Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-10-19, 22:51
silniczek spryskiwacza a skrzynia biegów...
Ende 
świeżak



Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: WWA/MAZURY
Wysłany: 2013-10-14, 22:53   silniczek spryskiwacza a skrzynia biegów...

Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem... przeglądałem forum w poszukiwaniu, niestety nic podobnego nie udało mi się znaleźć.
Mianowicie chodzi mi o problem z silniczkiem spryskiwacza...
Zastanawiałem się czemu czasami działa, czasami nie. Sporo wody upłynęło zanim zaobserwowałem pewną zależność.
Na biegu jałowym działa spryskiwacz, kiedy wrzucam jakikolwiek bieg, przestaje działać a pojawia się zwarcie na kierunkach.
Gdzie szukać problemu? Zanim ruszę z tym do elektryka, wolę sam podłubać, jeśli ktoś miał podobny problem lub wie czemu tak się może dziać proszę o podpowiedź.
_________________
413, gażnik weber-fiat, cabrio 88',
Leśniki od Mazura+40mm,
Kumho KL71 215/75/15
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-10-15, 07:02   

Zwarcie obwodu od światła wstecznego powoduje zwarcie w kierunkowskazach. Może przewód od wstecznego zwiera gdzieś do obudowy skrzyni jak skrzynia drgnie po wrzuceniu biegu? Innego tropu nie widzę :-) Po za tym pytanie ilu barbarzyńców przed Tobą grzebało już w instalacji elektrycznej tego pojazdu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-15, 08:36   

a spróbuj wcisnąć pedał sprzęgła, ale nie wrzucaj biegu. W moim samuraju (rok prod. 89) jest za pedałem sprzęgła taki włącznik, który przy wciśnięciu sprzęgła lekko podnosi obroty silnika. Gaźnik "mr. natural" aisan
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-15, 09:30   

Czyli jednak można pisać nowe wątki w ogólnym dziale!! :O

A do rzeczy to ja bym odpiął wszelką elektrykę od skrzyni najpierw i zbadał temat jak Ci radzą chłopaki. Później próbował z bezpiecznikami, wyjąć ten od obwodu migaczy i sprawdzać czy psika itp.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Ende 
świeżak



Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: WWA/MAZURY
Wysłany: 2013-10-15, 15:52   

Dzieki, zatem nie pozostaje nic innego jak wskoczyc pod samochod ;-)
Smieszna sprawa z tym spryskiwaczem. Nie zwrocilbym uwagi na zwarcie kierunkow gdybym nie mial problemu z sikaniem na szybe ;-)
Sprawdzalem zarowno na pracujacym silniku jak i wylaczonym i jak tylko bieg jest wrzucony spryskiwacz milczy a kierunki sie zaswiecaja ;-)
Na luzie, wszystko pieknie gra...
A ilu w nim grzebalo elektrykow czy pseudo... cholera wie. Pewno jestem z 10 uzytkownikiem ;-)
Nie zmienia to faktu, ze poczciwe jest to autko. Szczegolnie jako kolejne czyli zabawka ;-)
Ide szukac w takim ukladzie. Dam znac czy znalazlem ;-)
_________________
413, gażnik weber-fiat, cabrio 88',
Leśniki od Mazura+40mm,
Kumho KL71 215/75/15
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-17, 09:25   

jak tam Szerloku poszukiwania?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Ende 
świeżak



Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: WWA/MAZURY
Wysłany: 2013-10-17, 09:31   

Nie najlepiej na chwilę obecną ;)
Nie miałem czasu by kolejno do wszystkiego się dobrać.
Nadal nie udało mi się zlokalizować źródła problemu ale jestem na dobrej drodze heheh.
Sprawdziłem podpięcia do skrzyni - odpinając je i nic to nie zmieniło, sprawdziłem również "kombajn w kierownicy" przepinając inny i jest dokładnie to samo.
Odłączyłem instalację dodatkowego oświetlenia które ostatnio było montowane i również to samo.
Kolejnym krokiem będzie prawdopodobnie kolejno rozłączanie bezpieczników i sprawdzanie.
Na weekend wracam nim do Warszawy, więc prawdopodobnie będę miał chwilę by poświęcić na dłubanie w garażu, bo na zewnątrz już chłodnawo się robi i poddałem się ostatnio.
_________________
413, gażnik weber-fiat, cabrio 88',
Leśniki od Mazura+40mm,
Kumho KL71 215/75/15
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-17, 09:35   

ciekawe doprawdy :) trzymam kciuki i śledzę postępy z zapartym tchem
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Ende 
świeżak



Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: WWA/MAZURY
  Wysłany: 2013-10-17, 09:39   

hahaha, wyobrażam sobie
Założę się, że to jakaś totalna pierdoła a człowiek szuka bóg wie gdzie ;-)
_________________
413, gażnik weber-fiat, cabrio 88',
Leśniki od Mazura+40mm,
Kumho KL71 215/75/15
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.