Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:29
Upgrade tylnych hamulców do tarczowych
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 10:20   

Problem jest w człowieku który na allegro wprowadza w błąd;)
Przykro mi, albo szlifujesz zaciski (miejsce montażu).
Albo... kupujesz prawilne;)
Wiem co mówię, miałem 5 zacisków przy wymianie;)
Tak jeszcze ew. możesz próbować...ale... https://photos.app.goo.gl/GgmUrr7cwyoGWmDW2
nie wiem czy śruby to zniosą - tam jednak dość duże siły działają...
Lub kup takie jak trzeba:
https://photos.app.goo.gl/3oZQt1QWEx3uaj263
https://photos.app.goo.gl/TVDyRE3ttDi2jOTk1

Potrzebujemy jeszcze osłony łożysk, coby nam półośki nie wyjechały...wycinamy je z osłony bębnów:
https://photos.app.goo.gl/5wvcf8Pc5MIB2Tvl1

Jakbyś motał ręczny ja to zrobiłem przy użyciu:
linek od Puncia;) (Prawa: 7747331, Lewa: 7747332) https://photos.app.goo.gl/y4DcNbX1btg1SPuk2
Linki poprowadzone tak:
https://photos.app.goo.gl/jY4kN7grP1F8li2f1

Wydłubałem takie dwa kawałki:
https://photos.app.goo.gl/yJu9T6uYKRzqImDJ2
Zmontowane tak:
https://photos.app.goo.gl/JLu4vybWTpGwcdQG2
https://photos.app.goo.gl/Mq6DG2wTTUaXhyXB3

Które mocują linki blacha z wierconymi otworami (fi 10mm trochę rozwiercone żeby radełko wlazło) przykręcona jest do poprzeczki ramy... o nią się blokują pancerze linek, drugi mocowany do lewarka od ręcznego szpilką, regulacja na tej szpilce.
Prowadzenie linek: (podłoga customowa, więc wygląda inaczej niż powinna...)
https://photos.app.goo.gl/0C7NDi4gkQzKdHQd2



Do tego brałem 3 przewody hamulcowe:
https://photos.app.goo.gl/HNAMBtbSgNGtKl0x2
Nr katalogowe różnych dostawców:
Nr kat: 6T46942
DELPHI LH0240
DELPHI LH0423
FIAT 46448474
TRW PHB452

No i trójnik:
https://photos.app.goo.gl/NBD3PdkFduY1gklk2 (ja go umieściłem na szczycie główki mostu na oryginalnym mocowaniu).
Do niego od góry wchodzę bezpośrednio wężykiem z góry. Na boki odchodzę sztywnymi przewodami.
Tu polecam praskę: https://photos.app.goo.gl/hxwcwTGZTrFsgLih2 Yato YT2180... pamiętaj jednak że praska robi tylko stożki! Więc aby prawidłowo podłączyć przewody sztywne do tych elastycznych potrzebujemy jeszcze kamyk: https://photos.app.goo.gl/8HvqSCgiuPJJHbb53 (koszt 7zł:D)
Sztywne przewody łączą się z elastycznymi na wspornikach pozostałych po przewodzie oryginalnym: (zielone kółko). Dodatkowo przewody elastyczne podparte są bliżej zacisków (czerwone kółko) takimi https://photos.app.goo.gl/LZKPCQrxo2Vs0xsg1 mocowaniami wyrzeźbionymi z kawałka blachy 0,5mm nawleczona gruba koszulka termokurczliwa na obwód koła żeby nie pociąć przewodu. Czerwone to śruba;)
https://photos.app.goo.gl/a1W07ktywDyVRyc42
Do tego metr wężyka miedzianego, 4 końcówki i et. woila.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
Ostatnio zmieniony przez kurt_ 2018-03-17, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 10:46   

Właśnie próbowałem przykręcić je tak jak Ty, czyli po zewnętrznej części mostu dociskając blachę podtrzymującą łożysko, ale wydaje mi się że wtedy luz na łożysku jest za mały. Możesz swobodnie obracać kołem ??
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 10:51   

Tak... przecież normalnie to jest tak złożone z obudową bębna - jest dociśnięte fabrycznie...
Może łożysko / półoś za mało Ci siadła w gnieździe? Wyczyściłeś dobrze gniazdo łożyska?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 10:52   

Nie, u mnie flansza bębna była pod tą blachą i łożysko minimalnie wystaje.
Tutaj widać o co chodzi
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 15:57   

U mnie też wystaje, ale ta blaszka z bębnów jest wyprofilowana... i siada w 100%
U mnie takie z bębnów zostały:
https://photos.app.goo.gl/5wvcf8Pc5MIB2Tvl1
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 16:34   

Moja ma trochę inny kształt i nie da rady :-/
Plan jest taki, że zbiorę trochę materiału z jarzma, tej zasranej flaszy i kołnierz z blachy podtrzymującej łożysko.

[ Dodano: 2018-03-17, 16:40 ]
Btw. jak porównuję kształt moich jarzm z tymi z Twoich zdjęć, to wyglądają identycznie :roll:
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 16:43   

Bo są takie same. Odstawienie na zacisku jest inne...
Miałem oba wiem co mówię;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 16:48   

O i to jest ważne info, w razie czego mogę szukać zacisków bez jarzm :-)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 16:59   

Ale... jeden zacisk dostałem z innym jarzmem;)
Także uważaj;) z takim "grubym"
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 17:07   

Właśnie przymierzyłem koło, w MOIM przypadku te "gładkie" zaciski będą pasowały. Felga 15' ET -15 dystans 3cm. :-D
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 17:13   

W moim tarły bardzo. Za to żebrowane w ogóle. Bez dystansow. Ale mam dziwne felgi.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 17:27   

Ja mam 31/10.5 r15 muszę mieć dystanse :mrgreen:
U mnie to "wybrzuszenie" z tyłu zacisku wypada za felgą :-D
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-03-17, 20:32   

po pierwsze czy w adapterze jest wytoczenie azeby zakryc wystajace lozysko ?Jezeli nie ma to adapter nalezy dac od wewnetrznej stony mostu.
Z tego co robiliśmy przeróbkę na alfie to adaptery dajemy od wewnatrz mostu i miedzy adapter i jarzmo zacisku idzie dystans chyba 17 mm i wszystko gra .pierwszy raz widze adaptery pod alfe zeby byly dawane od zewnatrz mostu??
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 20:50   

No widzisz, a jednak pasują :) (zdjęcia)
w adapterze nie ma toczenia bo nie ma takiej potrzeby. Zostawiasz (wycinasz) z osłony bębna kawałek (szlifierką) i ta osłona fabrycznie siedziała w tym miejscu == ma podtoczenie pod łożysko... dalej na ten kawałek dajesz adapter zacisku:)

You welcome.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-03-17, 21:01   

podajcie @ to wysle wam jak to robilismy mam gdzies @ z fotkami bo juz komus podsylalem
Na fotkach wszysko widac co i jak

[ Dodano: 2018-03-17, 21:05 ]
kurt_ napisał/a:
No widzisz, a jednak pasują :) (zdjęcia)
w adapterze nie ma toczenia bo nie ma takiej potrzeby. Zostawiasz (wycinasz) z osłony bębna kawałek (szlifierką) i ta osłona fabrycznie siedziała w tym miejscu == ma podtoczenie pod łożysko... dalej na ten kawałek dajesz adapter zacisku:)

You welcome.

Kurt z tego co rozumiem to zostawiacz oryginalne krycie (wyciete z tarczy kotwicznej )i na nie dajesz adapter?

[ Dodano: 2018-03-17, 21:15 ]
linki mozna tez zaadoptowac od alfy tylko wziac chyba prawa strone bo jest dłuższa i tak jak kutr pisal (bardzo ladnie zobrazowal na fotce)dorobic obsadenie ich w blaszce mocowanej do belki
Ja osobiscie wole zrobic na linkach od Vitary i obsadzenie linek dac w kabinie ,tyle ze trzeba w tedy przeszczepic dzwignie recznego rowniez od Vitaryz calym mocowaniem w @ chyba nawet jest fotka
Trójnik dokladnie taki jak kurt pokazal i przewody elastyczne od felicji (dobrze wiedziec ze pasuja rowniez od punto) :-)
Na koniec cieszyc sie z przyjemnosci posiadania recznego:)

[ Dodano: 2018-03-17, 21:19 ]
Minus jaki widze w przerobce na alfie jest taki ze trzeba odsadzac felge bo nie wejdzie na zaciski,przy oryginalnych felgach
Ostatnio zanabylem adaptery pod zaciski od hondy(chyba 6 generacji )i te juz mieszcza sie w oryginalne felgi,a to wydaje mi sie duzym plusem :mrgreen:

[ Dodano: 2018-03-17, 21:25 ]
Faktycznie kurt dopatrzylem sie na foto adaptery dajecie na oslonke krycia lozyska ,
To eliminuje wam dawanie dystansu miedzy jarzmo zacisku i adapter
Zobacze czy adaptery ktore my podsiadamy tez mozna tak zalozyc
byc moze my mamy adaptery z innym wycieciem

[ Dodano: 2018-03-17, 21:28 ]
do naszej wersji mamy tez dorobione krycie lozysk co by nie wycinac ich z tarcz kotwicznych
Aczkolwiek to jedynie dla duzych estetów,bo te wyciete z owych tarcz doskonale spelniaja swoja role
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 21:36   

Zaraz, chwila, pomału, więc w większości samurajów tarcza kotwicza bębna jednocześnie podtrzymuje łożysko ?? :shock:
U mnie otwór w tarczy ma wymiar zewnętrzny łożyska i jest od tego oddzielna blacha która je dociska :roll:
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 21:40   

A widzisz, w starszych na pewno, gdzieś kiedyś czytałem że w 1.0 była bodajże oddzielna blacha do tegoż celu, hamerykanie sprzedają zestaw (lowRangeOffRoad) z takimi blachami że niby tuningowe;) W 1.3 afaik trzeba tą blachę wyciąć z bębna osłony/tarczy kotwicznej.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-03-17, 21:45   

Więc dlatego mi Twój patent nie podejdzie p&p, moje blachy mają inny kształt.
Dobra nieważne zrobię fotostory, przy rzeźbie :-/
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-03-17, 21:46   

Jarek napisał/a:
Nie, u mnie flansza bębna była pod tą blachą i łożysko minimalnie wystaje.
Tutaj widać o co chodzi
[url=https://images81.fotosik.pl/1019/4826ee91d404f8c4med.jpg]Obrazek[/URL]


Jarek ty masz dokladnie to co u Kurta tylko adapter musisz dac na ta oslonke lozyska
Dodatkowo tak jak Kurt pisał trzeba zeszlifowac rant z tej oslonki i powinno wszystko pasowac
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-17, 21:47   

Zawsze możesz kupić dwie tarcze kotwiczne (przypuszczam że za grosze... jak będziesz chciał bez cylinderków i reszty szpei :) No i niestety zwalić łożyska w dół ;| (chociaż teraz się zastanawiam, czy nie byłoby rozwiązaniem rozciąc tą osłonkę na pół;D

[ Dodano: 2018-03-17, 21:50 ]
Bart nic nie szlifowałem pasuje wszystko ok, jedynie wyciąc z tarcz kotwicznych :)
Co do estetów? można równo wyciąć XD
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.