Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przednie pól osie a opony 31 - 33?
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-02, 08:17   Przednie pól osie a opony 31 - 33?

Z tego co wyczytalem sporo osób jezdzi na oponach 31 przy standardowych pól osiach. Podobno wytrzymują w miarę dobrze . Nawet nalewki które z założenia powinny być cięższe. Zatem jak to się ma do opon 33'. Ktoś próbował jeździć na takich Silverstone 33 na zwykłych pól osiach? Takie moje przypuszczenie ze mogą ważyć tyle co jakiś kaimany 31 itp. wiec może by to od razu nie urywalo?

No chyba że powiecie ze większe opony niż 31 nie mają większego sensu to przestanę sobie tak dywagowac ;-)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-02, 09:35   

Ale tu nie chodzi o ciężar kół tylko o ich średnicę. a co za tym idzie większy moment skręcający potrzebny do obrócenia koła. Owszem przy większym ciężarze jest większa bezwładność, ale raczej chodzi o średnice.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-02, 09:44   

Mam założone 33 cale Silvery.Założyłem mocniejsze półosie na przód i czekam na półosie tylne.Założę i start.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-02, 12:03   

Ja uważam , że waga jednak ma duże znaczenie , i wiecej szkód zrobi mniejsza nalewka ważaca 1.5x więcej . Moja wiedza matematyczno-fizyczna jest zbyt uboga, ale udam się w tym tygodniu do mojego profesora od mechaniki i postaram sie to udowodnić.
Popatrzcie , często przeguby albo pólosie lecą w momencie jak auto wyskoczy i spadając momentalnie zatrzyma koło . I teraz wezcie sobie dwa smigła jedno wazace 2.5 kg mające 8.3 cm szerokosci a drugie ważaze powiedzmy 3.2 kg mające 7.8 cm wysokosci , które bedzie łatwiej zatrzymać ?
A druga strona medalu to taka ,że znam ludzi jeżdzących na 33-calach na seryjnych bebechach i smigają latają po rajdach i sie trzyma , a znam oscia który rwie spidertraxy na 235/75 , jeżeli ma sie troche oleju w głowie i zdaje sie sprawe co tam sie dzieje w momencie strzelenia ze sprzegła na skreconych oponach w błocie too da się rade .

założmy , że zakładasz opone "tego typu " http://tablica.pl/oferta/...57-ID2Z9FP.html celowo napisłem tego typu a nie taką jak z ogłoszenia . I ma powiedzmy 76 cm wysokosci tyle co simexopodobne 235/75 , aa ja zakładam silvera o wysokosci 83 . Daje samuraia , ze ty predzej cos urwiesz mając teoretycznie mniejszą srednice
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-02, 12:59   

Dokładnie jak Kamilson pisze. Waga ma znaczenie jak koło jest rozpędzone i nagle się zatrzyma. Wtedy im większa waga tym większa siła bezwładności koła. Natomiast średnica jest też ważna bo ma znaczenie w momencie napędzania koła. Wtedy tak jak Moziembl już napisał półoś przenosi moment skrętnym tym większy im większa średnica. Reasumując z niczym nie można przesadzić ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-02, 16:23   

Maror napisał/a:
Dokładnie jak Kamilson pisze. Waga ma znaczenie jak koło jest rozpędzone i nagle się zatrzyma.

A możecie rozwinąć?
Pytam, bo się nie znam na tych fizykach mądrych.
Na mój rozum jak wszystko jest rozkręcone do wysokich obrótów, to nie ma znaczenia czy nagle zostanie zatrzymane na końcu koło ważące 100kg czy 10kg.
No bo tak czy inaczej koło stanie w miejscu. A cała reszta kręcącego się żelaza też się zatrzyma (a moment jest cały czas dostarczany z silnika) i puści w najsłabszym miejscu.
Czyli idąc dalej, wystarczyoby wysprzęglić przed zatrzymaniem koła w miejscu i nic się nie zadzieje (niezależnie od wagi zatrzymanego koła).
:roll:
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2014-02-02, 16:48   

Jeździłem na 31 calach było wszystko ok raz poszedł przegub aktualnie mam org simex 33 wzmocniony przód trial tough i nic jeszcze nie zerwalem przy arb
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-02, 17:39   

kostuch napisał/a:
Maror napisał/a:
Dokładnie jak Kamilson pisze. Waga ma znaczenie jak koło jest rozpędzone i nagle się zatrzyma.

A możecie rozwinąć?
Pytam, bo się nie znam na tych fizykach mądrych.
Na mój rozum jak wszystko jest rozkręcone do wysokich obrótów, to nie ma znaczenia czy nagle zostanie zatrzymane na końcu koło ważące 100kg czy 10kg.
No bo tak czy inaczej koło stanie w miejscu. A cała reszta kręcącego się żelaza też się zatrzyma (a moment jest cały czas dostarczany z silnika) i puści w najsłabszym miejscu.
Czyli idąc dalej, wystarczyoby wysprzęglić przed zatrzymaniem koła w miejscu i nic się nie zadzieje (niezależnie od wagi zatrzymanego koła).
:roll:


Kostuchu, ale przecież koło jest cały czas połączone z półosią. Wysprzęglenie rozłączy silnik z resztą układu przeniesienia napędu. Ja też się nie znam, mogę się mylić ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
Ostatnio zmieniony przez Maror 2014-02-02, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-02, 17:41   

kostuch napisał/a:
Maror napisał/a:
Dokładnie jak Kamilson pisze. Waga ma znaczenie jak koło jest rozpędzone i nagle się zatrzyma.

A możecie rozwinąć?
Pytam, bo się nie znam na tych fizykach mądrych.
Na mój rozum jak wszystko jest rozkręcone do wysokich obrótów, to nie ma znaczenia czy nagle zostanie zatrzymane na końcu koło ważące 100kg czy 10kg.
No bo tak czy inaczej koło stanie w miejscu. A cała reszta kręcącego się żelaza też się zatrzyma (a moment jest cały czas dostarczany z silnika) i puści w najsłabszym miejscu.
Czyli idąc dalej, wystarczyoby wysprzęglić przed zatrzymaniem koła w miejscu i nic się nie zadzieje (niezależnie od wagi zatrzymanego koła).
:roll:



Nic dodać nic ująć bo rozpędzone koło nie zatrzymuje półoś tylko grunt, a półoś w tym momencie ukręca rozpędzone koło zamachowe silnika, rozpędzone bebechy skrzyni biegów i reduktora, wały bo w momencie zatrzymania koła one dalej sie chcą kręcić. Także waga koła niema tu nic do rzeczy. Kolega w punciaku na seryjnych gumach tak właśnie ukręcił przegub zimą. Piłował na lodzie jednym kołem a za kawałek była dziura, koło wpadło i stanęło a silnik wył dalej. Ale takie to są zabawy młodych kierowców. Tatuś nie chciał mu uwierzyć że przegub sam się rozleciał :) :) :).
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-02-02, 20:14   

No to że tak się zapytam po co robi się ciezkie koła zamachowe? A w regulatorach w silnikach parowych po co są ciężarki na końcach wirnika? Masa wirująca ma ogromne znaczenie :mrgreen:
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-02-02, 20:42   

31 seria wytrzymuje bez kłopoty, mam 33silverstone przód spidertrax tył calmini, wytrzymuje z arb ;-) raz półoś (krótką)wzmacnianą urwałem przy 31 calach ale to z mojej winy;-) , tył podobno orginał wytrzymuje 33 cale
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-02, 21:23   

airgaston napisał/a:
No to że tak się zapytam po co robi się ciezkie koła zamachowe? A w regulatorach w silnikach parowych po co są ciężarki na końcach wirnika? Masa wirująca ma ogromne znaczenie :mrgreen:


Ale co chcesz uwodnić ? Masa wirująca ma, głównie to jej bezwładności ale tylko w przypadku strzału ze sprzęgła, a nie w takim przypadku jaki opisałeś. Było nie uciekać z fizyki :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-02, 22:15   

airgaston napisał/a:
No to że tak się zapytam po co robi się ciezkie koła zamachowe?

Bez koła zamachowego silnik praktycznie jest bezużyteczny. Tak to działa...
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-02-03, 03:50   

Czyli masa koła ma tylko wpływ na mase nieresorowaną :-|
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-03, 09:06   

Według mojej najlepszej wiedzy tak
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-03, 14:40   

Czyli takie odciążenie koła zamachowego, jak robi się to w tuningowanych maszynach, może uratować półosie, albo inne flaki?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-03, 16:09   

sokratesb napisał/a:
Czyli takie odciążenie koła zamachowego, jak robi się to w tuningowanych maszynach, może uratować półosie, albo inne flaki?

Jest taka szansa.
Jednocześnie będziesz miał szlifierkę, którą trzeba kręcić do czerwonego pola żeby ruszyć z miejsca :mrgreen:
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-02-03, 23:34   

Auto z lżejszym kołem zamachowym(i kołem) szybciej się wkręca
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-04, 08:54   

Ale traci na momencie, szczególnie z dołu. Poza tym o czym wy mówicie odchudzanie koła zamachowego żeby półosi nie ukręcać. I tak będziesz ukręcał bo samochód straci na momencie więc będziesz go kręcił wysoko żeby ruszyć w błocie więc za chwile puścisz z dymem sprzęgło, to założysz spieka dalej będziesz kręciła wysoko i strzał ze sprzęgła i znowu półoś ukręcona i koło się zamyka. Odchudzanie sprzęgła w terenówce mija się z celem, tu potrzebujesz momentu i to z dołu a nie szybko kręcącej sie szlifierki. To dobre jest na wyścigi uliczne a nie na taplanie sie w błocie czy w piasku.

Wszytko się zbiega do jednego jak zawsze łącznika pedałów i fajerki, jak ciśnieniowiec to ukręci wszystko, bo nawet czołg nie jest do końca debiloodporny. :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-04, 09:34   

moziembl napisał/a:

Wszytko się zbiega do jednego jak zawsze łącznika pedałów i fajerki, jak ciśnieniowiec to ukręci wszystko, bo nawet czołg nie jest do końca debiloodporny. :) :) :)


_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.