Wysłany: 2013-09-20, 18:53 Nierownolegle kola z przodu ...
Udalo mi sie dzisiaj skrecic auto po wymienie resorow oraz opon. Auto myszkuje po drodze po odjeciu gazu lub dohamowywaniu. Wydaje mi sie ze kola z przodu nie sa rownolegle. Zauwazylem to w sumie zanim wzialem sie za remont, ale nie bylo to az tak odczuwalne podczas jazdy. Co moge z tym zrobic - jak to sie reguluje? Dodam ze oczywiscie mam teraz tez skrzywiona kierownice tak o 45 stopni w prawo - z forum wiem ze to czesty objaw przy podniesieniu na resorach.
Wysłany: 2013-09-20, 19:08 Re: Nierownolegle kola z przodu ...
pacmano napisał/a:
Udalo mi sie dzisiaj skrecic auto po wymienie resorow oraz opon. Auto myszkuje po drodze po odjeciu gazu lub dohamowywaniu. Wydaje mi sie ze kola z przodu nie sa rownolegle. Zauwazylem to w sumie zanim wzialem sie za remont, ale nie bylo to az tak odczuwalne podczas jazdy. Co moge z tym zrobic - jak to sie reguluje? Dodam ze oczywiscie mam teraz tez skrzywiona kierownice tak o 45 stopni w prawo - z forum wiem ze to czesty objaw przy podniesieniu na resorach.
ile liftu ? moim zdaniem to wina zbyt dużego liftu, albo nie dokręciłeś u-boltów.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Raczej bym to ujal ze wyglada mi to na rozbierznosc.
[ Dodano: 2013-09-20, 19:13 ]
No Mazury HD to nie wiem - 2 cale ? Resory sa uzywane, a wieszaki sa przedluzone, tyle ze chyba mniej niz 2 cale bo to reczna robota jednego kolegi z forum ;)
Ale to myszkowanie to przyczyna bedzie ze wieszaki sa za dlugie/ zle skrecone? Bo one ne maja rozporki na srodku. Te co mialem zalozone wczesniej na przodzie to byly jeszcze dluzsze +2'cale. Gadalem z jednym starym mechanikiem i stwierdzil ze samochody z przednim napedem nawet powinny miec lekka rozbierznosc - ile w tym prawdy nie wiem. Natomiast mowil jeszcze ze brak przedniego stabilizatora definitywnie moze powodowac takie zachowanie.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-21, 13:43
hmm ciekawa teoria z rozbieżnością, ma ktoś pomysł czym to uzasadnić? Czy to raczej mit który można sobie wsadzić między... poślady, centralnie w ten rów wystający z majstrowych gaci :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
nie wiem jak się to ma do aut ale w robocie ja robiłem czy to Zetora czy swoja koparkę lub inną maszynę 4x4 (wymiana gałek) to zawsze ustawiałem na rozbieżne. Argument- mierzyłem nową JCB i miała rozbieżne.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-21, 22:01
Instrukcja mówi, że koła powinny mieć zbieżność 2-6mm.
Rozbieżnie ustawia się koła w przednionapędówkach, z tego względu, że koła napędzane mają tendencję do zwiększania zbieżności, z kolei dokładnie odwrotnie jest w przypadku tylnego napędu.
Samuraia zdecydowanie zaliczyć można do tylnonapędówek, bo napędu 4x4 nie można używać na czarnym, a przede wszystkim na czarne robi się te ustawienie, w miękkim terenie właściwa zbieżność nie ma aż takiego znaczenia, co nie znaczy, że można to ustawić byle jak.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-21, 23:18
Jak dla mnie to masz ciulowe wieszaki i brak stabilizatora. Zmienisz to i powinno być ok. Jak masz lekko zbieżność nie taką to nie powinno się nic takiego dziać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum