Na wstępie, jako początkujący użytkownik tego forum(pierwszy post) przedstawię się, mam na imię Grzegorz i pochodzę z Siedlec. Z offroadem jestem związany już jakiś czas, zaczynałem od enduro a teraz bawię się na quadach na których jeżdżę już dobrych kilka lat i ogólnie ta forma spędzania wolnego czasu bardzo mi się podoba. Dlatego też, żeby sobie to urozmaicić zacząłem interesować się zakupem małej terenówki i póki co padło właśnie na Samuraja, głównie ze względu na stosunkowo niski wkład finansowy i ogólnie dobrą opinię o tych sprzętach.
Przeczytałem już trochę o Samcu jak to na niego mówicie ale oczywiście jako początkujący jestem stosunkowo ,,zielony,, w temacie, dlatego też chciałby zadać kilka pytań na które znalazłem tylko ogólnikowe informację, z góry przepraszam jeżeli takie tematy już były poruszane, ale widocznie ich nie znalazłem, byłbym też wdzięczny gdybyście odsyłali mnie to konkretnych wątków, a więc:
1. Czy interesować się wersją gaźnik czy wtrysk, jakie są wady i zalety poszczególnych wersji?
2. Czy jest jakaś szczególna, znacząca różnica pomiędzy wąskim mostem a szerokim i jak poznać który jest gdzie zamontowany?
3. Na co zwrócić baczną uwagę przy zakupie?
4. Czy przeznaczając kwotę do 7 tys zł można coś w marę kupić, poniżej wkleję kilka linków które znalazłem, będę wdzięczny za każdą uwagę, a może wie ktoś kto chce sprzedać coś dobrego w podobnej cenie?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 14:26
1. Niby lepiej wtrysk, ale na gaźniku też się da w końcu jeździć. A jak już nie da się, to trzeba na inny zmienić i będzie ładnie jeździć, a zawsze to jedna elektroniczna rzecz mniej.
2. Generalnie przyjmuje się, że wąski most był w SJ410 i SJ413, czyli przed rokiem 1989r, a żeby chaosu nie wprowadzać, to W 88r. Mogą zdarzać się na wąskich i szerokich mostach. Rozpoznać można na oko, jak ktoś ma wprawione, albo patrząc po mocowaniach do ramy. W wąskich było pod ramą, w szerokich obok. Jednak jak ktoś miał wąskie i na szerokie zmienił, to przecież mocowania zostają w tym samym miejscu, więc to nie jest w 100% pewne rozwiązanie.
4. Za 7k spokojnie kupisz dobrą serię. Można się też pokusić o szukanie już po lekkich modyfikacjach (np. opony).
Komentować tego co w linkach nie będę, bo mam za mały staż, i nie chcę w błąd wprowadzać. :)
Dobra rada (a nawet trzy):
Szukaj auta niedaleko miejsca którego mieszkasz - mniej popłyniesz na podróżach w poszukiwaniu Graala
Jeżeli będziesz jeździł daleko, to kupisz na zasadzie "niech w końcu mam to z głowy, biorę a potem się zobaczy". I wtopisz na 99%.
Jak znajdziesz auto lokalnie, to zabierz go do warszatu, który wie na co patrzeć. Odżałuj 50-100zł i wysłuchaj jak wysoki wyrok cię czeka, jak kupisz dany egzemplarz.
Ogólnie do jazdy w terenie, ale nie w jakimś hardcorowym, od tego mam quada, myślę tutaj o polnych drogach, trochę błota po drodze, żwirownia jakaś trochę piasku i takie tam...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum