Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Waga samca a jego zdolnosci off roadowe
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-06-10, 17:08   Waga samca a jego zdolnosci off roadowe

chcialbym uzyskac informacje- poparte stricto doswiadczeniem w terenie, a dotyczace mozliwosci auta w zwiazku z jego nadbagazem

moje autko
a . ciezki diesel - z 50 kg co najmniej wiecej / nie wiem ile wazy od suzuki, wyczytalem na forum fso ze ten silnik wazy 125 kg
b. wyciagarka - 40 kg
c. zderzak masywny . - 15 kg conajmniej
d. wspomaganie - z 20 mysle
e. skrzynka z narzedziami, zblocze, hi lift, jakies liny - 50 kg

teraz meritum.
jezdzilem z bratem przez bloto -glina, woda po reflektory, na polu w dole zrobilo sie bajorko ot tyle. dlugosc okolo 50 metrow, szerokosc podobna
brat- samurai standard- bez problemu, mnie dwukrotnie glina zatrzymala pod koniec,. Oczywiscie wyjechalem ale juz nie tak plynnie jak on

nie pomoglo 4.16 i lepsze opony, CZYZBY WAGA PRZESZKODZILA????????


otwieram dyskusje,,

pewno zacznie sie od- bo jestes dupa a nie kierowca :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-06-10, 17:23   

Brat zapewne dał w pizd** :D ty rówinież dałeś ? mamy takiego znajomego który ma vitarke i dla niego ogien to 3000 tys obrotoów i koła ledwo co się krecą :)

Bo jak to mawia do niego taki inny znajomy : Simex musie sie quwa czyscic !!!! :) Także proponuje robic to moją metodą .. gazu tyle na ile pozwala podłoga pod pedałem , zamykasz oczy i heja :mrgreen: haha
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-10, 17:35   

zatrzymało cie bo brat ci rozkopał:)
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-06-10, 17:37   

WAGA na 100% robi robote i to mega nawet te głupie 50kg, co do dodawania gazu, to różnie to bywa, trzeba umieć ocenić teren , bo często gęsto praktycznie bez gazu wjeżdżam i wyjeżdżam, gaz używam tylko w tedy kiedy wiem że wolno napeno się nie da wtedy oczywiście prawie opór, ja na 4,16 na 2 biegu atakuje, choć ostatnio przez taki pedał w podłodze urwałem wzmacnianą półoś i złamałem resor
mój waży 1230kg ze osprzętem całym, ale juz nie pamiętam czy ze mną czy bez
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-06-10, 17:44   

Nie no smiałem sie tylko :) Waga ma bardzo duże znaczenie. rozłkad masy też robi dużą robote , jeżeli jest zblizony do 50/50 . i nisko położony srodek ciezkosci tez swoje robi .. wydaje mi sie , że 1000kg i 100km Jest optymalnie , bynajmniej ja do tego dąze :)
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-06-10, 18:08   

Kiedys jeden stary i wytrawny ofroldowiec mi powiedzial " zobacz ile kg masz w dowodzie rejestracyjnym i rob wszystko bys mial jak najblizej tego". Samurai to wspaniale autko ale bardzo latwo je zepsuc waga szerokosci moca i pozniej zamiast objezdzac Parchy pielegnujemy pomnik.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-06-10, 20:51   

hej masa to podstawa na kilku rajdach byłem i często były obrzyny samurajów które ważyły poniżej tony z pełnym osprzętem i robiły robotę aż miło więc moc to nie wszystko przy niskiej masie samurai bierze błoto "górą" nie zapada się gdzie parchy i tym podobne kolosy siadają na 35kach w fontannie błota, ja robię zmotę i mam ambitny plan nie przekroczyć 1300 kg na mechaniku i 35 calowych kołach
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-06-10, 21:00   

wjezdzalem z 4.16 z pedalem przy podlodze na 3 bo na 2 to troche wolno idzie ze skrzynia poldka. Po prostu przy koncu sie zatrzymal i tyle. Ja mu wio a on prr.
wyjechalem ale po dobrych kilkunastu minutach rozkopujac dolek, a ze woda zimna to i troche nogi mi przemarzly.

wiem, ze waga jak najnizsza ale badz tu madry jak mam ciezszego dieselka . Wyciagarki nie wyrzuce bo sie przydaje. osprzet w bagazniku wazy troche ale wez tu nie jedz bez niego w razie W.

musze jakos to odchudzic, wbilem sobie klina.
od czego by tu zaczac :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-10, 21:05   

Ja bym wyciął trochę podłogi tu i ówdzie, potem pare otworków z boku auta, porobił otwory w ramie, koła napompował helem :D
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-06-10, 21:07   

haha
w sumie 4.16 jedzie sam, wiec moze wyjde z auta , zawsze to - 90 kg :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-10, 21:40   

Kluczem może okazać się odpowiednie rozłożenie, nie tyle bowiem liczy się masa auta, a nacisk na cm2, co z tego bowiem, że auto waży tonę, jak na przedniej osi spoczywa 80% masy samochodu.
Jak nie chcesz za dużo się pozbywać może warto przemyśleć np. wyciągarkę z tyłu?

A co do wysiadania pamięta może ktoś Litwinów, zdaje się, na MAGAMie? :mrgreen:
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-06-10, 23:03   

dokładnie. u mnie przód ciężki. wyciagarka na tył wtedy mogę wywalic przedni zderzak. tylko jak to się ma do kontroli drogowej i przeglądu. w sumie do przodu też można się czepic
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-11, 00:22   

nie, no możesz sobie przecież wrzucić oryginalny leciutki zderzak albo jakąś rurkę nawet ale wtedy już bez homologacji będzie
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-11, 08:06   

albert napisał/a:
dokładnie. u mnie przód ciężki. wyciagarka na tył wtedy mogę wywalic przedni zderzak. tylko jak to się ma do kontroli drogowej i przeglądu. w sumie do przodu też można się czepic


Bez tego wystajacego zderzaka kąt najazdu też by się sporo poprawił.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-06-11, 15:35   

wyciągają do tylu to znowu resory trza wymienić plus 50 a założyłem nowe. najwyżej te sprzedam i . teraz siedzę przy nim i kminie jak go odchodzić
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-06-11, 19:41   

1300kg z kołami 35 cali i mechanikiem to jest idealna waga jest to do ogarnięcia ale trzeba ciąć duuuuużoo budy
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-11, 22:12   

Albert ważyłeś samochód, ciekaw jestem ile waży.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.