Wysłany: 2013-05-26, 19:28 Upgrade tylnych hamulców do tarczowych
Witam
Zaczynam swoją relację z przerabiania tylnych hamulców zgromadziłem już prawie wszystkie materiały i dzisiaj zacząłem pierwsze przymiarki i pierwszy zonk, żeby nie odcinać bębnów i przeróbka była łatwiejsza zakupiłem gotowe flansze
http://ore4x4.pl/products...i-vitara-detail
ale okazało się że środkowy otwór nie pasuje do kołnierza na półosi, napisałem do firmy sprzedającej i czekam na odpowiedź.
Dalsza relacja już wkrótce
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-11-28, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Już się wszytko wyjaśniło okazało się że wymiar środkowego otworu jest pod półoś od Vitary. Dzisiaj zakończyłem kompletu materiałów do przeróbki przerabiając linki samurai-owe hamulcowe pod nowe zaciski.
A to zestaw do samodzielnego montażu.
Od jutra po pracy montaż i relacja foto.
C. D. N.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Wiek: 33 Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 69 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-05-28, 22:37
ja jestem świeżo po przekładce na tylne poldonowe/fiat 125 i się zastanawiam jak rozwiążesz temat dociśnięcia łożyska półosi do mostu,by nie wyjeżdżało - w adapterze duży otwór,do tego tylko na 3 a nie 4 śruby mocowany
M A M N A R E S Z C I E R E C Z N Y Z P R A W D Z I W E G O Z D A R Z E N I A ! ! !
przepraszam za krzyk ale radość jest duża
A poniżej relacja z komentarzami.
W czasie przygotowań i gromadzenia materiałów musiałem zregenerować używane zaciski od Forda Scorpio, po ich totalnym rozebraniu zacząłem czyścić je szczotką drucianą, papierem ale przy tej ilości zakamarków było to awykonalne i oddałem do piaskowania i oto efekt.
A teraz do konkretów
Po zdjęciu bębnów i tarczy na której zamontowane są szczęki
Musiałem wymienić śruby mocujące flaszę dociekającą łożysko półosi, tak aby wystarczały do przykręcenia uchwytów zacisków i poniżej odpowiedź dla wątpliwości Hugo91
Uchwyty przykręcone są od tyłu tak aby oryginalna flansza dociskała łożysko.
Dalej przełożyłem szpilki z bębna do flanszy i rozwierciłem 4 środkowe otwory z 12 na 12,5mm żeby łatwiej wchodziły na szpilki.
Po założeniu i przykręceniu tarczy na dwie szpilki zaczęło się dopasowanie jarzma
I tak trzeba skrócić słupki ktorymi mocujemy jarzma do uchwytu na skróciłem na 25 mm i tarcza wypada wtedy idealnie na środku szczeliny jarzma. Lekko trzeba też było podebrać szczelinę gdzie wchodzi tarcza, można też lekko pod szlifować otwory uchwytu tak żeby jarzmo poszło z milimetr wyżej, pod szlifowałem jarzmo.
Następnie trzeba skrócić przewód hamulcowy tak aby połączenie z miękkim przewodem wypadało zaraz za uchwytem. Miękkie przewody mają 30cm ale nieweim od czego są bo byłem u producenta i poprosiłem o przewód długości 30 cm i mi przynieśli. Jeśli na połączeniu miedziane będą się odłamywać to wymyślę jakiś uchwyt.
dalej to już końcowy montaż klocków i zacisków. Później odpowietrzenie i podłączenie linek ręcznego i regulacja.
Jeszcze słowo o linkach ręcznego, Ja wykorzystałem swoje bębnowe, tylko dałem do przerobienia do warsztatu dorabiającego linki trzeba było obciąć końcówkę zdjąć sprężynę skrócić i zacisnąć oczko.
Pomysł wykorzystania zacisków Forda Scorpio zawdzięczam Sławkowi Pstrągowskiemu z http://suzuki-czesci.pl/ także uchwyty są jego własnej konstrukcji.
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, zobaczymy jak będą się zachowywać w błocie, czy nie będą się zapiekać itd.
To chyba wszytko w razie pytań walcie śmiało.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
faktycznie tak to na zdjęciu wygląda, że może się odbój zatrzymywać na zacisku.
przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok
Ja tak zrobiłem, bo mi haczyły o sprężynę i jest git
Wiek: 33 Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 69 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-05-30, 21:12
no i wszystko jasne :)
blokują Ci wszystkie 4 koła na szutrze czy tylko przód ? u mnie tył coś słabo łapie, pojadę na stację sprawdzić siły hamowania i ewentualnie reduktor oryginalny wyrzucę
Dzięki koledzy za cenną uwagę, jutro porobię testy z wykrzyżem, na szutrze jeszcze nie byłem, na razie testy były w około ulicami, a wszystkie utwardzone.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
dojrzałeś to, że będą haczyć o odbój, a nie dojrzałeś w którym miejscu mają odpowietrznik? Patrząc na ich konstrukcję, pewnie w aucie z którego pochodzą, też są z boku
A ja mam z tyłu, przednie zaciski z samuraia, które są ustawione nie na górze, a z boku tarczy i też się je da bez problemu odpowietrzyć. Wystarczy raz zainwestować w takie coś
http://allegro.pl/zestaw-...3262628914.html
i nawet jak zamontujesz do góry nogami, bez problemu odpowietrzysz
Wiek: 33 Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 69 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-05-31, 17:46
no mi auto się widać dotarło bo 4 koła się ładnie blokują, na stacji diagnostycznej wyszło,że siła hamowania z przodu to około 1700N a z tyłu na obu kołach równe 1070 :) czyli wychodzą proporcje 60:40 przy seryjnym reduktorze
Być może - nigdy nie miałem zacisków w innej pozycji niż odpowietrznik na górze.
A jesteś w stanie wytłumaczyć jak to działa?
Tzn. jest bąbel powietrza w górze zacisku a odpowietrznik gdzieś po środku. Podłączasz wysysarkę i przez odpowietrznik wysysa ona... płyn. Płyn się uzupełnia ze zbiorniczka a bąbel powietrza nadal jest w górze.
Przynajmniej na logikę tak to widzę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum