Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Stukajace sprzegielka i blokujacy sie reduktor
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-26, 19:33   Stukajace sprzegielka i blokujacy sie reduktor

Czesc,
dzisiaj po zalozeniu uszczelek na suke postanowilem sie troche przejechac po czarnym i rozruszac auto, bo duzo ostatnio stalo w miejscu. Ze bylo slisko to spialem sprzegielka z przodu na lock i ruszylem. Po wrzuceniu 4wd na reduktorze i mocno skreconych kolach cos stuka w okolicy sprzegielek, dodatkowo zaczyna sie blokowac wajcha reduktora, nie chce wskoczyc z powrotem na 2wd, zeby odskoczyla trzeba ustawic kola na prosto, przejechac pare metrow i dosc mocno nia szarpnac do przodu zeby wskoczyla, przy tym manewrze jest dosc glosny stuk z reduktora. Co moze byc przyczyna? Jak z tym walczyc.
Nie ukrywam ze chcialem do was w sobote na 10 podjechac na zlot, zeby chociaz pare godzin pojezdzic, no ale cos sie nie zanosi...
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-26, 19:40   

Manewruj dźwignią reduktora na wyprostowanych kołach ! Na skręconych kołach jak stuka,to pewnie przegub dogorywa.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-26, 19:47   

Manewruje na prostych, problem polega na tym ze musze przejechac kawalek i dopiero wtedy z duza sila odskakuje z glosnym stukiem, tak jakby ja cos blokowalo.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-26, 20:29   

Ja bym się nie przejmował tylko na zlot leciał :)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-26, 20:38   

Sprawdź olej.Na 4 L tak samo ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-26, 21:00   

Na wszystkich biegach terenowych tak się dzieje.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-26, 21:06   

jakieś naprężenia się robią i ten stuk to rozzębienie jest na naprężeniu. Czy ja dobrze zrozumiałem że jechałeś 4h i 4l i zapięte sprzęgiełka po czarnym? Tak się chyba nie powinno robić choćby asfalt był mokry...

Poza tym czy przednie opony i tylne masz taki sam rozmiar, zużycie podobne? Majstrowałeś coś przy przełożeniach w mostach? Próbowałeś przez zmianą z 4h/l na 2h lekko cofnąć i dopiero? Szarpanie się z dźwignią reduktora to moim zdanie słaby pomysł bo albo wygniesz wajchę albo sobie ją zablokujesz.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-09-26, 22:10   

stukanie w przednim napędzie, przy mocno skręconych kołach może wskazywać na uwalone przeguby... a jeżeli chodzi o niewchodzącą wajchę reduktora, to był chyba na naszym forum na ten temat osobny topic .... tarrrrrrrrrra http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1917
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-27, 13:36   

Dobra, wielkie dzieki, przeguby trzasniete na amen bo dzisiaj to rozebralem, szczegolnie prawy. To by bylo na tyle jezeli chodzi o moj zlot :/
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-09-27, 22:20   

Co do "strzelania" z reduktora to sprawa jak najbardziej normalna, kiedyś nawet już o tym pisałem. Przez brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego wały przód/tył kręcą się z jednakową prędkością, przy jeździe w zakręcie albo się koło uślizgnie albo... coś puści.
Na asfalcie koła mają na tyle przyczepności, że nie za bardzo mają ochotę się uślizgnąć więc powstaje spore napięcie w napędzie. Wybijając reduktor rozładowywowujemy ( takie trudne słowo) owe napięcie.

Pozdro
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-09-28, 01:05   

Ta, mogę potwierdzić, gdyż miałem 2 różne rozmiary na osiach i nawet po przejechaniu paru metrów po czarnym już się wyłączał napęd z jebnięciem.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-01, 18:00   

Jak okreslic bez rozbierania polowy auta ile zebow maja przeguby w moim 1.3 1990 wtrysk?
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-01, 20:06   

Niestety, bez wyciągnięcia przegubów nie da się tego nijak ocenić.
Teoretycznie w tym roczniku powinieneś mieć przeguby na 22 frezy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.