Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dodatkowe dlugie
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-09-01, 14:42   Dodatkowe dlugie

Witam,
Zamontowalem sobie dodatkowe lampy dalekosiezne na bagzaniku dachowym w tej chwili zalaczane sa z dodatkowego hebelka, ale chcialbym tez zaspolic je z seryjnymi swiatlami "dlugimi" aby - mam pytanie jak najlatwiej to zrobic ?
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-09-01, 14:44   

Może na przekaźniku zwykłym takim 5 - 4 - 1?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-01, 14:48   

Ja bym zrobił tak: jak oryginalne długie są puszczone przez przekaźnik to dokładnie tak samo. Kabel z oryginalnej instalacji puścić dodatkowo przez drugi przekaźnik, a te dachowe świetliki dalekosiężne przez ten przekaźnik bezpośrednio do aku :D

Jak oryginalne nie są puszczone przez przekaźnik, to bym je puścił przez przekaźnik i dalej jak wyżej.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-09-01, 15:36   

...a ja na początek zapoznał bym się z przepisami dotyczącymi oświetlenia.

Potem zaczął bym zastanawiać się kiedy będę potrzebował tego dodatkowego oświetlenia i czy musi ono cały czas świecić. Czy jak będę topić auto w błocie to nie rozsądniej będzie wyłączyć światła fabryczne (które i tak będą ledwie świecić upaprane mazią), a oświetlać teren lampami umieszczonymi na dachu. itd.
Wiedząc co się chce i co musi być, łatwiej będzie zaprojektować połączenia.

Kombinując w powyższy sposób zamontowałem sobie lampy robocze skierowane lekko na boki, a przeznaczone do doświetlania terenu przy ostrych zakrętach. W zależności od ustawienia przełącznika lampy nie świecą, świecą na stałe, zapalają się po włączeniu kierunkowskazu i gasną jak się wyłączy. W planach jest modyfikacja dzięki której z lewym kierunkiem będzie się zapalać lewa lampa, a z prawym, prawa - mechanicznie wszystko jest gotowe muszę tylko zrobić moduł z przekaźnikami. W między czasie musiałem zrobić trójpozyczyjny przełącznik z oddzielnym podświetlaniem dla obwodu I i II.
Czyli da się również rozsądnie podłączyć lampy dalekosiężne :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-01, 15:46   

a jak na wstecznym będą świecić? ;) Tanto szacun za metodyczne podejście do zagadnienia i rozszerzenie granic "rozkminki". Faktycznie temat lepiej przemyśleć szerzej niż później kombinować z wykręcaniem żarówek.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-09-01, 18:55   

Czasami jak cofam to gaszę wszystkie 'świeczki' z przodu żeby widzieć co dzieje się z tyłu ;-)

...a to przez pionową tylną szybę hardtopa która działa jak lusterko i odbija się w niej to co widać z przodu, seryjne światła wsteczne mają za mało mocy żeby się przebić :-(
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-01, 20:22   

Tanto napisał/a:
Czasami jak cofam to gaszę wszystkie 'świeczki' z przodu żeby widzieć co dzieje się z tyłu ;-)

...a to przez pionową tylną szybę hardtopa która działa jak lusterko i odbija się w niej to co widać z przodu, seryjne światła wsteczne mają za mało mocy żeby się przebić :-(


a to święta racja, nawet jak kołuję po działce to cofam na postojówkach bo inaczej nic nie widać z powodów które wskazałeś.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-09-01, 21:09   

no przepisy święta rzecz- mnie kiedyś trzepali za postojówki w dalekosiężnych na dachu w pick -upie- niby nie wolno mieć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.