Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Śruby do wałów
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-20, 11:08   Śruby do wałów

Ostatnio odkręcałem wał między skrzynią i reduktorem, bo chciałem zrzucić skrzynię i z przerażeniem stwierdziłem,
że wszystkie sruby mogę odkręcić palcem - z czego część już grubo odkręcona.

Dałbym sobie rękę uciąć, że je dokręcałem ostatnim razem (w marcu), do tego kluczem dynamometrycznym.

Mam dwa pytania:
- czy ma znaczenie "kierunek" zamocowania śruby? wątpię, ale wolę zapytać
- czy warto wsadzić tu nakrętki samokontrujące? Da to coś?
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-20, 11:36   

Jest klej do gwintów.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-12-20, 12:08   

Oryginaly maja gwint drobnozwojny plus podkladki sprezynujace.
Tez sie kiedys zdziwklem jak bym wal zgubil :mrgreen:
 
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-20, 13:06   

Dziwne, może masz gdzieś na tym układzie bicie????? miało by to sens od marca pracowało pracowało i się odkręciły.
Zawsze można pociągnąć trochę klejem ale to tylko półśrodek. trzeba znaleźć przyczynę;)
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-12-20, 13:32   

Najlepiej szukaj oryginalnych srub i nakretek. Na "zwyklych" bez kleju bedzie sie odkrecalo i to jest norma
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2016-12-20, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-12-20, 16:11   

Śruba klasy 10.9, do kompletu dorzucić podkładki NordLock i pa
A najprościej jak wyżej napisano, dobra śruba i klej (niekoniecznie najmocniejszy z dostępnych).
Nie jest to żaden polsrodek, jakie obciążenia występują na tych śrubach w oryginale a jakie w pomotanym aucie.
Klej to polsrodek, dobre :mrgreen:
A sprawdzić bicie profilaktycznie też zawsze można.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-20, 16:36   

Przesadzanie. Ja dałem 8.8 tyle że łepek już na klucz 13 i nakrętka z wkładką. Nigdy nic nie poluzowało. Lepsze są na 12 bo klucz łatwiej wchodzi
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-12-20, 18:18   

Star, bo po zawodach auta nie ciorasz, trochę inny klimat.
A dwa, jak wkład między fotelem a kierownicą nerwowy to nie ma h... ee wsi, bo jestem w robocie.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-20, 18:22   

Nie zawody nie. Mój to ciężko wozi. Ale coraz bardziej zastanawiam się nad navarą
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-12-20, 19:42   

śruby 8.8 wystarczą nawet na zawody, byle by śruba miała drobny gwint, podkładkę sprężynową i nakrętkę z kontrą. Amen w pacierzu. Mam tak resory przykręcone do tej blachy na dole i jeszcze nigdy mi się nie poluzowały nakrętki tak jak ludzie piszą żeby zawsze po wypadzie w teren dokręcać itp. Star a navara jest paskudna :P
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-20, 21:21   

Może ale się odrobi bo 3-4 miesiącach :)) a gv nigdy
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-21, 09:48   

Wezmę 10.9 i spróbuję tego nord locka, zobaczymy.
Wezmę sobie kołnierzową M8, to samo pracujące połączenie nie będzie na gwincie.

Myślę czy w takiej konfiguracji brać drobnozwojony?
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-12-21, 16:24   

Tak
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-12-21, 19:55   

Nordlock :mrgreen:
Śmierdzi mi tu wkurwem przy demontażu shuffle
Nakrętka też 10.9 i dobra wąska nasadka, bo będziesz klął.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 16:55   

Dziwi mnie to że nikt nie wspomniał o tym że śruba powinna mieć nie pełny gwint, tak jak oryginalna.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-01-10, 19:57   

U mnie oryginalne mialy pelny gwint.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-01-10, 21:50   

A jaką masz pewność, że to był oryginał?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-01-10, 23:31   

Powinny. Ale akurat miałem z całym gwintem i kilka lat jeżdżę nie zaobserwowałem nic złego.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-01-11, 08:35   

Bo wyglądają jak cała reszta śrub od Samca, taki sam wygląd, cyferki na łebkach itp.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 19:56   

yenko napisał/a:
Bo wyglądają jak cała reszta śrub od Samca, taki sam wygląd, cyferki na łebkach itp.


Mogły być wzięte z innego miejsca w Samuraiu i akurat wrzucone na wały. Wątpię żeby inżynierowie z Suzuki corp. dali tam śruby z pełnym gwintem :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.