręcenia uchwytów zacisków i poniżej odpowiedź dla wątpliwości Hugo91





Uchwyty przykręcone są od tyłu tak aby oryginalna flansza dociskała łożysko.
Dalej przełożyłem szpilki z bębna do flanszy i rozwierciłem 4 środkowe otwory z 12 na 12,5mm żeby łatwiej wchodziły na szpilki.



Po założeniu i przykręceniu tarczy na dwie szpilki zaczęło się dopasowanie jarzma



I tak trzeba skrócić słupki ktorymi mocujemy jarzma do uchwytu na skróciłem na 25 mm i tarcza wypada wtedy idealnie na środku szczeliny jarzma. Lekko trzeba też było podebrać szczelinę gdzie wchodzi tarcza, można też lekko pod szlifować otwory uchwytu tak żeby jarzmo poszło z milimetr wyżej, pod szlifowałem jarzmo.





Następnie trzeba skrócić przewód hamulcowy tak aby połączenie z miękkim przewodem wypadało zaraz za uchwytem. Miękkie przewody mają 30cm ale nieweim od czego są bo byłem u producenta i poprosiłem o przewód długości 30 cm i mi przynieśli. Jeśli na połączeniu miedziane będą się odłamywać to wymyślę jakiś uchwyt.



dalej to już końcowy montaż klocków i zacisków. Później odpowietrzenie i podłączenie linek ręcznego i regulacja.





Jeszcze słowo o linkach ręcznego, Ja wykorzystałem swoje bębnowe, tylko dałem do przerobienia do warsztatu dorabiającego linki trzeba było obciąć końcówkę zdjąć sprężynę skrócić i zacisnąć oczko.
Pomysł wykorzystania zacisków Forda Scorpio zawdzięczam Sławkowi Pstrągowskiemu z http://suzuki-czesci.pl/ także uchwyty są jego własnej konstrukcji.
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, zobaczymy jak będą się zachowywać w błocie, czy nie będą się zapiekać itd.

To chyba wszytko w razie pytań walcie śmiało.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-30, 20:46   

Jedna uwaga.
Może mi perspektywa zdjęć zaburza ogląd, ale nie wydaje ci się, że przy wykrzyżu zacisk skoliduje z odbojem? :roll:

Sam mam tarczówki z tyłu (na oryginalnych zaciskach) i ledwo się mijają z odbojem. A te fordowskie większe są...
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-30, 20:57   

faktycznie tak to na zdjęciu wygląda, że może się odbój zatrzymywać na zacisku.
przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok
Ja tak zrobiłem, bo mi haczyły o sprężynę i jest git :-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-05-30, 21:12   

no i wszystko jasne :)
blokują Ci wszystkie 4 koła na szutrze czy tylko przód ? u mnie tył coś słabo łapie, pojadę na stację sprawdzić siły hamowania i ewentualnie reduktor oryginalny wyrzucę
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-30, 21:18   

U mnie tył i przód łapie w tym samym momencie.
Mógłby na to zaradzić korektor siły hamowania, ale puki co, mi to nie przeszkadza, więc tak zostanie
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-05-30, 21:26   

Przy załączonym 4x4 może racja, ale na samym tyle to już zależy od nawierzchni.
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-30, 21:31   

zawsze można dopasować korektor od innego auta, albo tjuningowy, regulowany, więc nie ma z tym problemu
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-30, 21:35   

Dzięki koledzy za cenną uwagę, jutro porobię testy z wykrzyżem, na szutrze jeszcze nie byłem, na razie testy były w około ulicami, a wszystkie utwardzone.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-31, 09:24   

chomik. napisał/a:

przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok
Ja tak zrobiłem, bo mi haczyły o sprężynę i jest git :-)

I w celu odpowietrzania zacisków stawiasz auto w pionie? :-D
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-31, 09:44   

dojrzałeś to, że będą haczyć o odbój, a nie dojrzałeś w którym miejscu mają odpowietrznik? Patrząc na ich konstrukcję, pewnie w aucie z którego pochodzą, też są z boku

A ja mam z tyłu, przednie zaciski z samuraia, które są ustawione nie na górze, a z boku tarczy i też się je da bez problemu odpowietrzyć. Wystarczy raz zainwestować w takie coś
http://allegro.pl/zestaw-...3262628914.html
i nawet jak zamontujesz do góry nogami, bez problemu odpowietrzysz
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-05-31, 14:38   

kostuch napisał/a:
chomik. napisał/a:

przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok

I w celu odpowietrzania zacisków stawiasz auto w pionie? :-D


A co ma położenie zacisku do odpowietrzenia?
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-31, 14:42   

Przecież jak odpowietrznik nie będzie w najwyższym punkcie, to można sobie wysysać do bólu a powietrze i tak zostanie. :roll:
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-31, 15:25   

może pompując pedałem, ale nie podciśnieniowo

ja mam swoje zaciski (jak już pisałem, samuraiowe Aisiny), założone tak
https://picasaweb.google.com/104364141168163923931/ZawiasTy#5879394518235303634
i nie miałem najmniejszego problemu z odpowietrzeniem ich
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-05-31, 17:46   

no mi auto się widać dotarło bo 4 koła się ładnie blokują, na stacji diagnostycznej wyszło,że siła hamowania z przodu to około 1700N a z tyłu na obu kołach równe 1070 :) czyli wychodzą proporcje 60:40 przy seryjnym reduktorze
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-31, 18:45   

chomik. napisał/a:
może pompując pedałem, ale nie podciśnieniowo

Być może - nigdy nie miałem zacisków w innej pozycji niż odpowietrznik na górze.
A jesteś w stanie wytłumaczyć jak to działa?
Tzn. jest bąbel powietrza w górze zacisku a odpowietrznik gdzieś po środku. Podłączasz wysysarkę i przez odpowietrznik wysysa ona... płyn. Płyn się uzupełnia ze zbiorniczka a bąbel powietrza nadal jest w górze.
Przynajmniej na logikę tak to widzę :roll:
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-31, 18:50   

Chyba ze jest tam tag ogromne poodcisnienie ze wyssa wszystko ;] w co watpie.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.