Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Niskie obroty na biegu jałowym - na luzie
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
  Wysłany: 2013-07-16, 08:22   Niskie obroty na biegu jałowym - na luzie

Problem. Samuarai 1.3 na wtrysku - rocznik 99 - ma niskie obroty na luzie, wyskoczył błąd -1-3 czyli sonda Lambda. Sondę wymieniłem i jest to samo... mam przypuszczenie że jeden z zaworów podciśnienia nawala, ale nie wiem na co patrzeć. Samurai odpali chodzi raz dobrze a raz gaśnie zwłaszcza jak skonczy mu sie ssanie (rozgrzeje sie). Autko ma gaz i na gazie i na benzynie jest ten sam objaw. POMOCY
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-16, 08:27   

Rutek zapoznałeś się ze świetną serwisówką? Może tam znajdziesz trop. Ja mam diesla więc Ci nie pomogę, ale manual z pewnością co nieco podpowie...
 
     
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-16, 08:38   

Co masz na mysli ze swietna serwisówką???? Chodzi o manuala???
jesli tak to chetnie zapoznam sie z nim. Masz LINK??
_________________
Samurai 1999r - 1.3 - LPG - leśnik
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-16, 08:44   

Ogarnij się troszkę po forum kolego. Jest dość łatwo dostępny. Tak, mam na myśli manuala.

[ Dodano: 2013-07-16, 08:45 ]
Upewnij się tylko, że sciągasz sobie supplement dla wtryskowca.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-16, 12:43   

Ciągnie "lewe powietrze" i skład mieszanki jest poza zakresem regulacji.
Popsikaj samostartem w okolicy gumowych wężyków i korpusu przepustnicy.
Możesz też je po kolei odczepiać na próbę i zaślepiać.
Manual ze schematami podciśnień i tak ci się przyda...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-16, 13:02   

kostuch napisał/a:
Manual ze schematami podciśnień i tak ci się przyda...


uuufff już myślałem, że "znów robiłem sceny" z tym manualem :D
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2013-07-16, 13:42   

Da się wyregulować i obroty biegu jałowego i jałowego na ssaniu, robili mi to w zeszłym tygodniu, ustawiłem sobie 1000 i 1800, bo wcześniej wył że wstyd było pod domem go odpalać
 
     
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-16, 13:52   

A jak sie robi taka regulację?????? Oglądałem silnik ze 100 razy i nie widziałem żadnych śrub do regulacji. Przypominam że mam wtrysk paliwa

[ Dodano: 2013-07-16, 13:53 ]
Przypominam także że mam za niskie obroty, a jak ciągnałby lewe powietrze to miałby za wysokie z tego co wiem :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-16, 13:57   

miczo1 napisał/a:
Da się wyregulować i obroty biegu jałowego i jałowego na ssaniu, robili mi to w zeszłym tygodniu, ustawiłem sobie 1000 i 1800, bo wcześniej wył że wstyd było pod domem go odpalać

We wtryskowcu nie ma czegoś takiego jak "regulacja ssania". Składem mieszanki zarządza komputer.

A tak w ogóle, to wolne obroty bez obciążenia mają być około 850 :-P
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2013-07-16, 14:05   

Nie wiem jak, wiem że siedziałem za kółkiem i patrzyłem na obrotomierz a koleś znikał pod maską ze śrubokrętem i pytał czy takie mają być czy inne i zmiana zajmowała mu dwie sekundy.... ale co i jak to Ci nie powiem

[ Dodano: 2013-07-16, 14:07 ]
kostuch napisał/a:
miczo1 napisał/a:
Da się wyregulować i obroty biegu jałowego i jałowego na ssaniu, robili mi to w zeszłym tygodniu, ustawiłem sobie 1000 i 1800, bo wcześniej wył że wstyd było pod domem go odpalać

We wtryskowcu nie ma czegoś takiego jak "regulacja ssania". Składem mieszanki zarządza komputer.

A tak w ogóle, to wolne obroty bez obciążenia mają być około 850 :-P


Jest coś takiego jak regulacja wysokości obrotów na ssaniu i możemy się o flaszke założyć :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-16, 14:23   

miczo1 napisał/a:

Jest coś takiego jak regulacja wysokości obrotów na ssaniu i możemy się o flaszke założyć :)


Ale zamulasz... ;-)
Kolega ma problem z układem wtryskowym a ty o regulacji obrotów na ssaniu piszesz.

[ Dodano: 2013-07-16, 14:27 ]
rutek1023 napisał/a:
A jak sie robi taka regulację?????? Oglądałem silnik ze 100 razy i nie widziałem żadnych śrub do regulacji. Przypominam że mam wtrysk paliwa

[ Dodano: 2013-07-16, 13:53 ]
Przypominam także że mam za niskie obroty, a jak ciągnałby lewe powietrze to miałby za wysokie z tego co wiem :)

Jest śruba regulacji powietrza obejściowego (dosyć dobrze schowana :-) ).
Nie ruszaj jej. Skoro piszesz że raz chodzi dobrze a raz nie, to nie jest to problem tej śrubki.

Przy zbyt dużej ilości powietrza komputer nie będzie w stanie dołożyć odpowiednio dużej ilości paliwa (przy zamkniętej przepustnicy oczywiście) więc obroty spadną. Popróbuj z tym samostartem - co ci szkodzi?
 
     
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-17, 08:29   

OK, tylko w czym ma pomóc popsikanie samostartem?????
_________________
Samurai 1999r - 1.3 - LPG - leśnik
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-17, 09:38   

Jeśli są jakieś nieszczelności w podciśnieniach, to silnik zassie samostart i skoczą obroty.
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-07-18, 21:27   

Jest regulacja obrotów przy ssaniu jak najbardziej. Tzn. ustawia się śrubką próg cięgna przepustnicy tłoczka regulowanego podciśnieniem. Zgodnie z serwisówką mają być ustawione 2200 +/- 50. Ja ustawiłem na 2000, ale i tak wyskakuje czasami powyżej. Mam tylko pewne wątpliwości, bo gość ustawiał mi obroty tą śrubą regulacji powietrza, a coś mi świta, że TPSem coś się regulowało. Wyprowadźcie mnie z błędu czym ustawiać jałowe?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-18, 22:41   

Kurde... :evil:
Obroty jałowe reguluje komputer sterując zaworem ISC. Wszelkie kręcenia śrubami powodują, że elementy mechaniczne znajdą się poza zakresem regulacji komputera.
Koniecznie chcecie sobie rozregulować osprzęt?
Dlaczego każdy chce na siłę poprawiać fabrykę? Bez sensu...

ps.
Throttle valve opener (ten mieszek) służy do innych celów niż ssanie.
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-07-19, 07:29   

Ja jestem za żeby było jak fabryka dała, tylko że już nie jeden z magików mi coś pokręcił. Dwóch ustawiało mi obroty różnymi sposobami, bo mi budą telepało na postoju. Nie do końca więc to wynik robienia czegoś na siłę.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-19, 09:49   

ZigZag napisał/a:
Ja jestem za żeby było jak fabryka dała, tylko że już nie jeden z magików mi coś pokręcił. Dwóch ustawiało mi obroty różnymi sposobami, bo mi budą telepało na postoju. Nie do końca więc to wynik robienia czegoś na siłę.

No to manual do ręki i jedziesz wg procedury.
Nawet jak ci się nie uda, to będziesz miał know-how, how-to i who-is-who ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.