Wysłany: 2013-06-10, 17:08 Waga samca a jego zdolnosci off roadowe
chcialbym uzyskac informacje- poparte stricto doswiadczeniem w terenie, a dotyczace mozliwosci auta w zwiazku z jego nadbagazem
moje autko
a . ciezki diesel - z 50 kg co najmniej wiecej / nie wiem ile wazy od suzuki, wyczytalem na forum fso ze ten silnik wazy 125 kg
b. wyciagarka - 40 kg
c. zderzak masywny . - 15 kg conajmniej
d. wspomaganie - z 20 mysle
e. skrzynka z narzedziami, zblocze, hi lift, jakies liny - 50 kg
teraz meritum.
jezdzilem z bratem przez bloto -glina, woda po reflektory, na polu w dole zrobilo sie bajorko ot tyle. dlugosc okolo 50 metrow, szerokosc podobna
brat- samurai standard- bez problemu, mnie dwukrotnie glina zatrzymala pod koniec,. Oczywiscie wyjechalem ale juz nie tak plynnie jak on
nie pomoglo 4.16 i lepsze opony, CZYZBY WAGA PRZESZKODZILA????????
otwieram dyskusje,,
pewno zacznie sie od- bo jestes dupa a nie kierowca
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Brat zapewne dał w pizd** :D ty rówinież dałeś ? mamy takiego znajomego który ma vitarke i dla niego ogien to 3000 tys obrotoów i koła ledwo co się krecą :)
Bo jak to mawia do niego taki inny znajomy : Simex musie sie quwa czyscic !!!! :) Także proponuje robic to moją metodą .. gazu tyle na ile pozwala podłoga pod pedałem , zamykasz oczy i heja haha
WAGA na 100% robi robote i to mega nawet te głupie 50kg, co do dodawania gazu, to różnie to bywa, trzeba umieć ocenić teren , bo często gęsto praktycznie bez gazu wjeżdżam i wyjeżdżam, gaz używam tylko w tedy kiedy wiem że wolno napeno się nie da wtedy oczywiście prawie opór, ja na 4,16 na 2 biegu atakuje, choć ostatnio przez taki pedał w podłodze urwałem wzmacnianą półoś i złamałem resor
mój waży 1230kg ze osprzętem całym, ale juz nie pamiętam czy ze mną czy bez
Nie no smiałem sie tylko :) Waga ma bardzo duże znaczenie. rozłkad masy też robi dużą robote , jeżeli jest zblizony do 50/50 . i nisko położony srodek ciezkosci tez swoje robi .. wydaje mi sie , że 1000kg i 100km Jest optymalnie , bynajmniej ja do tego dąze :)
Kiedys jeden stary i wytrawny ofroldowiec mi powiedzial " zobacz ile kg masz w dowodzie rejestracyjnym i rob wszystko bys mial jak najblizej tego". Samurai to wspaniale autko ale bardzo latwo je zepsuc waga szerokosci moca i pozniej zamiast objezdzac Parchy pielegnujemy pomnik.
hej masa to podstawa na kilku rajdach byłem i często były obrzyny samurajów które ważyły poniżej tony z pełnym osprzętem i robiły robotę aż miło więc moc to nie wszystko przy niskiej masie samurai bierze błoto "górą" nie zapada się gdzie parchy i tym podobne kolosy siadają na 35kach w fontannie błota, ja robię zmotę i mam ambitny plan nie przekroczyć 1300 kg na mechaniku i 35 calowych kołach
_________________ 1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
wjezdzalem z 4.16 z pedalem przy podlodze na 3 bo na 2 to troche wolno idzie ze skrzynia poldka. Po prostu przy koncu sie zatrzymal i tyle. Ja mu wio a on prr.
wyjechalem ale po dobrych kilkunastu minutach rozkopujac dolek, a ze woda zimna to i troche nogi mi przemarzly.
wiem, ze waga jak najnizsza ale badz tu madry jak mam ciezszego dieselka . Wyciagarki nie wyrzuce bo sie przydaje. osprzet w bagazniku wazy troche ale wez tu nie jedz bez niego w razie W.
musze jakos to odchudzic, wbilem sobie klina.
od czego by tu zaczac
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Kluczem może okazać się odpowiednie rozłożenie, nie tyle bowiem liczy się masa auta, a nacisk na cm2, co z tego bowiem, że auto waży tonę, jak na przedniej osi spoczywa 80% masy samochodu.
Jak nie chcesz za dużo się pozbywać może warto przemyśleć np. wyciągarkę z tyłu?
A co do wysiadania pamięta może ktoś Litwinów, zdaje się, na MAGAMie?
dokładnie. u mnie przód ciężki. wyciagarka na tył wtedy mogę wywalic przedni zderzak. tylko jak to się ma do kontroli drogowej i przeglądu. w sumie do przodu też można się czepic
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
dokładnie. u mnie przód ciężki. wyciagarka na tył wtedy mogę wywalic przedni zderzak. tylko jak to się ma do kontroli drogowej i przeglądu. w sumie do przodu też można się czepic
Bez tego wystajacego zderzaka kąt najazdu też by się sporo poprawił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum